Predstava "Umjetnik u gladovanju" u utorak i srijedu na Maloj sceni “Stolaboratorija"
Dramska predstava "Umjetnik u gladovanju" rađena prema motivima i fragmentima iz života, djela, pisama i dnevnika Franza Kafke, u režijskoj postavci Alena Šimića, bit će izvedena na Maloj sceni "Stolaboratorija“ u Stolariji NPS (Terezije bb), u utorak i srijedu 14. i 15. juna 2022. godine, u 19:30 sati.
U predstavi igraju: Ida Keškić, Tamara Miličević-Stilić, Ivona Baković, Dino Sarija, Dino Bajrović i Domagoj Nižić.
"Ova autorska predstava je svojevrsni razgovor grupe mladih ljudi punih života i želje za radom, za pričom sa mrtvim autorom koji odbija da učestvuje u dijalogu. Kafka u svojim djelima nikada ne daje odgovore, njega ne zanima dijalog sa svojim zamišljenim čitaocem. Ovo trenje je prvo proizvelo frustraciju, nakon koje se stvorila magija. Doslovna magija.
Počeo protest u Beogradu: Građani skandiraju "Ruke su vam krvave"
Kao kolektiv istražili smo vezu između nas, naših privatnih života, opažanja koja imamo o poslu kojim se bavimo i okruženju u kojem bivamo, sa enigmatičnim, turobnim i zatvorenim Kafkom. Polazište je bila pripovijetka Umjetnik u gladovanju, a razvilo se u nešto šire", poručili su Alen Šimić i Benjamin Hasić.
Dramaturgiju i dramatizaciju potpisuje Benjamin Hasić, scenski pokret Ena Kurtalić, muziku Mirza Rahmanović-Indigo, dok je scenografska i kostimografska rješenja uradila Sabina Trnka.
Dramska predstava "Umjetnik u gladovanju" bit će izvedena u sklopu programa Narodnog pozorišta Sarajevo "Kultura na ulice!", koji se održava na javnim prostorima sarajevskih općina pod pokroviteljstvom Vlade Kantona Sarajevo, te u partnerstvu s Turističkom zajednicom Kantona Sarajevo.
Rezervaciju ulaznica možete izvršiti, online: www.nps.ba ili putem e-maila: boxoffice.nps@gmail.com.
Radno vrijeme blagajne svakim radnim danom od 9:00 do 15:00 sati.
Na dan izvođenja predstave u dva termina od 9:00-11:30 i 15:30-19:30 sati.
STOLABORATORIJA
U stoljetnoj debati na temu da li je gladni stomak u prednosti pred drugim, naročito duhovnim (kulturnim, umjetničkim) sadržajima, potrebama, lomila su se koplja, ali i kičme. Žrtve su najčešće bili umjetnici, oni nepodobni, koji su ostali usamljeni u svojim hrabrim stavovima ili vizijama koje njihova epoha nije prihvatala. Bilo je i onih koji su ideološki bili nepodobni, marginalizirani i politički odstrijeljeni.
Iskustvo teatra u opsadi uvjerilo nas je da je potreba i za hranom kao i za umjetnošću jednako važna i istinski ljudska, a da duhovno nije samo religijsko nego je i filozofsko, nastalo u radionicama pojedinačnog i kreativnog uma. Želja novog umjetničkog vodstva Narodnog pozorišta jeste otvaranje laboratorijske radionice u kultnoj Stolariji našeg teatra, gdje želimo sjajan kreativni potencijal mladih umjetnika pretvoriti u art hub, iskaz nadolazeće generacije. Narodno pozorište Sarajevo ne može biti neki izdvojeni mehanizam koji generira nostalgična historijska sjećanja, nego živ organizam koji se, registrirajući promjene u društvu, mijenja. Kroz Narodno pozorište Sarajevo, kao centralnu pozorišnu instituciju, prelamali su se tokom proteklih sezona znakovi ovoga vremena i ovoga prostora, te je ono svojim istraživačkim dometima u iznalaženju novih umjetničkih formi, autentičnih u nacionalnom iskazu, bilo ponekad i putokazom bh. teatru. Sada imamo i svoj prostor Stolaboratoriju koja treba da traga za novim formama, ali i sadržajima koji će teatru osigurati opstojnost na turbulentnom početku 21. vijeka. S tom idejom ćemo Stolaboratoriju postaviti kao scenski prostor istraživačkog i rubnog u teatarskom jeziku. Bit će to platforma za sve autore i autorice da subverzivno i kritički protresu našu stvarnost i mainstream kulturu. To će biti svojevrsna alternativa i našem repertoaru. Dakle, radikalno, hrabro, originalno i drugačije. Sretno ovoj darovitoj ekipi predstave Umjetnik u gladovanju, koji su na početku svojih karijera u teatru. Na kraju da citiramo Kafku koji ostaje vječiti pratilac svake generacije i egzistencije umjetnika: "Posljednjih desetljeća je zanimanje za umjetnike u gladovanju znatno opalo. Dok se prije itekako isplaćivalo priređivati takve predstave u vlastitoj režiji, danas je to sasvim nemoguće. Bila su to druga vremena. Onda se čitav grad bavio umjetnikom u gladovanju: zanimanje je raslo iz jednog dana gladovanja u drugi…"
Dino Mustafić, direktor Narodnog pozorišta Sarajevo
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.