'SAFER' učenje u KS izazvalo lavinu reakcija: Ministarstvo obrazovanja se oglasilo

11
Radiosarajevo.ba
'SAFER' učenje u KS izazvalo lavinu reakcija: Ministarstvo obrazovanja se oglasilo
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba / Naida Hota-Muminović

Najava uvođenja 'SAFER' učenja u škole u Kantonu Sarajevo izazvala je veliki broj reakcija, a kako bi na sve odgovorili, Ministarstvo obrazovanja KS je odlučilo da se oglasi i pojasni sve vezano za ovu promjenu. 

Saopštenje Ministarstva obrazovanja KS prenosimo u cijelosti: 

"Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo posvećuje pažnju komunikaciji s javnošću, otvoreno je i ozbiljno razmatra sve argumentirane kritike koje mu se upućuju, s ciljem unapređenja procesa koje vodi.

Kako je Vico Zeljković vidio žrijeb grupa za SP

Kako je Vico Zeljković vidio žrijeb grupa za SP

Istovremeno, Ministarstvo ne podliježe pritiscima koji se iniciraju neosnovanim povodima, krnjim argumentima, a često i dnevno-političkim motivima i različitim interesima. Stoga odgovaramo na netačne tvrdnje i lažne optužbe za koje držimo da mogu učiniti nesagledivu štetu Kantonu Sarajevo i njegovoj zajednici u cjelini.

