Kultni model: Citroen Xantia slavi trideseti rođendan
Citroën slavi 30. godišnjicu svjetske premijere kultnog modela Xantia. Zahvaljujući jedinstvenom dizajnu i naprednoj tehnologiji, Xantia je proglašena automobilom godine 1993. godine.
Između 1993. i 2010. godine proizvedeno je 1.326.259 primjeraka te je Xantia postala jedan od uspješnijih modela marke Citroën
Dizajn je finalizirao Daniel Abramson u dizajnerskom centru marke Citroën, nadahnut prijedlozima talijanskog dizajnerskog centra Bertone, a nastavlja se na slavni model BX iz 1980-ih. Riječ je o dinamičnoj, fluidnoj i robusnoj limuzini koja je određene linije preuzela od modela XM, a u gamu Citroën uvela je posve novu siluetu.
Građani Vogošće na ulicama: I večeras održali protest, a evo šta traže
Udobnost, sigurnost, tehnologija i užitak u vožnji ključni su pojmovi koji opisuju ovaj automobil predstavljen 1993. U to je vrijeme nudio udobnost bez premca, a šavovi u unutrašnjosti postali su odlika Xantie i onih koji su ga naslijedili. Boje i materijali u odlično iskorištenom prostoru u unutrašnjosti modela Xantia bili su u potpunom skladu. Tu su bili i ojačani putnički prostor, od čvršćeg i debljeg lima i s ojačanim šipkama u vratima, koji su jamčili veću sigurnost putnika.
Kad je riječ o tehnologiji, dolazak sistema Hydractive II, tehnologije koja povezuje snagu hidrauličkih i brzinu elektroničkih komponenti, ono je što je model Xantia učinilo posebnim. Konvencionalni hidropneumatski ovjes opremljen je jednom dodatnom kuglom po osovini, koju aktiviraju solenoidni ventili u uobičajenom sklopu koji uključuje jednu kuglu po cilindru ovjesa.
Time je omogućeno definiranje dviju razina fleksibilnosti i kontrole ovjesa: fleksibilne i sportske. Senzori su računalu omogućili da odabere neki od tih dvaju načina rada, ovisno o uvjetima vožnje. Tehnologija u oba slučaja omogućavala je vozačima i putnicima izuzetno udobnu vožnju.
Inačica Activa predstavljena je 1994., a bila je opremljena sustavom Hydractive II s dva cilindra koji je bio još napredniji te je broj kugli time povećan na 10. Zahvaljujući tome, Xantia je mogla skrenuti bez naginjanja karoserije. Ta je tehnologija dovela do razvoja posebnih guma u suradnji s proizvođačem Michelin. Model Xantia Break na tržište je stigao 1995.
Model Xantia bio je prepun inovacija i značajki koje su ga učinile savršenim za reklamne kampanje marke Citroën. Poznata je reklama iz 1995. snimljena u suradnji s Carlom Lewisom u kojoj sportista mora postati monah zbog izgubljene oklade.
On je smatrao da automobil ne može skretati u posve ravnom položaju, ali to je odjednom bilo moguće u modelu Xantia.
U drugoj reklami, iz 1999., modeli Xantia voze složeni u piramidu, čime se pokazuju izvrsne vozne osobine.
U prvih devet godina proizvodnje Xantia je doživjela brojne promjene. Najprije je bila dostupna u dvije inačice (SX i VSX), s tri različita motora. Luksuzne inačice opremljene su hidropneumatskim sustavom Hydractive II, elektroničkim sistemom ovjesa, koji unaprjeđuje vozne osobine bez smanjenja udobnosti, piše Autostart.
Dizel motori još uvijek traženi: Ovo su najjeftiniji novi automobili u susjedstvu
Konačno, Xantia je 1998. bila prvo vozilo u Grupi PSA s novim dizelskim motorom 2.0 HDi koji je postao baza za sve druge dizelaše u budućim Citroënima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.