Sve o tržištu polovnih automobila: Jedna marka je problematična zbog nesreća i krađe
Tržište polovnih automobila s godinama postalo transparentnije, još uvijek ima mnogo prostora za poboljšanje. Prema istraživanju carVerticala, kompanije za obradu podataka o automobilima, polovica automobila marke BMW na platformi bila je oštećena.
Također su popularni i među lopovima, s udjelom od 17,7 posto. U 2023. godini, 7,5 posto svih vozila provjerenih na ovoj platformi imalo je vraćenu kilometražu od ukupno 7,7 milijardi kilometara. Titulu najpopularnijeg automobila u 2023. odnio je Volkswagen Golf, pobijedivši tako BMW serije 3.
Automobili marke BMW najčešće sudjeluju u nesrećama
U 2023. godini na carVerticalu je otkriveno 1,78 miliona prometnih nesreća, a prethodne godine 1,4 miliona. Najveća vrijednost štete zabilježena je kod automobila Lamborghini Huracan, koji je pretrpio štetu vrijednu čak 250 000 eura. Ukupna vrijednost štete koju su pretrpjela vozila u istraživanju iznosi više od 4,4 milijarde eura. U 2022. godini, ta je brojka bila 5,1 milijardi eura.
Građani Vogošće na ulicama: I večeras održali protest, a evo šta traže
BMW je marka s najviše oštećenja na platformi; 48,4 posto svih automobila imalo je zapise o oštećenjima. Ne zaostaju mnogo ni Audi (43,9 posto), Škoda (43,7 posto), Dacia (43,5 posto) i Lexus (42,4 posto). U prosjeku je oštećeno 39,3 posto svih rabljenih vozila provjerenih na platformi, što sugerira da su šanse za kupnju automobila s upitnom poviješću prilično velike.
Luksuzni njemački automobili najviše privlače lopove
Prošle je godine, uz pomoć carVerticala, uočeno mnogo ukradenih vozila. Međutim, stvaran broj krađi može biti čak i stotinu puta veći u Europi jer se ukradeni automobili rijetko pojavljuju na tržištu polovnih automobila. Većinom se takva vozila rastavljaju i prodaju za dijelove na crnom tržištu.
Mercedes otkrio kolike bonuse isplaćuje radnicima: Ostvarili nevjerovatnu zaradu u 2023. godini
Automobili marke BMW najpoželjniji su među lopovima jer 17,7 posto svih ukradenih vozila provjerenih na platformi pripada ovom njemačkom proizvođaču. Modeli Mercedes-Benza (15,3 posto) i Audija (12 posto) također privlače prevarante, što sugerira da vlasnici luksuznih vozila trebaju biti oprezni. Ford (6,1 posto) i Volkswagen (5,4 posto) također su ušli u top 5.
Svaki 13. automobil ima vraćenu kilometražu
Od svih vozila provjerenih na carVerticalu u 2023. godini, 7,5 posto imalo je vraćenu kilometražu. To znači da jedan od 13 automobila na tržištu ima izmijenjen brojač kilometara, što dovodi do toga da kupci previše plaćaju za takvo vozilo.
Platforma je zabilježila ukupno 7,7 milijardi vraćenih kilometara, što je blagi porast u odnosu na 7,4 milijarde godinu ranije. Najveće vraćanje kilometraže zabilježeno je na jednom Volvu V70 – njegova je kilometraža izmijenjena za nevjerojatnih 450 000 kilometara.
Određene marke vozila podložnije su prevarama s kilometražom. Čak 14,3 posto svih Opelovih automobila imalo je vraćenu kilometražu, što naglašava važnost provjera povijesti prilikom kupnje polovnog automobila. Iza Opela slijede Jeep (12,8 posto), Land Rover (11,4 posto), Lexus (10,8 posto) i Porsche (10,5 posto). Brojačima kilometara na novijim automobilima može se pristupiti pomoću posebnih dijagnostičkih alata i ne zahtijevaju mehaničku intervenciju.
Najčešće provjeren automobil u 2023. bio je Volkswagen Golf
Kada je riječ o omiljenim vozilima među korisnicima platforme, prvo mjesto zauzima BMW s udjelom od 14,7 posto. To znači da je jedan od sedam automobila provjerenih na platformi proizveo BMW. Volkswagen (14,3 posto), Audi (11,9 posto), Mercedes-Benz (8,4 posto) i Ford (5 posto) također su bili popularni izbori.
Poznati Youtuber izvršio eksperiment sa Cybertruckom, pokazao da li može kroz vodu
Najpoželjniji model na carVerticalu u 2023. bio je Volkswagen Golf (kojemu pripada 4,9 posto svih provjera povijesti na platformi). BMW serije 3 (4,89 posto), Volkswagen Passat (3,8 posto), BMW serije 5 (3,7 posto) i Audi A4 (3,5 posto) također su čest izbor kupaca polovnih automobila.
I dok vozači preferiraju različite boje automobila, crna (29,6 posto), siva (26,6 posto) i bijela (18,8 posto) dominiraju tržištem. Udio ekstravagantnih boja kao što su zelena, ljubičasta ili žuta rijetko prelazi jedan posto.
U istraživanju su analizirane informacije iz 26 različite države: UK-a, SAD-a, Njemačke, Francuske, Španije, Italije, Belgije, Mađarske, Rumunije, Litvanije, Latvije, Estonije, Slovačke, Slovenije, Hrvatske, Ukrajine, Češke, Poljske, Bugarske, Srbije, Švedske, Švicarske, Danske, Finske, Australije i Meksika. Sve informacije temelje se na prikupljenim podacima kompanije, prenosi 24sata.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.