Citroën C-Élysée BlueHDi 100: Poslušaj razum umjesto srca
Riječ je o modelu namijenjenom kupcima na različitim krajevima naše planete, a znamo svi da je pojam "lijepo-ružno" različit od kontinenta do kontinenta.
Ovome treba dodati imperativ za povoljnom cijenom zbog limitiranih budžeta mušterija u zemljama u kojima nastupa C-Élysée.
Baš kao što su dizajneri bili na teškom zadatku da C-Élysée odvoje od blizanca iz koncerna – Peugeota 301 – tako je nezahvalan i zadatak iznijeti impresije iz vožnje oba modela, a pritom se ne ponavljati, pogotovo nakon što smo u kratkom periodu isprobali oba modela i to oba s dizelskim motorom.
Foto: Jasmin Mržljak / Radiosarajevo.ba
Kupce limuzina izvedenih iz modela B-segmenta ne vodi srce nego razum, no sve oštrija konkurencija u klasi ne dozvoljava da se tek tako "nakači" klasični prtljažnik na zadnji dio vozila.
I pet godina nakon lansiranja Citroën C-Élysée izgleda moderno i dovoljno decentno.
Da može još izdržati na tržištu zasluga je nedavnog facelifta kojim je dotjeran prednji dio automobila dodavanjem ukrasne maske i velikih donjih usisnika s LED dnevnim svjetlima.
Foto: Jasmin Mržljak / Radiosarajevo.ba
Dužina od 4,42 metra osigurala je izuzetnu ponudu prostora u kabini i prtljažniku, naročito za putnike na stražnjoj klupi. Recimo, prostor za koljena može se porediti s Citroënom C5, modelom koji je pozicioniran dvije klase iznad.
I prtljažnik zapremine 506 litara također se poredi sa automobilima viših klasa.
Nedostatak klasične ručice za otvaranje poklopca prtljažnika kompenziran je ugodnim rješenjima – prekidačem u unutrašnjosti vozila i daljinskim upravljačem na ključu, međutim manje su mogućnosti za održavanje čistih prstiju prilikom zatvaranja "gepeka".
Foto: Jasmin Mržljak / Radiosarajevo.ba
Određena ograničenja, nametnuta karakterom automobila, postoje samo u unutrašnjoj širini, mada iz Citroëna napominju da je trag točkova PF1 platforme malih vozila koncerna PSA povećan 35 milimetara naprijed, 10 mm nazad.
Na radnom mjestu vozača postignut je ugodan "miks" estetike, funkcionalnosti i jednostavnosti korištenja, uz neke kompromise u cilju postizanja niže cijene vozila (upravljač podesiv samo po visini; komande elektro-podizača stakala na središnjem dijelu armaturne ploče).
Foto: Jasmin Mržljak / Radiosarajevo.ba
Dizelski 1,6 litarski motor koncerna PSA jedan je od najuspješnijih agregata ove zapremine na tržištu.
Provjereni motor ugrađen je u više miliona vozila, a u slučaju C-Élyséea dobro pristaje porodičnom karakteru automobila.
Bez obzira što izolacija nije na nivou skupljih i većih automobila, ugodno iznenađuje nizak nivo buke i vibracija koje proizvodi dizelaš. Razvija solidnih 99 KS i najveći obrtni moment od 254 Nm već na 1750 obrtaja.
Foto: Jasmin Mržljak / Radiosarajevo.ba
To znači da se ne osjeti nedostatak šeste brzine, naprotiv, kao da su inžinjeri koncerna PSA igrali po notama vozača koji su lijeni pri "šaltanju". Potrebno je samo držati kazaljku obrtomjera iznad brojke 1500 i skoro zaboraviti na mjenjač.
Pritom vozač ne treba biti zbunjen što crveno područje na obrtomjeru počinje na 5000 o/min jer se radi o instrumentu koji je zbog nižih troškova proizvodnje unificiran sa benzinskom verzijom.
Foto: Jasmin Mržljak / Radiosarajevo.ba
Vožnja na nešto dužoj relaciji bila je prilika da se upozna ležanje na cesti. Treba ponoviti dobru povratnu informaciju električnog servo-upravljača koja dobija na značaju zbog povišenog klirensa vozila.
Podupravljivost je nemoguće izbjeći, ali oštro djelovanje serijskog ESP-a ne dozvoljava bilo kakva iznenađenja. Ovjes je podešen sa akcentom na grubi asfalt i slabe puteve.
Drugim riječima: Kruto ogibljenje može dobro izdržati udarne rupe bez potrebe za čestim promjenama amortizera. No, račun za ovu izdržljivost plaćaju putnici na stražnjoj klupi koji će osjetiti sve neravnine na bh. putevima.
Ipak, to ne može promijeniti utisak o solidnom automobilu koji nudi dobar odnos uloženog i dobivenog.
Testni model – Citroën C-Élysée BlueHDi 100 Shine – sa odličnim dizelskim motorom, bogato opremljen (ESP, ABS, klima uređaj, CD/MP3/USB/Bluetooth radio s komandama na volanu, četiri zračna jastuka, električno podizanje prednjih stakala, elektro-podešavanje i grijanje vanjskih ogledala, centralno daljinsko zaključavanje, vozačko sjedište podesivo po visini, kožni volan, tempomat, LED dnevna svjetla, maglenke, zadnji parking senzori...) uz popust košta 25.535 KM.
Skoro da nema potrebe za posezanjem u cjenovnik dodatne opreme pa uz sve ostale vrline ne čudi da su limuzine B2 segmenta dostigle tržišni udio od 8,2 procenata u prodaji novih vozila u BiH, uz rast od 37,3 posto.
Infografika: Radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.