Citroën Berlingo BlueHDi 100: Prostor, visina, širina, funkcionalnost

J. M.

Predstavljen još prije 22 godine, Citroën Berlingo uvijek je bio jedan od najpopularnijih višenamjenskih automobila na tržištu. Dostupan kao dostavno i putničko vozilo, povezan rodbinskim vezama s Peugeot Partnerom, Berlingo je pronašao put do 3,3 miliona kupaca i postao drugi najprodavaniji aktuelni model branda, odmah iza malog C3.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Treća generacija Berlinga, predstavljena prošle godine, nadograđena je taman koliko treba da se održi u "top 3" modela u klasi. Porodično okruženje uz treću generaciju nešto je promijenjeno: Peugeotov predstavnik sada se zove Rifter, a u skladu s širenjem koncerna PSA stigao je i treći blizanac – Opel Combo.

Upravo je trolist – Berlingo, Rifter, Combo – osvojio nagradu "Autobest auto godine", drugo najznačajnije automobilsko priznanje našeg kontinenta. Nakon domaće premijere početkom oktobra u Neumu, imali smo priliku da malo bolje upoznamo putničku verziju "kratkog" Berlinga, pokretanu novim 1,5 litarskim turbodizelašem.  

Izgled

Berlingo je dostupan u standardnoj M i dužoj XL izvedbi, a utisak je da, barem kada je riječ o putničkim automobilima, kratka verzija testnog modela izgleda znatno skladnije. Iako je nova generacija narasla samo 2 cm u dužinu, potpuno novo lice daje utisak kako je Berlingo znatno uvećan. 

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Platforma prednjeg dijela EMP2 osigurala je viši i kraći prevjes. Prednji dio je u skladu s novim identitetom marke Citroën što znači da donosi podignuta dvostruka svjetla te okrugle maglenke u donjem dijelu.

Bokovima dominiraju Airbump dodaci koji služe kao zaštita na dnu vrata. Zanimljivo da stražnji dio nije promijenjen ni optički ni tehnički, načinjen je tek lagani facelift.

Unutrašnjost

Ne čudi da je u osnovi "pola automobila" zasnovano na prethodniku koji je briljantan u pogledu prostornosti. Novi Berlingo nastavlja tradiciju i ponovo nudi pravo carstvo prostora po standardima dostavnih vozila, ali uz ugođaj monovolumena.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Na potpuno novi način montirane su tri nezavisna sjedišta u drugom redu, a modularnost omogućava da se sklope jednostavnim potezom komande Magic flat. U kombinaciji sa također preklopivim sjedalom suvozača, to omogućava dobivanje savršeno ravnog poda i utovar predmeta do 2,70 metara dužine.

Ko akcent stavlja na prijevoz osoba čak i u "kratkom" Berlingu može naručiti treći red sjedala do kojih se, kao i do drugog reda, pristupa preko širokih bočnih kliznih vrata. Odrasla osoba može udobno putovati na svakom od tri stražnja sjedala čija je ugradnja osigurala neviđeni osjećaj širine za vozača i suvozača.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Kreatorima Berlinga nije bilo dovoljno obilje prostora u prtljažniku nego su svaki slobodan dio kabine iskoristili za postavljanje pretinaca – u podu, vratima, armaturnoj ploči – dok je iza vjetrobranskog stakla ugrađena velika polica za nešto veće predmete.

Minimalni kapacitet prtljažnika 5-sjed verzije je 597 litara ispod police koja se može montirati na dva nivoa visine ili potpuno ukloniti iz automobila. A maksimalna zapremina prtljažnika iznosi skoro nevjerovatnih 2126 litara!

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Tek na kraju dolazimo do radnog mjesta vozača na koje se brzo navikne. Vozač sjedi "prirodno" i može vidjeti prednji kraj automobila. Funkcionalnost kokpita je primjerena, a položaj za volanom veoma dobar, mnogo bolji nego u prethodniku. Armaturnom pločom dominira veliki ekran multimedijalnog ispod kojeg je prijatno podignuta ručica mjenjača.

Motor / mjenjač

U Berlingo je ugrađen novi 1,5 litarski turbodizelaš koji je dostupan u tri verzije – 75, 102 ili 130 KS. U testnom Berlingu bio je "srednji" BlueHDI 100 koji predstavlja dobar kompromis jer, osim 102 KS, nudi solidnu porciju obrtnog momenta – 250 Nm. Motor radi glatko i tiho, za udobnu vožnju nije potrebno zalaziti na više od 2000 obrtraja.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Dinamika je zadovoljavajuća, iako bi bila i bolja da mjenjač ima više od 5 brzina. U današnjim novim automobilima skoro da smo zaboravili na 5-stepeni mjenjač, makar je "šaltanje" uredno i glatko, a potrošnja niska.

Uprkos visini i nepovoljnim aerodinamičnim karakteristikama, Citroën Berlingo BlueHDi rijetko kada će trebati više od 6 litara goriva na 100 kilometara.

Vožnja / upravljivost

Citroën Berlingo se na cesti ponaša kao pravi "francuz". Ima karakteristično mekan ovjes, ali je prilično stabilan. Da je Berlingo u osnovi dostavno vozilo najbolje se primijeti po grubom upijanju udarnih rupa i neravnina na cesti. Inače je automobil dobro zvučno izoliran.

Električni servo upravljač daje dobru povratnu informaciju, obzirom na porodični karakter automobila, dok su kočnice uvijek na visini zadatka.

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Kada je riječ o kočenju: Među brojnim elektronskim asistentima treba izdvojiti aktivnu sigurnosnu kočnicu povezanu s tempomatom koja blagovremeno upozori da zaustavljena ili usporena vozila naprijed.

Oprema / cijena

Testni model - Citroën Berlingo Feel M BlueHDi 100 – s popustom košta 34.581 KM, a donosi opremu koja je prije izvjesnog vremena bila rezervirana za premium limuzine: ESP, ASR, ABS, AFU, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova za ograničenje brzine, Active Safety Break (s funkcijom za prepoznavanje pješaka do 60 km/h), automatsko paljenje dnevnih svjetala, tempomat i limitator brzine, prednja sjedala podesiva po dužini i visini, automatski dvozonski klima uređaj (ugrađen uz doplatu, standardno dolazi manuelna klima), LED dnevna svjetla, zadnji parking senzori, multimedijalni sistem s 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir…

Početak ponude na bh. tržištu je Citroën Berlingo Live M BlueHDi 75 koji startuje po cijeni od 31.418 KM.

Infografika: Radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak