Nije sve tako crno: Evo koje bi se industrije prve mogle izvući iz krize
Malo smo istražili koje bi se industrije prve mogle izvući iz ove krize koja nam svima visi nad glavom i čini se da ipak nije sve toliko crno, piše tportal.hr.
Do prije mjesec dana, nitko nije mogao ni zamisliti da će koronavirus ovako uzdrmati kompletnu svjetsku ekonomiju. Prve na udaru su se našle nmnoge uslužne djelatnosti, organizatooi evenata, turistički sektor, no ubrzo je kriza zahvatila svaki segmenet društva.
Sada, mjesec dana nakon, posljedice ove pandemije su daleko vidljivije. Svakodnevno mali poduzetnici pokušavaju spasiti-što se spasiti da, no neizvjesni dani su tek pred nama. No što je s velikim igračima? Kako su oni doskočili krizi epskih razmjera i na koji način su odlučili čim prije iz nje izaći?
Ne postoji univerzalni odgovor, no digitalizacija i mogućnost brze reakcije u vidu utjecaja na promjenu načina poslovanja zasigurno pomažu. Pa tako oni koji su na inovativan i brz način riješili problem socijalnog distanciranja mogu očekivati puno brži oporavak od ogromnih i tromih sistema.
Telekomunikacije
Mnogi poslodavci se sve više oslanjaju na alate za telekonferencije u kompaniji – poput Microsoftovih Teamsa, Google Hangouta i Zooma – jer se njihovi zaposlenici zbog brige o javnom zdravlju prebacuju na daljinski rad. Ovisnost poslodavaca o takvim alatima za vrijeme pandemije koronavirusa ojačat će položaj teleoperatera, koji takve usluge podržavaju. Flat Internet koji ne puca će u narednom periodu biti od neizmjerne važnosti. A upravo nam to osiguravaju najveće telekomunikacijske kuće.
Maloprodaja
Oni koji su morali najbrže reagirati na socijalno distanciranje i sprečavanje širenja zaraze su maloprodajni lanci. Uvođenjem dostave na vaš prag i kupnje putem interneta/telefona, brzinski su sanirali štetu prije nego što je i nestala. Pa se tako većina ljudi u područjima zahvaćenim koronavirusom prebacila na online kupovinu bez straha od izlaska iz kuće. A rekordne brojeve i dalje bilježi Amazon koji u svom asortimanu zaista ima najširi spektar proizvoda.
High tech kompanije
Prošli mjesec, nakon što se virus počeo širiti svijetom, par tech analitičara usmjerilo je pažnju na malu kompaniju Zoom video komunikacije jer njihov proizvod čini rad od kuće lakšim. Zoom, sada mjesec dana nakon početka apokalipse, vrijedi više od četiri zrakoplovne firme zajedno – United, Delta, American i JetBlue – s tržišnom kapitalizacijom nešto većom od 44 milijarde dolara.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.