Automobilska strategija Rusije: BiH svrstali u najvažnija izvozna tržišta
U ovoj zemlji brojni proizvođači podigli su fabrike kako bi lakše nastupali na jednom od najvećih europskih automobilskih tržišta. Doduše, najčešće je riječ o pogonima za montažu vozila, ali sve je više "pravih fabrika" sa značajnim brojem domaćih dijelova u procesu proizvodnje.
Korist je obostrana: Kroz lokalizaciju proizvodnje, automobilski brandovi osiguravaju povoljniju cijenu na tržištu, oslobađanje od carine, a Rusi pronalaze posao u novootvorenim fabrikama.
Podaci iz 2015. godine pokazali su da je 14 najprodavanijih modela u Rusiji imalo status domaćeg proizvoda! To nisu samo Lade, nego i modeli Hyundaija, Kia-e, Škode, VW-a, BMW-a, Renaulta, Forda, Mazde, Toyote, Mercedesa... I ne samo putnički automobili nego i dostavna vozila i kamioni.
U zlatno doba prije sankcija u Rusiji se godišnje prodavalo 2,4 miliona novih automobila, da bi u prošloj godini brojka pala na 1,3 miliona. Nakon što je ruski predsjednik Vladimir Putin objavio da je "zemlja izašla iz krize", u posljednjih nekoliko mjeseci porasla je prodaja ali i proizvodnja u domaćim pogonima.
Analitičari smatraju da bi do 2025. rusko tržište moglo narasti na 2,5 miliona novih automobila godišnje.
Naravno, lavovski dio prodatih automobila doći će iz domaćih pogona, pa se postavlja pitanje iskorištenosti fabrika. Rusija je trenutno privlačna velikim proizvođačima i zbog činjenice da tamošnja Vlada subvencionira automobilsku industriju što se pokazalo ključnim za opstanak u vremenu sankcija.
Rusi gledaju u budućnost, pa je Ministarstvo ekonomskog razvoja objavilo je Strategiju razvoja ruske automobilske industrije do 2025. godine.
Na 125 stranica objavljena je Strategija čiji su osnovni ciljevi reduciranje državnih subvencija, racionalizacija proizvodnje kroz smanjenje broja automobilskih platformi, povećanja stepena lokalizacije proizvodnje, stimulacije rasta proizvodnje i izvoza...
Autori Strategije uvjereni su da se ekonomska situacija u Rusiji stabilizirala, te da kupcima novih automobila više ne treba pomoć države. Sada žele učiniti rusku automobilsku industriju profitabilnom, a ključ za to je povećanje izvoza. U prošloj godini izvezeno je 70 hiljada automobila izvan granica Rusije.
Da bi se dostigao planirani izvoz 400 hiljada vozila do 2025. godine potrebno je efikasnije iskoristiti kapacitete ruskih pogona kroz smanjenje troškova i smanjenje broja platformi na kojima se grade automobili.
Također, Ministarstvo će ponuditi mjere za poticaj izvoza poput djelomičnih troškova transporta koji trenutno čine veliku stavku u cijeni ruskih automobila.
Ministarstvo za ekonomski razvoj napravilo je listu najvažnijih izvoznih tržišta, pri čemu se najveće nade polažu u Europu.
Zanimljivo je su autori Strategije među deset potencijalno najvažnijih europskih tržišta svrstali i BiH! Naša zemlja našla se u društvu Njemačke, Albanije, Slovačke, Srbije, Turske, Bugarske, Mađarske, Slovenije i Hrvatske.
Ruski mediji izražavaju dosta sumnji u mogućnost ispunjavanje izvoznih planova, pogotovo zato što konačnu riječ trebaju dati i proizvođači koji imaju fabrike u ovoj zemlji.
Ipak, značaj koji daju tržištu Bosne i Hercegovine mogao bi biti dobar signal našim proizvođačima automobilskih dijelova za suradnju s brojnim fabrikama četverotočkaša na istoku našeg kontinenta.
Automobili koji se proizvode u Rusiji
BMW: 3 Sedan, 5 Sedan, 7 Sedan, X1, X3, X5
Hyundai: i40, Equus, Elantra, Solaris
Kia: Rio, Cee'd, Optima, Quoris, Venga, Soul, Sportage, Sorento, Mohave
Chevrolet: Orlando, Cruze Station Wagon, Aveo
SsangYong: Actyon, Actyon Sports, Kyron, Rexton
Mazda: 6, CX-5,
Toyota: Land Cruiser Prado
Ford: Kuga, Explorer, Galaxy, S-Max, Edge
Škoda: Yeti, Octavia
Volkswagen: Jetta, Polo Sedan, Tiguan
Renault (Dacia): Sandero, Duster, Logan
Lada: Kalina, Priora, Vesta, X-Ray, Niva (4x4)
Nissan: Almera, Sentra, Terrano
Datsun: on-Do, mi-Do
Peugeot: 408
Citroen: C4 Sedan
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.