Abarth 1000 Bialbero: Aerodinamično čudo s potpisom Pininfarine stvoreno za rušenje brojnih rekorda

0
Radiosarajevo.ba

Otkako je došlo do pojave prvih automobila, strast za obaranjem brzinskih rekorda simultano je rasla uz njihov razvoj.

La Principessa (Princeza) nazvao je Carlo Abarth od milja svoj aerodinamični automobil. Punog imena Abarth 1000 Bialbero Record Car bio je namijenjen, kako mu i ime govori, obaranju rekorda.

Nekada su priče o dodirnim zaslonima, multimediji s kojom glasovno komunicirate ili povezivanje Bluetoothom bila čista naučna fantastika. Vratimo se načas u prošlost, možda ne i tako daleku kada su brzina i performanse bili glavni magneti za prodaju.

Ko je Mirza Hadžibegić: Menadžer sa velikim iskustvom na čelu Željeznica FBiH

Tada, govorimo o sredini 20. stoljeća, rađali su se mnogi legendarni sportski modeli i kompanije. Sjetimo se samo Porscheovog modela 550 Spyder u kojem je mladi James Dean skončao jednog toplog i sunčanog kalifornijskog jesenjeg dana 1955.

Ukratko, da se vratimo na Abarth 1000 priču, brzina je bila sinonim za prestiž. Kao što se vidi iz fotografija, La Principessa iznimno je aerodinamičan automobil, jasno, kako bi mogao postizati velike brzine.

Dizajniran poput rakete od strane kompanije Carrozzeria Pininfarina, aluminijska karoserija imala je otpor zraka od tada nevjerojatnih 0,20 Cx. Za fino podešavanje aerodinamičkih svojstava korišten je zračni tunel na Politehničkom sveučilištu u Torinu.

Foto: X.com: Abarth 1000 Bialbero stvoren za rušenje brojnih rekorda

Abarth Bialbero je bio dugačak 4,56 metara, visok 1,2 metra i širok 1,55 metara, a imao je doista iznenađujući dizajn za to vrijeme. No, osim dobre aerodinamike, bio je potreban i potentan motor. Abarth je pokretao 1,0-litreni četverocilindrični blok, koji može razviti snagu od 100 KS pri 8000/min.

Snaga se prenosila na stražnju osovinu preko mjenjača s četiri brzine. Samo jedna litra obujma, nešto što neizbježno podsjeća na aktualne trocilindrične motore.

Foto: X.com: Abarth 1000 Bialbero stvoren za rušenje brojnih rekorda

No, to ga nije spriječilo da obori sedam svjetskih rekorda, među kojima su najznačajniji prijeđenih 10.000 kilometara prosječnom brzinom od 191,376 km/h, odnosno putovanje 72 sata bez zaustavljanja prosječnom brzinom od 186,687 km/h.

Ostali rekordi bili su 12 sati vožnje pri prosječnoj brzini od 203,656 km/h, 2000 milja (3200 kilometara) pri prosječnoj brzini od 201,115 km/h, 24 sata vožnje s prosjekom od 198,795 km/h, 5000 kilometara s prosječnom brzinom od 199,238 km/h, 5000 milja (8000 kilometara) pri prosječnoj brzini od 192,878 km/h i 48 neprekidnih sati s prosjekom od 190,264 km/h.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak