Krcko Oraščić: Baletna zimska čarolija nagrađena ovacijama

Vesna Andree Zaimović
Bilo je nešto dirljivo tokom ovacija na sinoćnjoj premijeri Krcka Oraščića. Među mnogobrojnim usklicima oduševljenja kojima je publika nagradila protagoiniste, probijali su se i dječiji glasići iz gledališta sa svojim uzvicima "Bravo".

Ova zvučna slika potvrđuje koliki je  poduhvat napravilo Narodno pozorište Sarajevo novom produkcijom ovoga baleta. Sve generacije prihvatile su  predstavu s oduševljenjem.  Nakon mnogo godina, klasičan balet ušao je na velika vrata na sarajevsku scenu. 

Kada je Petar Iljič Čajkovski 1892. skladao divnu muziku na priču Orašar i Kralj miševa, nije mogao slutiti da će  njene pojedine numere  postati  toliko poznate, da ih danas, na primjer,  supermarketi koriste kao obaveznu zvučnu kulisu tokom decembarskih praznika. Tadašnjoj a i kasnijoj popularnosti  Ščelkunčika, kako glasi originalan ruski naslov ovog baleta, svoj doprinos dao je i Marius Petipa, najveći koreograf tog vremena, čija se  koreografska postavka načelno poštuje i danas.

Za svojih 125 godina postojanja, Orašar je izrastao u naslov koji svaka, iole ozbiljna baletna kuća, treba imati na repertoaru. Narodno pozorište u Sarajevu  postavilo ju je na scenu nakon 44 godine, u koreografiji ukrajinskog stručnjaka s angažmanom u Beogradu, Konstantina Kostjakova. 

Ovo  je bio priličan izazov, prvenstveno zbog ograničene brojnosti sarajevskog ansambla. Nedovoljan broj igrača uspješno je kompenziran sudjelovanjem učenika srednje i nižih baletnih škola. U ulogama djece i čete  ljutitih miševa, oni su predstavi dali poseban duh svojom razdraganom i posvećenom igrom  na kojoj im treba čestitati. 

Kostjakov je, uz pomoć kostimografkinje Amne Kunovac Zekić,  scenografa Josipa Lovrenovića i majstora svjetla Moamerom Šakovićem,  lijepo dočarao atmosferu božićne noći u vrijeme carske rusije i svijet mašte  u glavi djevojčice koja je na poklon dobila drobili cu za orahe - drvenog vojnika Krcka Oraščića

Glavni plesni par zaslužuje najveće pohvale. Naša prvakinja Tamara Ljubičić, osim što osvaja gracilnošću, lakoćom i šarmom, tehnički je  precizna, glumački uvjerljiva  i nevjerovatno izdržljiva u teškim  koreografksim elementima. 

Slučaj je htio da pozornicu podijeli sa svojim školskim drugom sa kojim je pohađala baletnu školu u Novom Sadu. Igor Pastor u ulozi Orašara bio je dostojan partner i zaslužuje komplimente.  

Ostat će zapamćene  i ansamblske numere od kojih je posebno lijepo izveden i likovno osmišljen "bijeli balet" uz dječiji hor anđela, na kraju prvog čina.  

Kao jedini simfonijski orkestar u glavnom gradu BiH, Sarajevska filharmonija  odigrala je  značajnu ulogu izvođenja zahtjevnih partitura Čajkovskog. U Orašaru muzika nije tek puka pratnja za  baletsku igru, nego savršeno komponovana  simfonijska suita s brojnim instrumentalnim solima, značajnim temama, neobičnim zvučnim bojama.  U zgusnutom koncertnom rasporedu ovog orkestra, dirigentica Samra Gulamović uspješno je savladala težak zadatak.  

Više od 60 plesača na sceni, uz muzičare Sarajevske filharmonije i posvećeni autorski tim,  ostvarili su još jednu umjetničku pobjedu i zaslužuju čestitke. 

Ne treba čuditi da  je prva repriza najavljena za petak 1. decembar, već unaprijed rasprodana. Sljedeći termin je 26. decembar,  a ukoliko namjeravate božoćno vrijeme provesti uz ovu baletnu zimsku čaroliju, požurite s kupovinom karata.   

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak