ACE-GTÜ / Test: Koje su najbolje zimske gume za SUV modele

26. 09. 2017. u 07:56:00 J. M.

Shares: 11

Savjesnim vozačima itekako je poznato da s montiranjem zimskih guma ne treba čekati najhladnije godišnje doba. Već u oktobru možemo se suočiti s pahuljicama.

Zimi je ubrzanje jedan, kočenje drugi, a precizna vožnja treći faktor sigurne vožnje. Ključni element su kvalitetne zimske gume.

Ova ocjena važi i za sve popularnije SUV modele koji također traže kvalitetnu zimsku obuću. Vozačima u pravilnom izboru pomažu automobilski klub ACE (Automobil Club Europe) i Institut za tehnički nadzor GTÜ koji od 2010. godine testiraju zimske gume za putnička vozila.

Ove godine u žiži njihovog istraživanja bile su zimske gume za SUV modele s pogonom na sva četiri točka.

Ispitano je ponašanje osam kompleta guma dimenzija 235/55 R17 103V koje su postavljene na testni model – Ford Kuga.

Ključni zaključak testa je da vozila s pogonom na sva četiri točka, a posebno SUV-ovi, trebaju dobre zimske gume. Vozači ne smiju štedjeti na kvalitetnoj automobilskoj "obući", jer dobra trakcija vozila s pogonom 4x4 često biva poništena opasnostima tokom kočenja.

test_SUV-gume-2.jpg - undefined

Foto: ACE/GTÜ

Pobjednik testa, jedina guma s oznakom "posebno preporučljiva" (203 od mogućih 260 poena) je Dunlop Wintersport 5 SUV. Ova guma – zajedno s "preporučljivom" gumom Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 (199) na drugom mjestu – ubjedljiva je na mokroj cesti.

Ostale gume iskazale su određene slabosti na mokroj cesti što je, tradicionalno, "ahilova peta" zimskih pneumatika.

Kod kočenja na snijegu i suhoj cesti nema velikih razlika između testiranih zimskih guma.  

"Rezultati su dobri, ali ne postoji zimska guma koja je previše ubjedljiva pri kočenju na suhoj podlozi. Vozači SUV-a uvijek trebaju imati na umu da kočioni put (100-0 km/h) na suhoj cesti iznosi između 45,7 i 48,2 metra. Dakle, ne postoje realne pretpostavke za sportsku vožnju", rekao je Hans-Jürgen Götz iz GTÜ-a.

Značajne razlike postoje u bočnom vođenju na snijegu što je odlučujuće za vožnju u krivinama. Sa pneumaticima Continentala i Dunlopa testni Ford Kuga je bio najbrži i najsigurniji.

test_SUV-gume-3.jpg - undefined

Foto: ACE/GTÜ

"Vozači SUV-ova moraju obratiti pažnju na kvalitet zimskih guma. Činjenica je da vozila s pogonom 4x4 puno ranije dostignu fizičke granice od vozila s prednjim pogonom. Cjelogodišnje gume nisu dovoljno dobra alternativa za SUV-ove", poručio je Gunnar Beer, ekspert za gume u klubu ACE.

Rezultati testa zimskih SUV guma:

1. Dunlop Winter Sport 5 SUV (203)

2. Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 (199)

3. Continental Winter-Contact TS 850 P (191)

4. Pirelli Winter Sottozero 3 (190)

5. Nokian WR A4 (187)

6. Kumho WinterCraft WP71 (186)

7. Hankook Winter i*cept evo2 (181)

8. Cooper WM-SA2+ (179)

NEMA KOMENTARA