Citroën C3 PureTech 82: Između automobila B-segmenta i malog crossovera
Prije pola godine predstavljena je treća generacija C-trojke koja se može pohvaliti svježim izgledom i originalnim konceptom.
Izgled
Nakon što je C4 Cactus privukao kupce upadljivim izgledom, dizajneri Citroëna odlučili su primijeniti isti recept i na manjem C3. To znači agresivan dizajn koji više podsjeća na crossovere nego male automobile B-segmenta kojima C3 pripada.
Ovo čak i bez Airbumps zaštite od ogrebotina na vratima koja nije bila ugrađena na testni model. Umjesto Airbumpsa akcent izgledu daju vitka LED-svjetla na vrhu, zaobljeni farovi u sredini i okrugle maglenke na dnu.
Radiosarajevo.ba
Podignut gril hladnjaka, plastična kecelja i pragovi, upadljiva zadnja svjetla, sve to daje robusniji izgled i stvara dojam da je C3 veći nego to pokazuju dimenzije. A kada je riječ o dimenzijama: Novi C3 dobio je 25 milimetara u dužinu u odnosu na prethodnika, ali je ostao iza magične granice četiri metra.
Atraktivan detalj: 16-colske čelične felge s ukrasnim 3D poklopcem svakoga će zavarati da je riječ o skupljim aluminijskim točkovima.
Unutrašnjost
U vremenu uvođenja futurističkih digitalnih kokpita, oduševljava jednostavnost ali i zadržavanje "citroënovske" osebujnosti u unutrašnjosti C3. S jedne strane klasični instrumenti, u sredini veliki 7-inčni displej s komandama grijanja/klime i audio sistema.
Radiosarajevo.ba
Sjedišta su udobna, materijali vrlo kvalitetni, u drugom redu je dovoljno prostora za standarde B-segmenta. Pomalo predimenzionirani debeli upravljač dobro leži u rukama, a zgodan detalj je kožna kopča za otvaranje vrata. Plus zaslužuje i prtljažnik, kako zbog solidnih 300 litara zapremine, tako i niskog utovarnog praga koji osigurava lagan pristup.
Motor / mjenjač
Sve strožiji ekološki standardi utjecali su na razvoj malolitražnih benzinaca. Trocililindrični atmosferski 1,2 litarski benzinac iz porodice PureTech bio je ugrađen i u prethodnu generaciju C-trojke. Nešto veća radna zapremina od rivalskih agregata nadoknađuje nedostatak turbo punjača, ali i osigurava relativno miran i uglađen rad, barem za standarde 3-cilindraša.
Radiosarajevo.ba
Naravno da ne treba očekivati previše, ali u cjelini motor je i živahniji nego se to očekuje od 3-cilindraša s 82 KS i 118 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Tipično za male automobile s malim atmosferskim motorima, na startu ubrzava oštro, ali prelaskom u više obrtaje pomalo gubi dah.
Ne treba zaboraviti da je Citroën C3 PureTech 82 prevashodno namijenjen vožnji u gradu gdje se nedostatak snage neće osjetiti, ali će se potrošnja teško održati u okvirima fabrički deklariranih 4,7 litara na 100 km.
Pohvale zaslužuje vrlo dobri 5-stepeni manuelni mjenjač. Osigurava precizno "šaltanje", a ne smeta što mjenjač ima relativno dugačak hod.
Upravljivost / ovjes
Nema nikakvih primjedbi na ponašanje u vožnji. C3 dobro pliva u gradskom saobraćaju, ovjes dobro upija neravnine i šahtove, a izlaskom na otvorenu cestu zadržava dovoljno udobnost.
Kočnice dobro obavljaju zadatak, jedino se poželi bolja povratna informacija upravljača.
Cijena / oprema
Testni model – Citroën C3 Feel PureTech 82 – s popustom košta 23.043 KM. Prilično mudra cjenovna strategija: C3 košta jednako kao klasični modeli B-segmenta (ili je malo skuplji), ali znatno jeftiniji od crossovera izvedenih iz malih automobila. Relativno povoljna cijena nije plaćena reduciranjem opreme.
Drugi nivo opreme Feel donosi u seriji ABS, AFU, ESP, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), indikator niskog pritiska u gumama, frontalne i bočne zračne jastuke te zračne zavjese, upozorenje o nenamjernom prelaženju crte na cesti, prepoznavanje znakova ograničenja brzine, servo volan podesiv po visini i dubini, tempomat i limitator brzine, centralno daljinsko zaključavanje, električno podizanje prednjih stakala, putni računar, po visini podesivo vozačevo sjedalo...
Radiosarajevo.ba
Ionako bogata oprema upotpunjena je s nekoliko detalja - Connect Radio sa 7-inčnim ekranom na dodir, krov u crnoj boji, maglenke, ali cijena dramatično narasla.
Zaključak
Potpuno novim konceptom Citroën C3 je ukinuo sve veze s prethodnicima. Baš kao što to pokazuje cjenovno pozicioniranje - mali Citroën sada je "negdje između" klasičnog automobila B-segmenta i malog crosovera. Drugim riječima, može računati na širi krug kupaca od prve dvije generacije modela koje su uglavnom bile rezervirane za pripadnice ljepšeg pola.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.