Kulić: Uskoro konkurs za pilote, još nije odlučeno koji ćemo helikopter kupiti

N. Ka.
Kulić: Uskoro konkurs za pilote, još nije odlučeno koji ćemo helikopter kupiti
Foto: A. Kuburović/Radiosarajevo.ba / S današnjeg pressa

Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo održalo je danas press konferenciju u vezi s projektom uspostavljanja helikopterske jedinice i nabavke višenamjenskog helikoptera.

Ministar Admir Katica kazao je da je prošle godine potpisan sporazum šestorke u kojoj su se složili sa svim mjerama, a jedna od njih je bila i nabavka višenamjenskog helikoptera za MUP KS.

"Tražio sam mišljenje struke za realizaciju ove tačke. Vlada KS je usvojila da nabavka helikoptera bude potencijalno zaduženje, a to je ustvari projekcija koja ne mora da bude finalna", kazao je Katica.

Omer Kulić, predsjednik komisije za nabavku helikoptera kazao je da je polovinom augusta ove godine ostvaren kontakt s ministrom. On ističe da helikopteraka kedinica nije nikakva novina, jer već postoji helikopterska jedinica na federalnom nivou.

"Od ministra sam tražio da u komisiji budu ljudi koji će odgovoriti na pitanja na koja ja ne znam odgovoriti. A to su administrativna pitanja, tenderske procedure i drugo. Komisija je formirana i gledali smo gdje da se uklopi ta jedinica i našli smo prostor", kazao je Kulić.

Osnovne stvari za formiranje su pilotski kadar, smještaj jedinice, istaknuo je on i dodao da nažalost u BiH nema školovanih pilota.

"Prema pravilnicima naše zemlje nije definisano koju školu treba da ima pilot, već samo potrebnu dozvolu. Mi ćemo morati školovati četiri pilota u okruženju. Morat ćemo zaposliti dva aviomehaničara, nekoga ko mora da održava taj helikopter. Mora se uposliti domar neko ko će da održava prostor gdje će biti smješten helikopter i osoba koja će biti zadužena za higijeni", rekao je Kulić.

Korak koji se mora riješiti je hangar odnosno prostor gdje će helikopter biti smješten.

"Imamo opcije kupovine ili izgradnje hangara. On mora biti obavezno na aerodromu. Imamo opciju kupovine hangara kompanije BH Airlines ili da idemo u gradnju. Naredni korak je nabavka helikoptera. Raspisali smo kakav treba da bude, a neke su - slijetanje na sve planine u FBIH, dva motora, kapacitet minimalno deset specijalaca, oprema za instrumentalno letenje, oprema za vučenje tereta i vijek trajanja minimalno 30 godina", kazao je Kulić.

On je istaknuo da je ovo projekt koji treba da traje minimalno trideset godina, piloti moraju da lete još dugi niz godina. Prema njegovim riječima namjena helikoptera bi bila prevoz specijalne policije, prevoz povrijeđenih, pomoć u deminiranju, nadzor saobraćaja, prevoz pomoći i slično.

"Konkurs za pilote bi trebao da bide raspisan jako brzo. Uzet ćemo mlade ljude koji su tek završili srednju školu, jer se kroz praksu pokazalo da mladi ljudi bolje savladaju sve zadatke. Testirat ćemo engleski jezik, jer je međunarodna komunikacija na engleskom, fiziku, geografiju, psihofizičke sposobnosti, ljekarski pregled i selektivno letenje. Potrebno je da budu upoznati s geografijom, jer će često letjeti bez ikakvih instrumenta pa da znaju da se snađu. Moraju biti upoznati i sa fizikom, a naravno psihofizička aktivnost je jako bitna" istaknuo je Kulić.

Za aviomehaničare je dosta jasnija situacija jer Mašinsko-tehnička škola ima smjer koji je potreban, proći će testiranje iz fizike i kad sve prođu i oni će ići na edukacije.

"Još uvijek nismo odlučili koji ćemo helikopter kupiti. Mi smo definisali uslove koje mora da ispunjava. Pa ćemo vijdeti", rekaoc je Kulić.

Troškovi se djele na selektivno letenje 7 miliona i 300 hiljada maraka, školovanje pilota milion i tristo hiljada. Nabavka hangra koštat će oko pet miliona, a nabavka helikoptera oko 21 milion maraka. Sve zajedno - nešto više od 27 miliona maraka.

Helikopter će biti nabavljen kreditnim sredstvima kakva je praksa u cijelom svijetu, ističe Kulić i dodaje da će kamata biti minimalna.

"Održavanje letjelice zavisi od nabavljene letjelice. Troškovi održavanja zavise od vremena i upotrebe. Tačan broj koliko košta ne može se precizirati", kazao je Kulić.

"Pilota nema jer je direkcija za civilno vazduhoplovstvo uništila aero klubove. Klubovi nisu dobili ni jedan fening od FBiH, zato djeca odlaze jer nema ni edukacije ni podrške. Sada u ovom trenutku u svijetu nedostaje 15 hiljada pilota i to je jako kurentno zanimanje u cijelom svijetu", istalnuo je Kulić.

Ministar Katica je na pitanje novinara da li Kanton Sarajevo može sebi ovo priuštiti kazao da je to na Skupštini KS odluči: "Radimo na svim segmentima da se građani KS osjećaju sigurnije, na čemu se radi kroz sve naše odluke. Ja sam nabavci helikoptera pristupio menadžerski, po sporazumu koji je usvojen prije mene."

 

O sigurnosnoj situaciji u Sarajevu

Katica je prokomentirao i da u posljednjem periodu nemamo značajnije sigurnosne prijetnje.

"Prema informacijama koje imamo značajno bi situaciju u KS ugrozilo i otvaranje migrantskog centra u Sarajevu. Prema informacijama tu bi bilo 1000 ljudi smješteno i o tome će se izjasniti Skupština KS", rekao je Katica.

On smatra da bi ovakav helikopter poboljšao sigurnosnu situaciju.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije