Ekipa aviona Solar Impulse 2 odbrojava dane do puta preko Atlantika

Anadolija
Ekipa aviona Solar Impulse 2 odbrojava dane do puta preko Atlantika
Ekipa aviona koji leti na solarnu energiju “Solar Impulse 2” (SI 2) u New Yorku obavlja posljednje pripreme pred prelijetanje Atlantskog okeana.

Piloti Andre Borchberg i Bertrand Piccard, 5. marta 2015. godine na put oko svijeta krenuli su iz Abu Dhabija. Svojim projektom željeli su ukazati na korištenje izvora čiste energije.

Oni i njihov tim na aerodromu JFK u New Yorku pripremaju se za veliki poduhvat, prelijetanje okeana, do kojeg je ostalo samo nekoliko dana. Ukoliko vremenski uslovi to budu dozvoljavali, avion će poletjeti prema Evropi. Ekipu tokom priprema je posjetio i generalni sekretar Ujedinjenih naroda (UN) Ban ki-moon koji je kazao kako je ovaj projekat vrlo važan korak u borbi protiv klimatskih promjena. Pilot Andre Borschberg je nakon posjete generalnog sekretara o putovanjima i poteškoćama s kojima su se susretali ispričao ekipi.

Kako kaže posebno je peta etapa bila zahtjevna. Riječ je o putu od Japana do Havaja koji je trajao pet dana i pet noći.

“Kada radite 13 godina na projektu, motivacija je velika. Život u pilotskoj kabini je nešto sasvim drugo. Trebate hranu, piće i san. Primijetili smo da je 20 minuta sna dovoljno da se napunite energijom. Osim toga, nikada nismo avion ostavljali bez nadzora. Tokom leta koji je trajao pet dana i pet noći razvio sam tehnike meditacije, hipnoze i joge”, rekao je Borchberg.

On je istakao kako je u početku putovanja bilo teško boriti se s terenom i različitim poteškoćama koje su određena područja zadavala, ali kako dodaje, vremenom su naučili kako da ih pretvore u prednosti i kako da nauče da izađu s njima na kraj.

“Bilo je dana kada smo imali mnogo problema. Kada sam krenuo na put iz Japana za Havaje, važna oprema nije radila. Inženjeri su mi rekli da se moram vratiti u Japan da je popravim. Vremenski uslovi su bili povoljni i želio sam nastaviti. Ali ekipi to nisam mogao objasniti”, prisjetio se Borschberg koji je dodao kako su nekad emocije bile jače i da su neki članovi ekipe željeli dati otkaz, te da je pored problema s avionom, morao rješavati i druge vrste problema.

Pilot Bertrand Piccard je kazao kako korištenjem solarne energije može se preći veći put nego korištenjem fosilnih goriva. Na pitanje da li će jednog dana avioni na solarnu energiju moći prevoziti i putnike, Piccard je kazao kako je rano da se kaže da će moći, ali je isto tako i suvislo reći da neće.

Dva pilota su do sada u 14 etapa prešli 30.000 kilometara. U zraku su proveli oko 400 sati. Avion ima prosječnu brzinu od 45 kilometara na sat, a u periodu kada su sunčeve zrake najjače može udvostručiti brzinu.

Avion je težak 2,3 tone, a na krilima raspona 72 metra nalazi se 17.248 solarnih ćelija. Zahvaljujući baterijama od litijuma može letjeti i noću. SI 2 dosad je bio u Indiji, Mijanmaru, Kini, Japanu, te u nekoliko saveznih američkih država.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije