Rizik od preranog trošenja i kvara: Evo šta nikako ne smijete raditi prilikom okretanja volana
Upravljački sistem automobila omogućuje vam kontrolu prednjih točkova, olakšavajući kretanje u zavojima i upravljanje na ravnim dionicama.
Njegov rad ovisi o nekoliko ključnih komponenti, kao što su kolo upravljača, stup upravljača, letva i zupčanik. Ovi elementi zajedno pretvaraju okretanje upravljača u bočno pomicanje točkova, omogućujući vozaču da zadrži preciznu kontrolu nad vozilom u svakoj situaciji.
Upravljač je tačka upravljačkog sistema koja je u kontaktu s vozačem. Proces se može opisati na jednostavan način: kada okrenete kolo upravljača, stup upravljača prenosi kretanje na letvu, koja pomiče točkove s jedne strane na drugu. Zupčasta letva i zupčanik ključni su za transformaciju kružnog kretanja kola upravljača u linearno kretanje.
Konferencija 'Horizonti kapitala': ASA Banka okupila ključne aktere tržišta kapitala u BiH
U modernim automobilima ovaj proces je obično potpomognut hidrauličkim ili električnim uređajem, koji smanjuje napor potreban za pomicanje upravljača. Servo sistemi, bilo hidraulični ili električni, pomažu smanjiti otpor koji vozač osjeća kada okreće upravljač.
Ovi sistemi omogućuju vozilu skretanje s većom lakoćom i uz više udobnosti za vozača. Osim toga, servo upravljač nudi bolji odaziv i glatkije upravljanje, smanjujući potreban napor, posebno pri manevrima kod manjih brzina ili prilikom parkiranja, gdje je precizna kontrola točkova ključna. Tada je važno ne forsirati upravljač.
Šta to znači? Okretanje upravljača do kraja forsiranjem sistema može uzrokovati ozbiljne probleme. Jedan od glavnih rizika je prerano trošenje letve upravljača. Ova komponenta, kada je izložena ekstremnom opterećenju, gubi svoju poravnatost i može uzrokovati manje preciznu vožnju, uz generiranje vibracija u kolu upravljača koje utječu na sigurnost i udobnost vožnje.
Još jedan rizik kada se forsira okretanje volana do maksimuma je preveliko trošenje guma. Kada se točkovi okreću pod ekstremnim uglovima, trpe neravnomjerno trošenje koje može skratiti njihov vijek trajanja. Ovo nepravilno trošenje utječe na stabilnost vozila i može uzrokovati probleme s prianjanjem, posebno u uslovima mokre ili skliske ceste, samim time ugrožavajući sigurnost putnika.
Automehaničar savjetuje: "Ove lampice ne smijete ignorisati na kontrolnoj tabli"
Hidraulički servo sistem također trpi kada se upravljač okrene do kraja. Ovo dodatno opterećenje izlaže hidrauličke pumpe i crijeva prekomjernom pritisku, što može uzrokovati curenje ili kvar sistema.
Pumpa upravljača, dizajnirana da smanji napor vozača, postaje preopterećena i to može dovesti do skupih popravaka ili čak zamjene cijelog sistema. Okretanje upravljača do same granice također može utjecati i na ovjes automobila, gdje se oštećuju same komponente ovjesa, smanjujući njihovu sposobnost apsorbiranja udaraca. To rezultira smanjenom udobnošću i većom nestabilnošću, što utječe i na ukupnu izdržljivost sistema ovjesa. Popravci mogu biti skupi, ali prije svega rukovanje s pažnjom pridonosi dugotrajnosti sistema i posredno sigurnosti.
Pumpa upravljača, dizajnirana da smanji napor vozača, postaje preopterećena i to može dovesti do skupih popravaka ili čak zamjene cijelog sistema. Okretanje upravljača do same granice također može utjecati i na ovjes automobila, gdje se oštećuju same komponente ovjesa, smanjujući njihovu sposobnost apsorbiranja udaraca. To rezultira smanjenom udobnošću i većom nestabilnošću, što utječe i na ukupnu izdržljivost sistema ovjesa. Popravci mogu biti skupi, ali prije svega rukovanje s pažnjom pridonosi dugotrajnosti sistema i posredno sigurnosti, piše Jutarnji list.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.