Produžene mjere u RS-u: Pročitajte šta je na snazi i do kada
Mjere Republičkog štaba za vanredne situacije produžene su do 14.09.2020. godine.
Republički štab za vanredne situacije donio je danas, na 53. sjednici, Zaključak o obaveznom sprovođenju mjera za reagovanje na pojavu bolesti izazvane novim koronavirusom (COVID - 19) u RS-u.
1. U cilju prevencije širenja koronavirusa SARS - Co V-2 i COVID - 19 bolesti na teritoriji RS-a i zaštite i spasavanja stanovništva do 14.09.2020. godine zabranjuju se sva javna okupljanja u grupama većim od 50 lica.
2. Do 14.09.2020. godine ograničava se radno vrijeme ugostiteljskim objektima za ishranu i piće od 06:00 do 24:00 časa.
3. Pružanje ugostiteljskih usluga ishrane i pića na način regulisan tačkom 2. ovog zaključka odnosi se i na ugostiteljske objekte za smještaj.
4. Do 14.09.2020. godine dozvoljavaju se takmičarske aktivnosti sportskih organizacija i sportista isključivo bez prisustva publike, uz poštovanje svih epidemioloških mjera koje je propisao JZU Institut za javno zdravstvo RS-a.
5. Subjekti kojima je dozvoljeno obavljanje djelatnosti dužni su istu organizovati uz obavezno preduzimanje mjera propisanih u Uputstvu JZU "Institut za javno zdravstvo RS-a" za sprečavanje pojave i širenja COVID - 19 bolesti na radnom mjestu.
6. Subjekti iz tačke 5. ovog zaključka mogu samostalno obavljati dezinfekciju poslovnih prostora u skladu sa uputstvom JZU "Institut za javno zdravstvo RS-a".
7. Republički organi uprave i organi jedinica lokalne samouprave i ostali subjekti koji vrše javna ovlaštenja dužni su organizovati svoj rad kako slijedi:
1) na ulazu u sve službene prostorije organa iz ove tačke koje pružaju usluge građanima ograničiti broj osoba koje istovremeno mogu da uđu i borave u prostorijama organa, onemogućiti zadržavanje u prostorijama organa i pravljenja dužih redova u zatvorenom prostoru,
2) održavati rastojanje između građana u zatvorenim prostorima od najmanje dva metra, uz preduzimanje mjera dezinfekcije i pojačane higijene i
3) omogućiti rad šalter sale i matične službe u jedinicama lokalne samouprave, uz kontrolu broja korisnika usluga šalter sala i matičnih službi zavisno od prostora, održavanje fizičke distance od dva metra i uz obezbjeđenje fizičke providne barijere na radnom mjestu koja pruža dovoljnu zaštiti zaposlenom i korisniku.
8. Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem ovog zaključka sprovodi Republička uprava za inspekcijske poslove putem nadležnih inspektora i inspektora u sastavu jedinica lokalne samouprave i Кomunalna policija.
9. Jedinice lokalne samouprave su dužne da svoje akte usaglase sa ovim zaključkom, te da u skladu sa epidemiološkom situacijom na svojoj teritoriji, donesu restriktivnije mjere u odnosu na mjere utvrđene ovim zaključkom.
10. Naredba o obaveznom sprovođenju mjera za reagovanje na pojavu bolesti izazvane novim koronavirus (COVID - 19) u zdravstvenim ustanovama i ustanovama socijalne zaštite u RS-u (COVID - 19) („Službeni glasnik Republike Srpske“, broj 23/20) i Naredba o obaveznoj kontroli lica kojima je određena kućna izolacija zbog novog koronavirusa (COVID - 19) u RS-u („Službeni glasnik RS-a“ broj 24/20) primjenjuju se i nakon stupanja na snagu ovog zaključka.
11. Ovim zaključkom stavlja se van snage Zaključak o obaveznom sprovođenju mjera za reagovanje na pojavu bolesti izazvane novim koronavirusom (COVID - 19) u RS-u, broj: 52-1/20 od 17.08.2020. godine.
12 . Ovaj zaključak stupa na snagu danom donošenja.
Republički štab za vanredne situacije donio je Zaključak o prihvatanju donacije Fondacije za rak.
1. Republički štab za vanredne situacije se upoznao sa Informacija o donaciji IgM/IgG brzih testova Fondacije za rak i istu prihvata.
2. Republički štab za vanredne situacije prihvata donaciju 1805 Covid-19 Combo IgM/IgG brzih testova za detekciju iz tačke 1. ovog zaključka.
3. Za realizaciju ovog zaključka zadužuje se JZU Institut za javno zdravstvo RS-a.
4. Ovaj zaključak stupa na snagu danom donošenja.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.