Citroën C5 Aircross: Da sva čula uživaju u osebujnom crossoveru

J. M.

Poput drugih proizvođača i Citroën je morao reagirati na pomamu za SUV-ovima. Nakon što je led probio C4 Cactus, Francuzi su se odlučili za redefiniranje porodice SUV modela sa sufiksom Aircross. Iako je prvi model serije bio C4 Aircross (rebrendirani Mitsubishi ASX), tek su naredni modeli pokazali tržišne potencijale.

Tako je C3 Aircross napravio instant uspjeh u Europi, da bi C5 Aircross, namjenski kreiran za Kinu, pokorio tržište najmnogoljudnije zemlje svijeta. Dovoljan razlog da Citroën napravi europsku verziju C5 Aircrossa, model koji izlazi iz fabrike u francuskom Rennesu, a postao je perjanica marke s dvostrukim chevronom.

Izgled

Prava je sreća da u svijetu automobilizma još postoje kompanije poput Citroëna koje su spremne na eksperimentiranje s dizajnom. Koliko su samo elemenata i zanimljivih rješenja iskoristili dizajneri Citroëna: Dvoslojna optika, velik broj aerodinamičnih linija, upečatljivi plastični akcenti s bočne i prednje strane, trodimenzionalna svjetla…

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

U izgledu C5 Aircrossa nema ništa suvišno, nema bezumne količine kroma i sjaja. Crossover se obraća ljubiteljima modernog dizajna. Francuz izgleda mnogo veći nego to pokazuju dimenzije: Dužina 4,5 metra, visina 1,69 metara. Dužinom međuosovinskog razmaka od 2,73 metra, C5 Aircross je između Peugeota 3008 i 5008, modela s kojima dijeli platformu.

Unutrašnjost

Citroën je u stanju iznenaditi ne samo vanjskim izgledom, nego i dopadljivim enterijerom: Lijep upravljač, veliki ekran multimedijskog sistema sa elegantnim zračnim kanalima, tasteri koji vas pokušavaju uvjeri da se nalazite u sportskom automobilu, širok centralni tunel, veliki broj mjesta za ostavljanje sitnica…

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Udobnost je nešto što se podrazumijeva kod Citroëna. Naprijed se sjedi dobro i udobno, no pravo iznenađenje krije se straga. Umjesto jedinstvene zadnje klupe, Francuzi su stavili tri pojedinačna zadnja sjedišta s mogućnosti preklapanja i klizanja po dužini od 150 mm. Pomalo nevjerovatno: Tri odrasle osobe ("normalnih gabarita") ne dodiruju se ramenima!

Još jedno rješenje u duhu mnogo skupljih automobila je komplicirano oblaganje sjedala dvoslojnom pjenom debljine 15 mm (Advanced Comfort sjedišta). Materijali, među kojima kojima dominira koža, ugodni su na dodir, kvalitet završne obrade je na na zavidnom nivou.

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Prtljažnik je prostran, a njegova zapremina varira u rasponu od 580 do 720 litara (ovisno o podešavanju po dužini zadnjih sjedišta), a preklapanjem zadnjih naslona naraste na 1630 litara.

Jedini sitna zamjerka: Pomalo kompliciran izbornik multimedijskog sistema u kojem su i odvojene komande podešavanja temperature kontrole klima uređaja. No, to ne može promijeniti ukupni pozitivni dojam unutrašnjosti.

Motor / mjenjač

Testni model pokretao je 2,0 litarski BlueHDi turbodizelaš koji su, originalno, još prije dvije decenije zajednički razvili koncerni PSA i Ford. Motor se godinama nadograđivao, a sada je opremljen turbopunjačem promjenjive geometrije, filterom čestica i zadovoljava najnovije standarde Euro 6d-Temp. 

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Motor daje sočnih 177 KS i najviši obrtni moment od 400 Nm. Jedan od najboljih tehničkih dijelova je 8-stepeni automatski mjenjač Aisin koji savršeno pristaje snažnom dizelašu.

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Visoki crossover se vozi vrlo dinamično, do 100 km/h ubrzava u 8,6 sekundi, a 8-stepeni mjenjač "šalta" brzo i glatko. Doduše, potrošnja znatno nadmašuje fabrički prosjek od 4,8 litara, ali svejedno osigurava ekonomičnu vožnju snažnog SUV-a.

Vozne karakteristike

Citroën je ostao vjeran sebi kada je riječ o nekonvencionalnosti ovjesa. Citroën C5 Aircross ima ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima. Tehnika zapravo i nije novost, izumljena je još '90-ih godina, a Citroën je koristio na reliju.

Uglavnom, progresivni hidraulički graničnici postavljeni su umjesto uobičajenih poliuretanskih prigušivača u dvocijevnim amortizerima, aktiviraju se mnogo ranije, djeluju mekše i svojevrsni su "amortizer unutar amortizera". Kao rezultat toga, automobil kao da lebdi iznad ceste, a neravnine savladava mekše.

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

C5 Aircross je lijep za vožnju, iako agresivna vožnja natjera da se vodi računa o visokom težištu. Vozači željni dinamike poželjet će direktniji volan, ali većina korisnika bit će više nego zadovoljna upravljačkim sistemom. Pohvale zaslužuju i efikasne kočnice.

Važna stvar: Francuz nema pogon na svim točkovima pa se vlasnici moraju zadovoljiti s 230 mm visine i funkcijom Grip Control (opcija) za izbor različitih voznih modova (u zavisnosti od podloge).

Cijena / oprema

Testni Citroën C5 Aircross Shine 2.0L BlueHDi 180 dostupan je po akcijskoj cijeni od 61.543 KM. Da je malo – nije, ali kupci dobivaju moderni crossover sa odličnom tehnikom, raskošnom serijskom opremom (upozorenje na opasnost od sudara, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, Coffe Break Alert upozorenje na umor vozača, prepoznavanje znakova ograničenja brzine, Progressive Hydraulic Cushions ovjes, parking asistenti s kamerom za vožnju unazad, navigacioni sistem Citroën Connect Nav s funkcijom Mirror Screen…) i opcijama (Grip Control + asistent vožnje uzbrdo/nizbrdo, krov u crnoj boji Perla Nera…).

Infografika: Radiosarajevo.ba

Ko ima manje prohtjeve, zadovoljit će se jeftinijim verzijama, pri čemu bazna – benzinski Citroën C5 Aircross Live PureTech (130 KS) – košta 44.078 KM.

Zaključak

Citroën je ostao sebi vjeran čak i s kompaktnim crossoverom M1 SUV segmenta. C5 Aircross je osebujni crossover originalnog izgleda, smjelih rješenja, odličnog ovjesa. Savršen izbor za one koji su umorni od većine današnjih automobila i žele se isticati na cesti, prije svega u urbanim sredinama. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak