Najveća misterija Putinove invazije: Gdje je nestalo moćno rusko ratno zrakoplovstvo?

6
Radiosarajevo.ba
Najveća misterija Putinove invazije: Gdje je nestalo moćno rusko ratno zrakoplovstvo?
Foto: Ministarstvo odbrane Rusije / Antonov 26/ Ilustracija

Rusija je još prošle sedmice počela raketirati radare u Ukrajini, međutim nikako ne uspijeva zagospodariti ukrajinskim zračnim prostorom, piše The Telegraph.

S obzirom na to da Rusko ratno zrakoplovstvo u toj regiji na raspolaganju ima otprilike 300 modernih borbenih aviona, mnogi se pitaju zašto nema baš puno toga za pokazati u smislu premoći u zraku.

Moguće je da su nedavni sukobi u Iraku i Afganistanu, tokom kojih se zapadne savezničke snage nisu susretale sa značajnijim otporom u zraku, značajno utjecali na tezu da moćna avijacija relativno brzo može zavladati zračnim prostorom. No, kako kaže bivši pilot britanskog Kraljevskog zrakoplovstva Andy Netherwood, "u zraku se vode podjednako žustre bitke kao i na tlu".

Traži se osoba sa video snimka: Sarajlija otišao po dijete u džamiju, pa mu neko ukrao cipele

Traži se osoba sa video snimka: Sarajlija otišao po dijete u džamiju, pa mu neko ukrao cipele

Zagospodariti zrakom iznad bojišta nije nimalo lako, a kontrola zračnog prostora ključna je za učinkovito provođenje kopnenih akcija. No, kontrola zraka rijetko kada je apsolutna i trajna. Čak i kada je jedna strana u sukobu nadmoćna, treba dosta vremena i truda da se zrak stavi pod kontrolu.

Podjednako je teško zadržati zračnu nadmoć jer kopnene snage uče na svojim greškama i mijenjaju taktiku.

"Rusiji odmaže i činjenica da su u fazi planiranja zračnih sukoba bili jednako arogantni kao i kada su planirali kopnene akcije", rekao je Netherwood.

"Osim nedavnih sukoba u Siriji, Rusko ratno zrakoplovstvo nije imalo gdje sticati borbeno iskustvo. Ne znate koliko je neko zrakoplovstvo jako sve dok ne mora ratovati i nije baš impresivno", dodao je britanski pilot.

Doživjeli su, međutim, i Ukrajinci poraze. U utorak je objavljeno da je u petak navečer tokom borbi iznad Kijeva ubijen brigadir Oleksandr "Sivi vuk" Oksančenko, pilot Ukrajinskog ratnog zrakoplovstva od 2013. do 2018. godine.

Moguće je i da su tehnički razlozi također doveli do čistog neba iznad Ukrajine, prenosi Jutarnji.hr.

Prema Justinu Bronku, stručnjaku za zrakoplovstvo pri britanskom trustu mozgova RUSI (Royal United Services Institute for Defence and Security Studies), Rusko zrakoplovstvo nema mnogo iskustva s navođenim streljivom (PGM).

"Tokom sukoba u Siriji, samo je flota Suhoja Su-34 često koristila navođeno streljivo, a čak su se i ti specijalizirani lovci-bombarderi često okretali bacanju nenavođenih bombi i ispaljivanju nenavođenih projektila. Osim što pokazuje da ruski piloti nemaju mnogo iskustva s PGM-ovima, ta činjenica podcrtava i naširoko prihvaćenu teoriju da Rusija ima ograničene količine PGM-ova koje može ispaliti iz zraka", napisao je Bronk u znanstvenom članku "Tajanstveni slučaj nestalog Ruskog ratnog zrakoplovstva".

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (6)

/ Povezano

/ Najnovije