Automobili o kojima se više ne priča: Chevrolet Corvette C5
Kada bi vas neko na kafi priupitao koji je najdugovječniji model automobila na tržištu, vjerovatno biste naveli Porsche 911.
Jer 911-ica svoj staž bilježi još tamo negdje u 1963. godinu te svojom tvrdoglavošću i dan-danas privlači srca, poglede i novčanike.
Ali ako biste u tom smislu naveli 911-icu, pogriješili ste. Jer prva Corvette svoje premijerno pojavljivanje na tržištu bilježi čak 10 godina prije nego što se Porsche 911 pojavio u kuloarima svijeta automobila.
Zakazala odbrana Izraela: Huti izveli žestok napad na Tel Aviv, povrijeđeno više osoba
Uglavnom, zbog ove informacije možda nećete biti najpopularnija osoba pred suprotnim spolom i na zabavama ćete vjerojatno plesati sami.
Ali nema veze – i Billy Idol je svojevremeno plesao sam sa sobom, pa pogledajmo kuda ga je to dovelo.
Dakle Chevrolet Corvette… Sportski automobil s najdužim stažom koji je svijet automobila ikada vidio. Sveamerička ikona i savršen lijek za mikropeniju, krizu srednjih godina i erektilnu disfunkciju kod Amerikanaca. Automobil koji svojom karoserijom podsjeća na neku isplastičarenu starletu koju više niko ne želi gledati ni na fotografijama te automobil koji je u slučaju kiše ili bilo kakve vlage na cesti zbog njegovog pretpotopnog ovjesa najbolje ostaviti u garaži.
Ali peta generacija Corvette od oba takva opisa odlazi milion svjetlosnih godina daleko. I zato je u susštini čudno da C5 kao generacija predstavlja najmanje popularnu Corvette svih vremena.
Chevrolet Corvette C5 svoju je inauguraciju obavila 1997. godine. I tim je inicijalnim pojavljivanjem na tržištu otpočela saga u trajanju od punih sedam godina pokazivanja i dokazivanja vlastite sposobnosti u sklopu konkurencije koju mahom čine slavna prezimena i kompanije sa tradicijom od 100 godina u domeni proizvodnje sportskih automobila.
Tokom svog staža na tržištu, Corvette C5 borila se sa Porscheom 911, Ferrarijem F355, Hondom NSX i tome sličnim tradicionalistički-orijentisanim tehno-čudovištima iz Europe i Japana. Ali uprkos tome je upravo Corvette svako malo briljirala na testovima održavanim u stvarnom svijetu. A onda je netko u Bowling Greenu odlučio borbu preseliti s ceste na stazu.
Iako se Corvette na utrkama natječe praktički od prvog dana svog postojanja, na bojnom polju s ove strane bare cijela ta priča o trkačim na primjer raznih generacija Corvette nije baš krunisana zlatom i draguljima. Većinom su uspjesi za Corvette bili aktuelni u Americi, gdje je svaka od generacija imala neku svoju takmičarsku verziju za čijim su volanom slavni američki vozači bilježili svoje pobjede. Ali izvan granica SAD-a ovaj američki sportski automobil niko nije ostvarivao neke pretjerano bitne uspjehe. Zato su iz FIA-e najvjerojatnije popadali od smijeha sa svojih udobnih stolica na pod kada su 2001. godine zaprimile zvaničnu prijavu za Corvette C5-R na utrci 24 sata Le Mansa.
Kada se Corvette C5-R pojavila na startu te legendarne utrke, iza sebe je zajedno s Pratt & Miller timom imala mali milion pobjeda na utrkama koje između ostalog uključuju i 12 sati Sebringa i 24 sata Daytone. Taj je nastup na 24 sata Le Mansa 2001. godine završio pobjedom i pretvorio se u niz pobjeda tijekom kojih je Corvette C5-R dominirala u svojoj klasi. A onda je Corvette odjednom kao sportski automobil za cestovnu upotrebu dobila krila.
Od 1997. do 2004. godine kada je Corvette C5 sišla s proizvodnih traka u Bowling Greenu, prodano je skoro 400 hiljada primjeraka. Svako malo se u ponudi našla neka limitirana ili posebna verzija koja je upotpunjavala ponudu i priču o Corvette držala aktuelnom.
S druge strane su se periodički događale dorade na planu tehnologije koja je u sklopu ovog automobila ispala na zavidnom nivou, ali i revizije na pojedinim dijelovima i komponentama. Na kraju je i Z06 je kao najjača verzija Corvette na tržište stigla s posebnom karoserijom i s više od 400 konjskih snaga pod haubom, što je pak u stvarnom svijetu i daleko od papira osiguralo performanse dostojne bilo kojeg sportskog automobila iz tog vremena. I još je na kraju riječ o posljednjem automobilu koji je uz Lotus Esprit na svom prednjem dijelu nosio vječni i nikada prežaljeni modni detalj u obliku "Pop-Up" farova.
Danas je za Corvette aktuelna osma generacija. I Corvette više nije GT-automobil, već je prešla u domenu super-automobila kako je to prije nekoliko dece nija zamišljao vječni genijalac pod imenom Zora Arkus-Duntov. Samim time je evolucija za ovaj američki sportski automobil otišla u ispravnom smjeru i Corvette još uvijek pronalazi načina fascinirati mnoge – baš kao što je to radila tokom posljednjih (skoro) 70 godina.
Svaka je generacija Corvette na tržište donijela nešto posebno. Ali ni jedna generacija Corvette nije prešla granicu od starlete do Nobelovke, odnosno od relativne neupotrebljivosti do realne upravljivosti, što za petu generaciju definitivno jest slučaj. Jer upravo je Corvette C5 u more ljepote, tehnologije i karaktera donijela upotrebljivost zajedno s pravim vozačkim "ćejfom". I to po zavojima, a ne samo po ravnim rutama neke američke pustopoljine kroz koju iz ovog ili onog razloga prolazi cesta.
Zbog toga s jedne strane čudi da se baš Corvette C5 nalazi među automobilima o kojima više niko ne priča. Ali onda opet vrijedi shvatiti kako se na kraju ipak radi o američkom automobilu. I kao Amer koji se našao na globalnom planu u ovim našim krajevima s ove strane bare Corvette jednostavno ne može pokazati svoju pravu vrijednost na tržištu zainteresiranom za neke druge automobile i njihove proizvođače.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.