Okovani Prometej: Sjajni Milan Rus osvojio pozornicu u glavnoj ulozi
Potaknuta drevnom Esholovom tragedijom o titanu Prometeju kojeg je Zeus okovao za stijenu, autorica i koreografkinja Belma Čečo Bakrač upustila se u specifičan zadatak - izroditi pokret iz stanja statičnosti, odnosno okovanosti glavnog junaka.
U ovom naumu ne samo da je uspjela, već je svojom koreografijom razvila dramsku radnju kojom je ispričana priča o Prometejevom vizionaraskom djelu, humanosti i žrtvi, o ljudima kojima je poklonio vatru i znanje, njegovoj posvećenosti dobru i nepokornosti prema preuveličanom autoritetu boga Zeusa, zbog čega je morao biti kažnjen.
Balet Okovani Prometej baziran je na savremenom plesnom abecedariju, ali je u svojoj suštini klasičan, sa izmjenom slika koje prate libreto. Nastao je na originalnu muziku koju potpisuje Makedonac Marjan Nećak (Nekjak), mladi kompozitor koji je već iskusan autor scenske muzike i sve više tražen. Na sreću, suradnja između koreografkinje i kompozitora bila je izuzetno sadržajna i ostvaren je nadopunjujući odnos, što je evidentno u mnogim plesnim sekvencama koje muzika organski podržava .
Od mnogih kvaliteta koje Okovani Prometej posjeduje, jedan od najvećih je glavna solistička uloga koja nosi predstavu od početka do kraja. Gost iz Beograda, solista Milan Rus, kojem je ovo već druga glavna rola na sarajevskoj sceni, pravi je izbor za ulogu titana Prometeja. Njegova snažna tjelesna konstitucija, diferencirani mišići i autoritativan stav podsjećaju na starogrčke kipove, ali zahvaljujući glumačkom daru uspio je zadržati čovječnost i prikazati čitav spektar emotivnih stanja. U tehničkom smislu, Rus je izuzetan plesač koji je osvojio pozornicu Narodnog pozorišta u Sarajevu. Njegova partnerica, nježna i fragilna ali zato tehnički superiorna i umjetnički dojmljiva Tamara Ljubičić, takođe je plijenila cjelinom svog baletnog izraza - pokretima, stilom i glumom.
Posebne pohvale treba uputiti na račun scenografije i kostima. Vizualni aspekt Okovanog Prometeja potpisuju sarajevska kostimografkinja Amna Kunovac Zekić i makedonski scenograf i dizajner svjetla Valentin Svetozarev. Scenografija je minimalistika i stilizirana, ali veoma dobro dizajnirana, te na domišljat način dočarava planinu Olimp i stijenu Kavkaza na koju je mitski junak bio okovan. Kostim je takođe lišen dekora i sveden, ali sa strateški istaknutim detaljima koji proističu iz starogrčkih ilustracija. Na sličan način autorica kostima 'štedi' na bojama, dajući "zemaljskim bićima" kostime u boji kože, a bogovima ostavljajući raskoš crvene ili tirkizne, čime je postigla puni efekat.
Prometej Belme Čečo Bakrač budi nadu uprkos tragičnoj sudbini glavnog junaka. Ulazak djeteta na scenu označava neumitni napredak čovječanstva, razvoj civilizacije na tekovinama Prometejeve žrtve.
Nada se nazire i na simboličnoj ravni, doživljvajući ovu produkciju u cjelini. To je prepoznala i premijerna pubilika koja je autorski tim i aktere Okovanog Prometeja nagradila dugotrajnim aplauzom. Čestitke cijelom timu!
Upoznajte autore muzike za novi sarajevski balet 'Okovani Prometej'
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.