  • 'U susret SAFER učenju' (eng. SAFER – sigurnije) nije nova reforma, nije 'novi način podučavanja', nije strategija, niti zamjena za kurikularnu reformu. 'U susret SAFER učenju' je koncept s preporukama koje se mogu koristiti, dorađivati i prilagođavati kontekstu i potrebama obrazovne reforme. U tom smislu ovaj dokument je doprinos započetim reformama u Kantonu Sarajevo.
  • SAFER sadrži sljedeće vrijednosti koje su obrađene u ovom dokumentu:
    - (S) održivost - obuhvata pitanja poput klimatskih promjena, ekonomske i spolne nejednakosti, socijalne pravde, te se ne definiše u uskom ekološkom smislu;
    - (A) svjesnost - podrazumijeva razumijevanje stalnih promjena i globalnih trendova, uvažavanja bogatstva različitosti i pluralizma u BiH;
    - (F) pismenost o budućnostima - prepoznata od strane UNESCO-a i podrazumijeva sposobnost uočavanja promjena i iznalaženja načina na koji možemo učestvovati i utjecati na budućnost;
    - (E) etika - koja bi trebala da obuhvati sve vrijednosti koje nastojimo unaprijediti i podsticati u svim područjima društva;
    - (R) otpornost - kao kreativno i fleksibilno djelovanje u suočavanju s neočekivanim promjenama i izazovima.
    Riječ je o univerzalnim vrijednostima za koje želimo da ih naša djeca prihvate i baštine.
  • Za potrebe izrade dokumenta 'U susret SAFER učenju' Ministarstvo je formiralo fokus grupu koja je aktivno učestvovala u njegovoj izradi, a koju su činili: Pavle Krstić, tadašnji ministar za nauku, visoko obrazovanje i mlade KS, Dženana Husremović, profesorica i prorektorica na Univerzitetu u Sarajevu, Dušanka Bošković, profesorica i prorektorica na Univerzitetu u Sarajevu, Mirza Sarajkić, vanredni profesor na Univerzitetu u Sarajevu, Stanislava Matić i Sedžida Hadžić iz Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja KS, Erzumana Fukelj, direktorica Osnovne škole 'Vrhbosna', Seid Alibegović, direktor Druge gimnazije, Lamija Husić, pomoćnica ministrice u Ministarstvu za odgoj i obrazovanje, Elma Kico i Emil Hodžić, uposlenici Ministarstva za odgoj i obrazovanje, te Azra Dedović, konsultantica u Ministarstvu za odgoj i obrazovanje. U radu grupe učestvovala je i Naida Hota-Muminović, ministrica za odgoj i obrazovanje KS. Rad fokus grupe je organiziran vikendima, a članovi za svoj rad nisu primili nikakvu naknadu.
  • I pored detaljnog uvida i analiziranja upućenih kritika, nejasno je iz kojeg dijela ovog dokumenta kritičari zaključuju da je riječ o 'narušavanju sekularnog obrazovanja', jer to nigdje ne navode. Dokument 'U susret SAFER učenju' ne dovodi do odstupanja od principa sekularnog obrazovanja.
  • Partnerstva u unapređenju obrazovnog sistema su nam važna i nastojimo ih uspostavljati i održavati. Ministarstvo sarađuje s desetinama različitih domaćih i međunarodnih, vladinih i nevladinih organizacija i cijeni njihov doprinos u unapređenju oblasti odgoja i obrazovanja u Kantonu Sarajevo, kao i državi. U tim okvirima i kontekstu jeste i saradnja s Fondacijom 'Mulalić' na ovom konkretnom projektu i britanskog Centra za postnormalne politike i futurističke studije za proces pripreme dokumenta. Zahvalni smo što su pomogli da ovaj dokument ugleda svjetlo dana. Iako Fondacija 'Mulalić' nije direktno učestvovala u izradi ovog dokumenta, zahvalni smo im na koordinaciji i ukupnoj podršci, posebno koordinatoru između Fondacije i Ministarstva prof.dr. Mirzi Sarajkiću, profesoru Univerziteta u Sarajevu.
  • Podsjećamo da smo bili posvećeni transparentnosti procesa od samog početka. Na jednoj od organizovanih radionica prisutna je bila i predstavnica Federalnog ministarstva za nauku, obrazovanje i mlade. Na radionice su bili pozvani i rukovodstvo Skupštine KS, šefovi klubova zastupnika u Skupštini KS, članovi Vlade Kantona Sarajevo i rektor Univerziteta u Sarajevu. Ministarstvo je na predstavljanje ovog dokumenta koje je upriličeno 26. decembra 2023. godine, osim direktora i direktorica osnovnih i srednjih škola u Kantonu Sarajevo, pozvalo i predstavnike medija (putem Službe za protokol i press KS), ministricu za nauku, obrazovanje i mlade Federacije BiH, rukovodstvo Skupštine KS, šefove svih klubova zastupnika u Skupštini KS, predsjednike Komisije za obrazovanje i Komisije za mlade u Skupštini KS, gradonačelnicu Grada Sarajeva i načelnike svih općina u Kantonu Sarajevo, Rektora Univerziteta u Sarajevu, Agenciju za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, predstavnike Delegacije EU u BiH, Udruženje Vijeća roditelja učenika osnovnih i srednjih škola, organizacije UNICEF, Save the Children, OSCE, UNDP, UNFPA, Goethe Institut, Institut Yunus Emre, Fondacija Maarif, Samostalni sindikat osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH - Kantonalni odbor Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja KS, Sindikat srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja, nauke i kulture Bosne i Hercegovine - Kantonalni odbor Sarajevo, kao i druge partnere Ministarstva.
  • Ministarstvo će i u narednom periodu nastaviti s predstavljanjem dokumenta kako je i najavljeno, pozivajući sve zainteresirane strane da prisustvuju javnim prezentacijama. Stoga, još jednom pozivamo sve da kritike usmjere na sadržaj dokumenta i da razgovor vodimo o vrijednostima koje ovaj dokument donosi. Dokument 'U susret SAFER učenju' treba da otvara razgovore o vrijednostima i unapređuje reformu obrazovanja u Kantonu Sarajevo.

Na kraju, iznenađeni smo količinom predrasuda koje su ispoljene u javnom prostoru, koje povremeno nalikuju organiziranoj kampanji s dalekosežnim štetnim insinuacijama, te odbijamo da se branimo od stavova koji su artikulisani kroz govor mržnje.

Ministarstvo u svom radu prati viziju razvoja Kantona Sarajevo koja podrazumijeva poticanje otvorenosti, uvažavanja različitosti i razvoj osjećaja pripadnosti evropskom životnom prostoru", navodi se u saopštenju. 

Cijeli dokument možete pronaći OVDJE

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (11)

/ Povezano

/ Najnovije