Sve o zimskim gumama: Ključni faktor sigurne vožnje na niskim temperaturama
Iako je zakonodavac ostavio mogućnost da se pod zimskom opremom podrazumijevaju i gume s ljetnim profilom čija dubina gazećeg sloja iznosi minimum 4 mm i u priboru odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogonskim točkovima u slučaju zimskih uvjeta, ipak su zimski pneumatici ključni faktor sigurne vožnje na niskim temperaturama.
Dobrim i savjesnim vozačima nije potrebno objašnjavati prednosti pneumatika s pahuljicom i/ili oznakom M+S. Zimske gume nisu luksuz nego potreba, i to ne samo za ceste prekrivene snijegom i ledom nego u svim vremenskim uvjetima od sredine novembra do narednog proljeća.
Istina je da se zakon može poštovati i korištenjem ljetnih guma s dubinom gazećeg sloja od najmanje 4 mm u "suhim" uvjetima, ali takvi (ljetni) pneumatici na temperaturama ispod 7 stepeni gube prianjanje jer su svojom tehnologijom i mješavinom prilagođeni ljetnim prilikama.
S druge strane, zimske gume napravljene su od posebnih mješavina i korištenjem posebne tehnologije, s lamelama koje mogu osigurati bolje prianjanje po čitavoj površini.
Ovo dolazi do izražaja u vožnji: Zimske gume osiguravaju znatno bolju upravljivost i više od 30 metra kraći kočioni put pri brzini od svega 50 km/h, sve u poređenju s ljetnim pneumaticima!
Međutim, zabluda je da montiranje guma s pahuljicom ili oznakom M+S automatski znači bezbrižnu vožnju tokom nahladnijeg godišnjeg doba.
Nije bez razloga zakonodavac propisao i za zimske gume 4 mm minimalne dubine gazećeg sloja. Jer, što zimska guma ima više profila, bolje se ponaša na zimskim cestama.
Moderne zimske gume ispunjavaju najviše brzinske indekse, omogućavaju udobnu i tihu vožnju, uz prihvatljivu potrošnju goriva pa nema razloga za bilo kakve primjedbe na dinamiku i komfor. Naravno, ova konstatacija važi za provjerene proizvode, pri čemu se kvalitet svakog tipa zimske gume može jednostavno provjeriti analizom testova specijaliziranih automobilski klubova.
U našoj tužnoj svakodnevnici najčešće objašnjenje za odustajanje od zimskih guma je ekonomski faktor, odnosno "ušteda" novca.
Ne treba biti previše pametan za zaključak da se ovakav pokušaj "uštede" može platiti znatno skuplje nego je cijena seta zimskih guma. Prvenstveno, štetom u udesu na vlastitom i tuđem automobilu te propratnom kaznom za ugrožavanje bezbjednosti saobraćaja.
To nije sve: Osiguravajuće kuće neće preuzeti isplatu odštete prilikom udesa kojeg je izazvalo vozilo neprilagođeno zimskim uvjetima.
Zimske vremenske prilike prilično su nestabilne: Snažni pljuskovi u kombinaciji s niskim temperaturama mogu učiniti da ceste postanu klizave ili zaleđene prije nego što se očekuje. Također, neočekivani snijeg može uzrokovati nestabilne uvjete za vožnju: Na prvi pogled suha cesta u trenu postaje zaleđena i klizava.
Čak i da asfalt ostane suh, treba voditi računa da se pri nižim temperaturama ljetne gume brže troše od zimskih (kao što se mekana smjesa profila zimskih guma općenito brže se troši pri visokim ljetnim temperaturama).
Drugim riječima: Promjena guma u pravom trenutku ne samo da poboljšava vozne karakteristike nego povećava kilometražu i životni vijek pneumatika.
A kad je riječ o životnom vijeku zimskih guma, s godinama gube performanse, u prvom redu "vučnu silu", nešto manje kočione sposobnosti zbog dubine gaznog sloja.
Pravilo 4x4x4
Striktno pridržavanje pravila 4x4x4 koji daju zapadnoeuropski eksperti skoro je neizvodivo u našim uvjetima, ali ga ipak valja spomenuti:
- Montirati četiri identične gume;
- Ne starije od četiri godine;
- Minimalne dubine gaznog sloja četiri milimetra.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.