Publikacija Mediacentra o štetnim narativima tokom izbora: Poražavajući podaci o diskreditaciji žena

0
Radiosarajevo.ba
Publikacija Mediacentra o štetnim narativima tokom izbora: Poražavajući podaci o diskreditaciji žena
Foto: Dž.K./Radiosarajevo / Prezentacija publikacije Mediacentra o štetnim narativima tokom izbora

Publikacija "Štetni narativi tokom izbora: kampanje diskreditacije, rodni stereotipi i narativi mržnje", na kojoj je radilo 13 autora Mediacentra Sarajevo, prezentovana je danas u Sarajevu.

Publikacija služi da bi se bolje razumjeli politički odnosi i medijska sfera u BiH, a nastala je na osnovu tromjesečnog monitoringa štetnih sadržaja online, u toku Općih izbora 2022. usmjerenih na kandidatkinje, etnonacionalne grupe, državne institucije, u ovom slučaju Centralnu izbornu komisiju, te "strane aktere", predstavnike međunarodnih organizacija ili pojedinih država.

Istraživačica Mediacentra i urednica publikacije Anida Sokol naglašava da je na publikaciji rađeno šest mjeseci.

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

"Pregledali smo više od 25.000 različitih sadržaja na internetu, iz online medija, mainstream medija, te profila na društvenim mrežama, s ciljem da zabilježimo štetni sadržaj. Uradili smo dekonstrukciju o štetnim narativima s ciljem da vidimo koji elementi se koriste kako bi se uticalo na raspoloženje glasača", istaknula je Sokol.

Zabilježeno je korištenje ratne retorike, govora mržnje, upotrebu kampanja diskreditacije i povezivanje prošlosti za manipulaciju glasača.

publikacija Mediacentra o štetnim narativima tokom izbora
Foto: Dž.K./Radiosarajevo: Anida Sokol

"Manipulacijom emocija se određuje izborna volja u BiH. Politički govori, govori mržnje, mogu da potaknu na nasilje i upravo o tome govorimo u publikaciji", navela je.

Autorica publikacije Kristina Ljevak radila je na istraživanju vezanom za političke kandidatkinje u minuloj predizbornog kampanji, gdje su istraživači Mediacentra došli do poražavajućih podataka vezanih za diskreditaciju žena u političkom i javnom životu.

"Tu govorimo o kreiranju atmosfere u kojoj se žena, samim tim što je žena, može diskreditovati na svaki način. To pogoduje činjenici da u konačnici svaka žena može biti žrtva nasilja. Diskreditovanje počinje od komentarisanja fizičkog izgleda žena, do niza drugih segmenata od kojih su muškarci pošteđeni", kazala je Ljevak.

publikacija Mediacentra o štetnim narativima tokom izbora
Foto: Dž.K./Radiosarajevo: Kristina Ljevak

Dodaje da mediji, umjesto da budu korektovni faktor, nerijetko budu saveznici političarima, a posebno zabrinjava postojanje anonimnih portala koji nedvosmisleno služe za diskreditovanje određenih političkih partija.

Publikacija daje set preporuka za poboljšanje stanja u ovoj sferi, pogotovo na internetu. Istraživači Mediacentra se zalažu za podršku nezavisnom i profesionalnom novinarstvu, pravovremeno objavljivanje informacija od javnog značaja, depolitizaciju regulatora koji treba da sankcioniše pristrasne medijske sadržaje, bolje regulatorne i samoregulatorne mehanizme za online sadržaje, te za uspostavu određenog regulatornog okvira za društvene mreže.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije