Idete često u Njemačku? Od iduće godine mijenjaju se mnoga pravila, ovo trebate znati
Od 2023. godine u Njemačkoj stupaju na snagu nova pravila i zakoni koji se primjenjuju na cestovni saobraćaj i vozače.
U nastavku pročitajte sve nove standarde i zakone koji će se, prema informacijama Autozeitunga, primjenjivati na njemački cestovni saobraćaj od 2023. godine prema informacijama Autozeitunga, prenosi Fenix.
CO2 porez
Budući da su troškovi energije pretjerano porasli, savezna vlada odlučila je obustaviti godišnje postupno povećanje poreza na CO2 za 2023. Za vozače to znači da se porezi u novoj godini neće povisiti s 30 na 35 eura po toni CO2.
Najave američkih sankcija Srbiji uznemirile i Plenkovića: Koliko bi one utjecale na tržište u BiH?
Njemačke bolnice pred bankrotom: Za materijalne troškove i energiju nedostaje 15 milijardi eura
Zamjena vozačke dozvole
Do 2033. godine svaka vozačka dozvola izdana prije 19. januara 2013. mora se zamijeniti za novu EU vozačku dozvolu. Ako je vozačka dozvola izdana prije 1999. godine, godina rođenja određuje razdoblje zamjene. Oni koji su rođeni od 1959. do 1964. imaju rok za zamjenu vozačke dozvole do 19. januara 2023. godine.
Datum izdavanja možete pronaći na prednjoj strani vozačke dozvole pod tačkom 4a. Za sve vozačke dozvole izdane nakon 18. januara 2013., pod točkom 4b pronaći ćete datum isteka.
Ukinut bonus za kupnju Plug-in hibridna električna vozila
Od 2023. godine doći će do promjene smjernica o financiranju plug-in hibridnih automobila. Naime, kupnja plug-in hibrida i električnih automobila do sad je bila podržana bonusom za inovacije, no to od 2023. godine više neće biti tako.
Plan Njemačke: 96 milijardi eura za rasterećenje korisnika plina i toplana
Osim što se ukida bonus za kupnju plug-in hibrida, od 1. januara se uvodi i manji ekološki bonus za e-automobile. Naime, za električna vozila čija je cijena niža od neto 40.000 eura kupac će dobiti 4.500 eura subvencije od države i 2.250 eura od proizvođača, što znači ukupno 6.750 eura. Za električna vozila čija je neto cijena do 65.000 eura, dobivate 3.000 od države i 1.500 eura od proizvođača, tj. ukupno 4.500 eura sredstava. Od 1. septembra 2023. za subvenciju e-automobila mogu se prijaviti samo fizičke osobe.
THG kvota
Vlasnici e-automobila mogu nastaviti zarađivati novac u 2023. izdavanjem i prodajom CO2 certifikata tvrtkama koje ispuštaju previše ugljičnog dioksida prema kvoti za smanjenje stakleničkih plinova (ZHG kvota). Certifikat se svake godine može iznova prodavati.
Nova boja za HU naljepnicu
Iz godine u godinu automobili moraju na tehnički pregled. Od 2023. bit će uključeni svi automobili s ružičastom naljepnicom. Nakon što prođete glavni pregled, dobit ćete narančasti žig koji vrijedi do 2025. godine.
Promjene u vrsti i regionalnim klasama
U 2023. oko 4,8 miliona vozača moći će jeftinije proći zahvaljujući novim vrstama osiguranja automobila. Oko 8,1 miliona vozača, pak, svoj je automobil stavilo u višu klasu u odnosu na prethodnu godinu. Za oko 29,3 miliona vozača ništa se neće promijeniti u odnosu na 2022. godinu.
Njemačka: Ceh energetske krize bit će pad standarda
Od 2023. regionalna klasa će prijeći na višu razinu za oko 10,1 miliona vlasnika automobila. Oko 5,5 miliona vozača bit će u manjoj klasi. 26,8 miliona ostaje u istoj regionalnoj klasi kao i 2022.
Obavezna maska u kutiji prve pomoći
Od 1. februara 2022. dvije zaštitne maske dio su obvezne opreme u kutiji prve pomoći u automobilu. Svi koji se još nisu pridržavali nove uredbe imaju rok do 31. januara 2023. godine naknadno opremiti svoju kutiju prve pomoći.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.