Hrvatski naučnik Đikić objavio: Otkrili smo ahilovu petu koronavirusa

Hrvatski naučnik Đikić objavio: Otkrili smo ahilovu petu koronavirusa
Agencije / Ivan Đikić

Naučnici njemačkog Instituta za biokemiju (IBC) na čelu s hrvatskim Ivanom Đikićem možda su otkrili slabu tačku koronavirusa.

Naime, na stranicama tog Instituta objavljeno je saopćenje u kojem se navodi kako su naučnici s IBC-a u saradnji s drugim timovima identificirali proteazu (PLpro) virusa SARS-CoV-2 sličnu papainu, koja je esencijalni viralni enzim i potencijalna slaba točka koja bi mogla biti svojevrsna ahilova peta novog koronavirusa.

PLpro je potreban za procesiranje viralnih polipeptida i sastavljanja virusa u ljudskim stanicama. Uz to, virus SARS-CoV-2 koristi taj enzim kako bi prigušio imunološki antiviralni odgovor tijela, što pomaže virusu da modulira imuno-sistem zaražene osobe u vlastitu korist. Na taj način virus se može lakše multiplicirati i širiti dalje, navodi se u saopćenju, prenosi Index.hr

Tim naučnika je demonstrirao da se farmaceutskim targetiranjem PLpro-a nekovalentnim inhibitorom GRL-0617 može blokirati širenje virusa te pojačati antiviralni imunitet u ljudskim epitelnim stanicama, koje su primarno mjesto ulaska patogena u ljudski organizam. Rezultati studije su sada javno dostupni.

"Naši rezultati otvaraju uzbudljivu mogućnost terapeutske strategije koja se temelji na 'dvostrukom udarcu' targetiranjem PLpro-a: Zaustavljanjem širenja virusa i jačanjem ljudskog imunološkog sustava u isto vrijeme", pojasnio je Ivan Đikić, direktor IBC-a i glavni autor ovog naučnog rada.

"Kako bismo došli do ovog dubokog uvida, kombinirali smo biokemijsko, strukturalno i funkcionalno znanje na našem Institutu. Izuzetno sam zahvalan timu koji je postigao puno u vrlo kratkom periodu. Naša istraživačka suradnja s Institutom za medicinsku virologiju pod vodstvom Sandre Ciesek bila je kritična u pokazivanju kako inhibicija PLpro-a zaustavlja virus", rekao je Đikić.

Uz to, ostali znanstvenici u Frankfurtu, Muenchenu, Mainzu, Freiburgu i Leidenu pridonijeli su ovom istraživanju eksperimentalnim podacima, reagensima i savjetima.