U ponoć počeli novi radovi u Sarajevu: Oglasio se ministar Adnan Šteta
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP) oglasio se u utorak, 27. augusta na društvenim mrežama i objavio da su u glavnom gradu Bosne i Hercegovine počeli novi radovi u okviru projekta adaptivno upravljanje saobraćajem.
Njegovu objavu prenosimo u cijelosti:
"Od večeras u ponoć počeli su radovi na terenu na prvoj od 163 raskrsnice u sklopu projekta adaptivno upravljanje saobraćajem.
Hrvati trojkama zasuli koš BiH: Zmajevi izgubili prvi od dva ključna meča za odlazak na Eurobasket
U ranijem periodu, nakon što je potpisan ugovor i ozvaničen početak radova, vršena su snimanja raskrsnica i prikupljanje podataka, te projektovanje različitih faza po raskrsnicama. Snimanja su podrazumijevala postavljanje kamera i radara specijaliziranih za prikupljanje podataka o tačnom broju vozila, prolascima vozila kroz raskrsnicu, te skretanjima na raskrsnicama 24 sata dnevno.
Različite vrste radova će se izvoditi na raskrsnicima, sve u zavisnosti od složenosti svake raskrsnice pojedinačno. Radovi počinju u užem centru grada, na raskrsnici na Drveniji, a dalje prema planu u prvoj fazi izvodit će se radovi na glavnoj gradskoj saobraćajnici, dok su sporedne i ostale semaforizirane raskrsnice podijeljene na ostale faze.
Efendić i Šteta 'ukrstili koplja' oko Devete transverzale u Sarajevu, a sada se javila i SDA
Na svim semaforiziranim raskrsnicama bit će izvršena antikorozivna zaštita i farbanje semaforskih stubova, zamjena ili postavljanje novih stubova, kao i postavljanje potpuno nove kablovske i podzemne kanalizacije. Izvršit će se instalacija novih LED semaforskih lanterni, kao i pješačkih tastera čiji će zvučni signal od sada biti u sklopu lanterni, kako ne bi bile predmet uništavanja i vandalizama kao u godinama ranije.
Na taj način Sarajevo će biti jedan od rijetkih gradova u Europi koji će imati tastere i zvučne signale za pješake na svim semaforiziranim raskrsnicama. Pored navedenog, raskrsnice će imati različite detektore, kamere i senzore za detektovanje nakupljanja vozila.
Jedan od najbitnijih detektora bit će onaj za tramvaje gdje će sistem prepoznavati približavanje tramvaja raskrsnici i davati slobodan prolaz tramvajima i na taj način tramvajski saobraćaj ce imati prioritet prolaska na svim raskrsnicama.
Postojeći sistem ne posjeduje nikakvu mogućnost automatizacije i prilagođavanja, ne postoji zeleni val, a sve su to razlozi zbog kojih dolazi do zagušenja saobraćaja i gužvi. U velikim evropskim gradovima, uvođenjem adaptivnog upravljanja saobraćajem, gužve i zagađenje su smanjeni do 30 posto, što se očekuje i za glavni grad Bosne i Hercegovine. Očekuje nas veliki posao i siguran sam da će Sarajevo ovim projektom doživjeti veliki napredak.
Za vrijeme izvođenja radova na raskrsnicama, istovremeno će se opremati savremeni centar za upravljanje saobraćajem. Radovi će se uglavnom vršiti u noćnim satima kako bi se u najmanjoj mogućoj mjeri uticalo na saobraćaj, te će se nastojati zadržati funkcionalnost postojećih semafora koliko god je to moguće do konačne zamjene na svim raskrsnicama.
Građani će biti obaviješteni o radovima na svim raskrsnicama, a očekivanja su da radovi na svim raskrsnicama budu završeni u 2025. godini, kada će sistem u potpunosti i zaživjeti. Ovim projektom Sarajevo se stavlja rame uz rame sa europskim gradovima po pitanju upravljanja semafornom signalizacijom što će značajno pospiješiti tokove saobraćaja i unaprijediti sigurnost svih učesnika u saobraćaju", objavio je Adnan Šteta.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.