'SAFER' učenje u KS izazvalo lavinu reakcija: Ministarstvo obrazovanja se oglasilo

11
Radiosarajevo.ba
'SAFER' učenje u KS izazvalo lavinu reakcija: Ministarstvo obrazovanja se oglasilo
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba / Naida Hota-Muminović

Najava uvođenja 'SAFER' učenja u škole u Kantonu Sarajevo izazvala je veliki broj reakcija, a kako bi na sve odgovorili, Ministarstvo obrazovanja KS je odlučilo da se oglasi i pojasni sve vezano za ovu promjenu. 

Saopštenje Ministarstva obrazovanja KS prenosimo u cijelosti: 

"Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo posvećuje pažnju komunikaciji s javnošću, otvoreno je i ozbiljno razmatra sve argumentirane kritike koje mu se upućuju, s ciljem unapređenja procesa koje vodi.

Napad na Baščaršiji: Žena spriječila džeparoša dok je pozirala za fotografiju

Napad na Baščaršiji: Žena spriječila džeparoša dok je pozirala za fotografiju

Istovremeno, Ministarstvo ne podliježe pritiscima koji se iniciraju neosnovanim povodima, krnjim argumentima, a često i dnevno-političkim motivima i različitim interesima. Stoga odgovaramo na netačne tvrdnje i lažne optužbe za koje držimo da mogu učiniti nesagledivu štetu Kantonu Sarajevo i njegovoj zajednici u cjelini.

