Balerina Nataša Gaponko: Upoznajte Snjeguljicu iz Narodnog pozorišta Sarajevo
U Narodnom pozorištu Sarajevo, u petak, 1. novembra sa početkom u 19:30 sati, po prvi put u Bosni i Hercegovini bit će izvedena spektakularna baletna premijera Snjeguljica i sedam patuljaka rađena na muziku Shostakovicha, Pavlovskog, Delibesa i Masseneta, u koreografiji i režiji Amaliae Mindrutiu.
Ljubitelji baleta moći će uživati u igri Tamare Ljubičić / Nataše Gaponko koje će utjeloviti ulogu Snjeguljice.
O novoj predstavi, karijeri, baletu i ulozi Snjeguljice za portal Radiosarajevo.ba govorila je Nataša Gaponko.
Dragan Bursać: Selma Bajrami, srpski neprijatelj broj 1
Radiosarajevo.ba: Možemo li saznati više o baletu Snjeguljica i sedam patuljaka i Vašoj ulozi?
Gaponko: Kada govorimo o baletu Snjeguljica i 7 patuljaka u koreografiji Amalie Mindruitu, govorimo o jednom klasičnom baletu koji je nastao i u potpunosti prati roman braće Grimm, a također je inspirisan Disneyevom adaptacijom istoimene bajke.
Disney čarolija u Narodnom pozorištu: Uskoro premijera baletne bajke 'Snjeguljica i sedam patuljaka'
Meni lično je povjerena uloga Snjeguljice i moram priznati da sam suočena sa izuzetno zahtjevnim koreografskim zadatkom, kako tehnički tako i fizički, kao i sa izuzetno složenom glumačkom interpretacijom, posebno ako se uzme u obzir da postoji dosta različitih ekranizacija ovog djela, tako da će publika sigurno doći sa već oblikovanim očekivanjima onoga što žele da vide na sceni.
Naš zadatak je da sve te likove oživimo na naš način, stavljajući neki svoj pečat, a opet ostanemo dosljedni i ne odstupimo od već postojeće forme.
Svaki igrač se nosio sa određenim izazovima kod utjelovljavanja svoga lika, ali evo, poslije više od mjesec dana vrijednog rada u kojem smo dali sve od sebe, i puno međusobne saradnje, mogu da kažem 1. i 2. novembra našu publiku očekuje jedan ozbiljan klasični balet, sa odličnim odabirom klasične muzike, bajkovitim kostimima i scenografskim rješenjima, adaptiran u jedan čin, kako bi zadovoljio i naše najmlađe gledaoce.
Radiosarajevo.ba: Kako izgleda radni dan jedne balerine?
Gaponko: Radni dan baletnog igrača se sastoji od svakodnevnih vježbi, tačnije baletnog klasa koji služi da pripremimo i zagrijemo tijelo za probe koje nas očekuju. Probe se organizuju u zavisnosti od repertoara.
Kada je u pitanju rad na premijeri, probe su duže i intezivnije, posebno kada se približimo kraju, kao sada na primijer, pa to uključuje i probavanje kostima, šminke i frizure, što iziskuje dodatno vrijeme i angažman. Nerijetko se pretvori i u cjelodnevni boravak u pozorištu.
Radiosarajevo.ba: Možete li približiti balet kao profesiju našim čitateljicama i čitateljima, kako ste postali balerina?
Gaponko: Baletom sam počela da se bavim još kao mala, prvo rekreativno, a zatim je uslijedila i baletska škola. Imala sam tu sreću da sam se odmah pronašla u tome tako da nisam puno lutala kroz druge hobije. Bilo ih je, ali je balet nekako uvijek bio na prvom mjestu. Vremenom je prerastao u profesiju i iz ove perspektive mogu da kažem da je balet profesija koja bira vas, a ne vi nju.
Radiosarajevo.ba: Bilježite li možda svoje uloge i da li bi neku posebno izdvojili?
Gaponko: Moja karijera u Sarajevu je počela davne 2005. godine i od tada sam zabilježila zaista brojne uloge i zaista mi je teško izdvojiti neku posebno, kada sam svakoj dala dio sebe. Zapravo je nemoguće uspoređivati ih uopšte jer tu govorimo i o ličnim afinitetima, težim ili lakšim zadacima, karakteru likova i koliko su, ili nisu u suprotnosti sa mnom, emocijama koje doživite tumačeći određenu ulogu itd... Posebo se razlikuje doživljaj same uloge kada ste mladi igrač u 20-tim i sada u nekim zrelijim godinama.
Radiosarajevo.ba: Kako biste opisali poziciju baleta u bh. društvu?
Gaponko: Što se tiče pozicije baleta u našem društvu, mogu slobodno da kažem da je jako niska. Sluha za potrebe ove profesije skoro da nema, od strane države, čak i kada ima uglavnom se suočavamo sa komplikovanom birokratijom i sve otežavajućim zakonima. Finansijska situacija je loša. Budžet koji je nama dat na raspolaganje nije dovoljan da pokrije ulaganje u produkcije, neophodna sredstva za rad, a da ne govorim o ulaganjima kako bi se poboljšali uslovi rada ili obnovu kulturnih institucija.
Ne rješavaju se krucijalna pitanja poput beneficiranog radnog staža i otvaranja novih radnih mjesta. Nije tu u pitanju samo balet. Sve kulturne institucije se suočavaju sa sličnim problemima, ali ono što raduje jeste da i pored toga ne manjka interesovanje građana. Naprotiv, pozorište tako i balet i dalje ima svoju publiku, čak mislim da svjedočimo polako jednom kolektivnom buđenju gdje se vidi sve veća potreba ljudi za različitim kulturnim sadržajima, što je i nama dodatna motivacija za rad i opstanak.
Baletni spektakl Snjeguljica i sedam patuljaka, rađen prema istoimenoj bajci braće Grimm, sarajevska publika moći će pogledati i 2. novembra u 19:30 sati, te 5. decembra sa početkom u 12:00 sati.
Ulaznice za balet Snjeguljica i sedam patuljaka mogu se kupiti putem zvanične web stranice Narodnog pozorišta Sarajevo, te putem platforme ili direktno na blagajni Narodnog pozorišta.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.