U strahu od Turske: Hrvatski hotelijeri snižavaju cijene od 10 do 35 posto
Vrući popusti do 35 posto! Last minute - 10 percent discount. To su, pored fotografija plaža i djevojaka u badićima, prevladavajuće poruke na internetskim stranicama značajnog djela hrvatskih hotelijerskih kuća koje su, poučene prošlogodišnjim nesigurnim stanjem na tržištu, ovu sezonu ipak započele opreznije: uz ponudu akcijskih cijena, popusta i last minute dealova u iznosima od 10 do čak 35 posto, i to ne samo za period predsezone, nego je po povoljnijim cijenama već sada moguće rezervirati smještaj i u glavnoj sezoni koja je proteklih godina uglavnom bila rezervirana za one koji su bili spremni platiti više.
I najveći hotelijer Valamar Rivijera, i Plava Laguna, i Liburnija Rivijera, ali i kompanija Bluesun - svi oni su na tržištu prisutni s ponudama posebnih cijena na koje su se lani odlučivali ipak tek s početkom glavne sezone, kad je negdje u drugom dijelu juna postalo jasno kako su godine dvoznamenkastog rasta broja gostiju prošle, piše Jutarnji List.
Kakva je situacija s ovogodišnjim bookingom i hoće li, u odnosu na prošle godine kad ih se prozivalo zbog previsokih cijena, sad korigirati iznose koje traže za svoje usluge, nijedna od glavnih hotelskih kuća nije htjela komentirati za novine, ali iz sektora se saznaje kako nema mjesta zabrinutosti s obzirom na to da hotelijeri zapravo pokazuju kako su svladali tehniku upravljanja prihodima.
Novo stanje
"Pogrešno je uspoređivati ovogodišnju cjenovnu politiku hotelijera s prošlogodišnjom jer je stanje na emitivnim i konkurentskim tržištima bitno drukčije. Vjerujem da većina hotelijera kontinuirano prati vlastite booking trendove jer je to jedini način da definiraju pravu cijenu u pravom trenutku. Davno su prošla vremena kad se u jesen formirala cijena za iduću godinu po sezonama, a onda se više nije mijenjala. Danas su hotelijerima od pomoći tehnološka rješenja putem kojih je moguće u dnevnoj dinamici pratiti cijene konkurenata te ovisno o vlastitom booking trendu, upravljati cijenama kroz kanale prodaje", upozorava konsultantica i senior partner iz tvrtke HD Consulting Sanja Čižmar.
Ipak, to praćenje trendova te posljedično snižavanje cijena u suprotnosti je s porukama koje je hotelijerima s najvećeg turističkog sajma u Berlinu u martu slao hrvatski ministar turizma Gari Cappelli.
On je tada turističkim kompanijama poručivao da nipošto ne popuste pred pritiskom turoperatera koji europske hotelijere nagovaraju da značajno snize cijene soba, uz izliku kako će jedino tako moći konkurirati agresivnim turskim hotelijerima, čije su cijene smještaja daleko ispod prosječnih europskih.
U Tunisu pansion 38 eura
Jedan sagovornik Jutarnjeg lista i dobro upućen izvor iz turističkog sektora otkriva kako prosječna cijena pansiona po osobi na Jadranu za dan iznosi 61 euro, u Turskoj je tu uslugu moguće dobiti za 51 euro, a najniže prosječne cijene vrijede u Tunisu gdje dan pansiona stoji samo 38 eura.
"Neki kažu da su naši hotelijeri već snizili cijene, ali može se reći da je to sniženje došlo puno prekasno, posebno s obzirom na činjenicu da je naša konkurencija bitno ranije krenula s korekcijom cijena", misli sagovornik Jutarnjeg lista koji upozorava da su lani prve naznake problema na turističkom tržištu stigle negdje s početkom juna.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.