  • 'U susret SAFER učenju' (eng. SAFER – sigurnije) nije nova reforma, nije 'novi način podučavanja', nije strategija, niti zamjena za kurikularnu reformu. 'U susret SAFER učenju' je koncept s preporukama koje se mogu koristiti, dorađivati i prilagođavati kontekstu i potrebama obrazovne reforme. U tom smislu ovaj dokument je doprinos započetim reformama u Kantonu Sarajevo.
  • SAFER sadrži sljedeće vrijednosti koje su obrađene u ovom dokumentu:
    - (S) održivost - obuhvata pitanja poput klimatskih promjena, ekonomske i spolne nejednakosti, socijalne pravde, te se ne definiše u uskom ekološkom smislu;
    - (A) svjesnost - podrazumijeva razumijevanje stalnih promjena i globalnih trendova, uvažavanja bogatstva različitosti i pluralizma u BiH;
    - (F) pismenost o budućnostima - prepoznata od strane UNESCO-a i podrazumijeva sposobnost uočavanja promjena i iznalaženja načina na koji možemo učestvovati i utjecati na budućnost;
    - (E) etika - koja bi trebala da obuhvati sve vrijednosti koje nastojimo unaprijediti i podsticati u svim područjima društva;
    - (R) otpornost - kao kreativno i fleksibilno djelovanje u suočavanju s neočekivanim promjenama i izazovima.
    Riječ je o univerzalnim vrijednostima za koje želimo da ih naša djeca prihvate i baštine.
  • Za potrebe izrade dokumenta 'U susret SAFER učenju' Ministarstvo je formiralo fokus grupu koja je aktivno učestvovala u njegovoj izradi, a koju su činili: Pavle Krstić, tadašnji ministar za nauku, visoko obrazovanje i mlade KS, Dženana Husremović, profesorica i prorektorica na Univerzitetu u Sarajevu, Dušanka Bošković, profesorica i prorektorica na Univerzitetu u Sarajevu, Mirza Sarajkić, vanredni profesor na Univerzitetu u Sarajevu, Stanislava Matić i Sedžida Hadžić iz Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja KS, Erzumana Fukelj, direktorica Osnovne škole 'Vrhbosna', Seid Alibegović, direktor Druge gimnazije, Lamija Husić, pomoćnica ministrice u Ministarstvu za odgoj i obrazovanje, Elma Kico i Emil Hodžić, uposlenici Ministarstva za odgoj i obrazovanje, te Azra Dedović, konsultantica u Ministarstvu za odgoj i obrazovanje. U radu grupe učestvovala je i Naida Hota-Muminović, ministrica za odgoj i obrazovanje KS. Rad fokus grupe je organiziran vikendima, a članovi za svoj rad nisu primili nikakvu naknadu.
  • I pored detaljnog uvida i analiziranja upućenih kritika, nejasno je iz kojeg dijela ovog dokumenta kritičari zaključuju da je riječ o 'narušavanju sekularnog obrazovanja', jer to nigdje ne navode. Dokument 'U susret SAFER učenju' ne dovodi do odstupanja od principa sekularnog obrazovanja.
  • Partnerstva u unapređenju obrazovnog sistema su nam važna i nastojimo ih uspostavljati i održavati. Ministarstvo sarađuje s desetinama različitih domaćih i međunarodnih, vladinih i nevladinih organizacija i cijeni njihov doprinos u unapređenju oblasti odgoja i obrazovanja u Kantonu Sarajevo, kao i državi. U tim okvirima i kontekstu jeste i saradnja s Fondacijom 'Mulalić' na ovom konkretnom projektu i britanskog Centra za postnormalne politike i futurističke studije za proces pripreme dokumenta. Zahvalni smo što su pomogli da ovaj dokument ugleda svjetlo dana. Iako Fondacija 'Mulalić' nije direktno učestvovala u izradi ovog dokumenta, zahvalni smo im na koordinaciji i ukupnoj podršci, posebno koordinatoru između Fondacije i Ministarstva prof.dr. Mirzi Sarajkiću, profesoru Univerziteta u Sarajevu.
  • Podsjećamo da smo bili posvećeni transparentnosti procesa od samog početka. Na jednoj od organizovanih radionica prisutna je bila i predstavnica Federalnog ministarstva za nauku, obrazovanje i mlade. Na radionice su bili pozvani i rukovodstvo Skupštine KS, šefovi klubova zastupnika u Skupštini KS, članovi Vlade Kantona Sarajevo i rektor Univerziteta u Sarajevu. Ministarstvo je na predstavljanje ovog dokumenta koje je upriličeno 26. decembra 2023. godine, osim direktora i direktorica osnovnih i srednjih škola u Kantonu Sarajevo, pozvalo i predstavnike medija (putem Službe za protokol i press KS), ministricu za nauku, obrazovanje i mlade Federacije BiH, rukovodstvo Skupštine KS, šefove svih klubova zastupnika u Skupštini KS, predsjednike Komisije za obrazovanje i Komisije za mlade u Skupštini KS, gradonačelnicu Grada Sarajeva i načelnike svih općina u Kantonu Sarajevo, Rektora Univerziteta u Sarajevu, Agenciju za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, predstavnike Delegacije EU u BiH, Udruženje Vijeća roditelja učenika osnovnih i srednjih škola, organizacije UNICEF, Save the Children, OSCE, UNDP, UNFPA, Goethe Institut, Institut Yunus Emre, Fondacija Maarif, Samostalni sindikat osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH - Kantonalni odbor Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja KS, Sindikat srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja, nauke i kulture Bosne i Hercegovine - Kantonalni odbor Sarajevo, kao i druge partnere Ministarstva.
  • Ministarstvo će i u narednom periodu nastaviti s predstavljanjem dokumenta kako je i najavljeno, pozivajući sve zainteresirane strane da prisustvuju javnim prezentacijama. Stoga, još jednom pozivamo sve da kritike usmjere na sadržaj dokumenta i da razgovor vodimo o vrijednostima koje ovaj dokument donosi. Dokument 'U susret SAFER učenju' treba da otvara razgovore o vrijednostima i unapređuje reformu obrazovanja u Kantonu Sarajevo.

Na kraju, iznenađeni smo količinom predrasuda koje su ispoljene u javnom prostoru, koje povremeno nalikuju organiziranoj kampanji s dalekosežnim štetnim insinuacijama, te odbijamo da se branimo od stavova koji su artikulisani kroz govor mržnje.

Ministarstvo u svom radu prati viziju razvoja Kantona Sarajevo koja podrazumijeva poticanje otvorenosti, uvažavanja različitosti i razvoj osjećaja pripadnosti evropskom životnom prostoru", navodi se u saopštenju. 

Cijeli dokument možete pronaći OVDJE

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (11)

/ Povezano

/ Najnovije