Radnici poručuju: GRAS je sistemski urušavan u korist privatnika
Grupa radnika Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća GRAS (KJKP GRAS) jutros je stupila u štrajk glađu zbog neisplaćenih plaća.
Amir Muminović predsjednik sindikata GRAS-a kazao je da saobraćaj nije obustavljen zbog interesa građana, već da grupa radnika želi na ovaj način da ukaže na probleme koji postoje već godinama u firmi.
"Firma koja bi trebala da je ugled i ponos ovog grada, je sistemski urušavana, kako bi privatnik ušao na linije u javni prevoz u Kantonu Sarajevo. I problemi su došli do vrhunca, računi su blokirani, ne u skorije vrijeme, račun GRAS-a je blokiran 2016. godine, firma je funkcionisala do momenta kada nije mogla dalje.
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba: Amir Muminović
To se desilo prošle godine, tražili smo rješenja, potpisani sporazum se ne poštuje u potpunosti. Mi smo u situaciji da od augusta po treći put imamo kašnjenje plate. Dugovanja su ogromna, mi nismo za to krivi, račun GRAS-a je blokiran konstatno od 2016. godine. Pogrešne politike vlasnika preduzeća, pogrešna politika prema vidu tarifnog sistema i subvencija dovela su GRAS u ovo stanje", kazao je Muminović.
On kaže da se pokušava pronaći rješenje, a koliko su oni upućeni postoji scenariji koji Vlada KS zove stečaj i dodaje da su oni protiv toga.
"Sama riječ zvuči ružno, zašto gasiti nešto što postoji 136 godina, zašto gasiti firmu koja je prevozila 300 hiljada putnika dnevno, godinama, a došla je u situaciju da je otprilike sa kamata 200 miliona dužna.
To je umijeće dovesti ovakvu firmu u takvo stanje. Sada se predlaže stečaj, zašto stečaj. I na kraju cilj toga je upravo politike koje su bile do sad, odvojiti zdravi od nezdravog dijela, konkretno minibuski i autobuski saobraćaj koji bi trebao otići u ruke privatnika, jer imamo situaciju da jedna kompanija vozi na ulicama Sarajeva nelegalno, imamo odluke inspekcija i sudova koje neće da se sprovedu.
GRAS-u je potrebno sistemsko rješenje, a to je promjena tarifnog sistema, politike subvencioniranja, da se vrati onaj ko daje subvenciju i prima subvenciju", zaključio je on.
Senad Mujagić v.d. generalnog direktora GRAS-a kaže da su pokušali iznaći rješenje za probleme koji su stvarani u proteklih 20 godina.
"Pored pandemije, gdje je bilo blizu 200 stanovnika van radnog procesa, imamo i dugovanja. Ona su nastala u prethodnom periodu. Pokušali smo izvršiti određenu deblokadu, to se desilo 2. aprila, i samo je dva dana bio odblokiran.
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba: Senad Mujagić
Odmah smo blokirani od strane advokata radnika koji su tužili firmu. Negdje se kreće između 50 i 60 miliona maraka, do sada je isplaćeno više od 20 miliona i to je novac koji je otišao ne može se vratiti. Došlo je do nekih mimoilaženja i shvatanja. Bili smo blizu dogovora, onda kada je bio prijedlog Vlade i nadležnog ministarstva, da je postignuto danas ne bi bili u ovoj situaciji.
Radnici nisu pristali na ovaj dogovor, poučeni iskustvom prethodnih vlada", poručio je Mujagić.
On je istaknuo da su prošle sedmice bili na sastanku kod resornog ministra kada su dobili informaciju da će Vlada izaći sa prijedlogom rješenja za nekih 10 dana, ali su radnici uprkos tome odlučili da stupe u štrajk.
"Danas bi Vlada KS trebala imati press konferenciju, i videt ćemo da li izaći sa prijedlogom. Ako ne danas onda će to biti u natrednom periodu", rekao je on.
Na pitanje novinara da li se govori o stečaju, Mujagić poručuje da je prije nekoliko godina sama riječ stečaj u ovoj firmi nailazila na negodovanje, ali da je danas drugačija situacija.
"Danas je situacija takva da je i prihvatljivo da se proglasi neki kontrolirani stečaj, ali vidjet ćemo. Da li da se uvede stečaj pa da kroz to zadržimo sve vidove prevoza, da možda ne dođe do smanjenja plate i otpuštanja radnika. Ono što je najvažnije, račun preduzeća bi bio deblokiran", zaključio je Mujagić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.