Veliki korak naprijed / Lada Vesta: Kako su Nijemci vidjeli novu rusku limuzinu

24. 02. 2017. u 08:01:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 17

Nakon što je prošle godine debitovala u Rusiji, Lada Vesta je krenula i u izvoznu avanturu. Jedno od prvih inostranih tržišta na kojem je počela prodaja ruske limuzine je Njemačka.

U iščekivanjui dolaska Veste na tržište BiH, zanimljivo je vidjeti kako se novi model dopao poslovično zahtjevnim Nijemcima. Prva vožnja Veste za Auto Medien Portal.

Lada? U Njemačkoj je poznata po modelu 4x4, zapravo legendarnom klasiku Niva, koji se pobrinuo za dvije trećine prodaje branda u 2016. Ne samo to, Niva već godinama osigurava egzistenciju lokalnom uvozniku Lade.

Subkompaktna Kalina i iz nje izvedena limuzina Granta u Njemačkoj imaju epizodnu ulogu. Ipak, Ladi je uspjelo da proda 1.700 novih automobila – 50 procenata više nego u 2015.

Za povećanje tržišnog udjela treba se pobrinuti Lada Vesta koju je kreirao Steve Mattin, bivši dizajner Mercedesa i Volva.

Nema sumnje da je nova Lada upadljivo nenametljiva, a zasluge za to pripadaju Mattinovom X-dizajnu. 

Dvije obline u obliku srpa na bočnim stranama formiraju konture jednog od posljednjih slova abecede. Ova tema nastavlja se na dvije hromirane kopče na prednjem dijelu, a čak i u enterijeru, recimo unutrašnjoj strani vrata, pronalaze se lagani X-odjeci.

Ipak, 4,41 metara dugački automobil, koji svojim dimenzijama dolazi pred vrata kompaktne klase, može ubijediti i proporcijama. Limuzina na zadnjem dijelu završava coupéovskom linijom koja ni u kom slučaju ne ograničava prostor na stražnjoj klupi.

Ali zato postoje neka druga ograničenja – na zadnjim točkovima su doboš kočnice umjesto diskova, ugrađena su samo četiri zračna jastuka…

Osim toga, gotovo ništa ne nedostaje. Ne samo da su se Rusi fokusirali na suvremeni ambijent sa tri okrugla instrumenta nego i nude i modernu opremu koja uključuje grijanje sjedišta, tastere na upravljaču, tempomat, multimedia sistem s zaslonom osjetljivim na dodir i kamerom za vožnju unazad, klima uređaj, bluetooth konekciju, centralni naslon za ruke podesiv po nagibu…

I na zadnjim, lagano konturiranim sjedištima nema primjedbi na prostor za koljena i glavu. Lako dostupni prtljažnik nudi obilje prostora i može se povećati jer, za razliku od drugih modela Lade, naslon zadnjeg sjedišta je preklopiv u omjeru 40:60.

Nažalost, baš u prtljažniku, postaje jasno porijeklo automobila. 

Poklopac prtljažnika je s unutrašnje strane obložen samo do pola, cijelom širinom vozila proteže se gola poprečna greda, a oko konzole sjedišta djelomično izbija lak. U dalekom Togliattiju očito nisu mnogo držali ni do oplate bočnih pragova.

Izuzev nekoliko prekidača iz polica Renaulta, Vesta je kompletno samostalno razvijena i postavljena na novu platformu. Jedini dostupni motor je Ladin proizvod – 1,6 litarski benzinac mobilizira 106 KS i 148 Nm maksimalnog obrtnog momenta. 

Proizvođač navodi potrošnju od 6,1 litara na 100 kilometara u kombinaciji s 5-stepenim manuelnim mjenjačem. Alternativa je 760 eura doplate za automatski mjenjač kojeg smo tokom kratke prve vožnje pokušavali ali nismo uspjeli shvatiti.

Automatik se muči, naročito pri ubrzanjima. 

Srećom, motor je dobro izoliran, dok upravljač daje dovoljnu povratnu informaciju. Ogibljenje na prvi pogled djeluje pomalo rustikalno, ali obzirom da i u Njemačkoj ima sve više rupa na cesti ne škodi to što je ovjes prilagođen ruskim uslovima.

Nakon Kazahstana i Bjelorusije, iznenađuju da je Njemačka treće najveće izvozno tržište za ruski automobilski brend. Dieter Trzaska, generalni direktor uvoznika Lada Automobile GmbH, gaji velike nade o prodaji 1.200 primjeraka Veste. Potencijalne mušterije vidi u mladim kupcima kojima će Lada biti prvi automobil. 

Nema sumnje da Vesta predstavlja veliki korak naprijed za Ladu. Za nešto još više potreban je napredak u detaljima. Bit će zanimljivo vidjeti da li će X-faktor privući kupce.

KOMENTARI (1)