Svi odustali od učešća na festivalu u kojem je Branislav Lečić dio žirija
Ekipa predstave "64" iz Ateljea 212 povukla se sa takmičenja, a nakon nje i mnoge druge predstave ne žele da učestvuju u festivalu i to sve zbog saznanja da je glumac Branislav Lečić dio žirija.
Nakon što su se gotovo sve predstave povukle iz konkurencije Susreta pozorišta u Brčkom, to je odlučila da učini i ekipa predstave "Derviš i smrt" Narodnog pozorišta RS.
Sve predstave su ipak odigrane, sem komada “Zelene čoje Montenegra”, koja se nije igrala zbog glumaca zaraženih koronom, piše Noizz.rs.
Sestra preminule Džejle Drapić u teškom stanju zbog zuba: 'Liječila se kod istog stomatologa'
Talas povlačenja iz službene konkurencije festivala uslIJEdio je zbog učešća glumca Branislava Lečića u žiriju ili načina na koji je festival reagovao na problem.
Banjalučko pozorište uputilo je dopis upravi festivala, u kojem je tražilo da njihova predstava „Derviš i smrt”, reditelja Dejana Projkovskog, bude izuzeta iz procesa žiriranja.
"Ipak, iz dubokog uvJerenja da Narodno pozorište RS mora odgovorno postupati prema svojoj publici, odlučili smo da u četvrtak, 25. novembra, kako je prvobitno planirano, pomenutu predstavu izvedemo", navodi se u dopisu objavljenom i na stranici festivala.
"Budući da se radi o jednom od najvažnijih pozorišnih dešavanja u regionu, sigurni smo da će organizacija slijedećeg festivala proći u najboljem redu, da će susreti u Brčkom ponovo postati siguran prostor za sve umjetnike koji pozorište stvaraju, prostor unutar kojeg se o svojim umjetnicima i svojoj publici brine i odnosi sa uvažavanjem, te da ćemo se ponovo susresti, u prijatnijoj atmosferi", zaključila je Dijana Grbić, v. d. direktora tog pozorišta.
Lečić je prethodno uprkos kritikama i nizu povlačenja iz takmičenja rekao da se neće povući iz žirija. Drugi član žirija dramski pisac Almir Imširević dao je svoju ostavku na ovoj funkciji zbog, kako kaže, neetičkog odnosa direktora festivala Jakova Amidžića prema njegovim kolegama, pozorišnim ljudima.
Glumac Rade Šerbedžija u pismu festivalu rekao je da će odžati koncert najavljen za zatvaranje festivala, ali da traži da uoči njegovog nastupa ne bude dodeljivanja nagrada, kao i da su za njega pobjednici kolege koje su se solidarisale. On je kritikovao festival zbog odnosa prema umjetnicima koji su se povukli iz učešća.
Na Susretima pozorišta u Brčkom, prvo se povukla iz takmičenja ekipa predstave „64“, autorke Tene Štivičić, Ateljea 212, koja je u proglasu navela da su predstavu, u režiji Alise Stojanović, odigrali iz poštovanja prema publici, ali da ne žele da njihov rad ocjenjuje član žirija, Branislav Lečić.
Kako su naveli, razlog tome je što se on „aktivno uključio u podjelu medija u Srbiji na podobne i nepodobne, baveći se u, za njega, podobnim medijima, isključivo iživljavanjem, zlostavljanjem i u svakom smislu maltretiranjem Danijele Štajnfeld“.
Na sajtu Susreta pozorišta u Brčkom objavljen je zatim tekst pod nazivom „Drskost i blamaža, ali na svoj račun“, u kojem je kritikovan Atelje 212 zbog napuštanja festivala, a potom su usledili talas solidarnosti umjetnika i istupanja iz konkurencije za nagrade tog regionalnog festivala.
Reditelj Dino Mustafić, čiji je komad „To nikad nigdje nije bilo“ u izvođenju Narodnog pozorišta Sarajevo izveden na susretu pozorišta, uputio je pismo Direkciji ovog festivala u kojem je predložio da ove godine predstave ne budu ocenjivane. Direktor Susreta Jakov Amidžić je, međutim, odbio ovaj prijedlog, jer kako kaže ovaj festival ima pravila.
Kokan Mladenović, reditelj predstave „Šindlerov lift“ i pisac Darko Cvijetić povukli su se sa 38. susreta pozorišta u Brčkom, ali Kamerni teatar 55, koji izvodi tu predstavu, odluku o primanju eventualnih nagrada ostavio je eventualnim dobitnicima tako da svako ima priliku da se sam izjasni da li želi da primi nagradu ili ne.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.