Poznato kada će biti spojen most koji BiH povezuje sa EU
Spajanje mosta preko rijeke Save na granici Bosne i Hercegovine i Hrvatske kod Bosanske Gradiške trebalo bi biti završeno u junu ove godine, pa će izgradnja mosta biti završena na proljeće sljedeće godine kako je i planirano.
Konstatovali su to danas Vojin Mitrović, ministar komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine i Dušan Topić, direktor preduzeća Autoputevi RS.
Mitrović i Topić danas su posjetili gradilište na Savi pri čemu je Mitrović izjavio da je izuzetno zadovoljan dinamikom radova, naročito u uslovima kada je zima i pandemija koronavirusa.
Istakao je da se radi u tri smjene, a radove nisu usporili ni loši vremenski uslovi, odnosno izlijevanje rijeke Save u priobalnom području gdje se nalaze skladištene metalne konstrukcije.
Foto: Anadolija: Gradnja teče prema planu
"Više od jedne trećine čelične konstrukcije je postavljeno. Prema informacijama koje imam iz ministarstva i ovdje od izvođača planira se do juna da bude postavljena čelična konstrukcija na kompletnom mostu što je zaista izuzetno dobro i za svaku pohvalu", kazao je Mitrović.
Mitrović je sa Topićem razgovarao i o koridoru 5C navodeći da je interesantno povezivanje Odžaka preko koridora 5C i spajanje sa tunelom Putnikovo brdo i spajanje sa entitetom Federacija BiH. Mitrović je objasnio da tu postoje tri lota od Vukosavlja do Rudanke, od Johovca do Rudanke i Putnikovo brdo.
"Mogu reći da sam i u tom dijelu zaista prijatno iznenađen, jednostavno radi se pogotovo ovaj dio oko Johovca u toku su tenderi za ove druge dvije faze tako da u narednom periodu, dvije do tri godine, imaćemo završen ovaj dio što je zaista interes. Interes je povezati Svilaj i Koridor 5C odnosno put prema Doboju, a time i s autoputem 9. januar", kazao je on.
Na pitanja novinara o izgradnji autoputa Rača - Bijeljina, rekao je da su stvoreni svi preduslovi, raspisani su tenderi, ali da postoje tehničke stvari što se tiče finansiranja, a za očekivati je da će u naredna dva, tri mjeseca i ti problemi biti riješeni.
"Jedan od osnovnih problema kod izgradnje kod objekta, pogotovo autoputa, je definisanje trase i eksproprijacija. To je što se tiče ovog dijela autoputa faze od Rače do Bijeljine završeno tako da slijedi izbor izvođača koji bi radio taj projekat", rekao je Mitrović.
Foto: Anadolija: Gradnja teče prema planu
Dušan Topić, direktor Autoputeva RS, rekao je da radovi teku zadovoljavajućom dinamikom i kvalitetom, i da će sve biti na vrijeme urađeno do proljeća iduće godine kako je i planirano. Glavni fokus trenutno je na dešavanjima u Hrvatskoj, odnosno šta se dešava sa veznom saobraćajnicom.
"Očekujemo da se tender za izbor izvođača okonča, u završnoj je fazi i nadamo se da će sa početkom pune građevinske sezone Hrvatske ceste potpisati ugovor sa izvođačem za ovih prvih 4,5 kilometra koji obuhvataju i granični prelaz i most preko kanala Strug i petlju i vezu sa postojećom saobraćajnicom u Novom Selu. To nam je bitno da krene na vrijeme da bi se sa završetkom mosta vrlo brzo završila i ta saobraćajnica i granični prelaz, da bi se mogao kompletan saobraćaj prebaciti na naš autoput", kazao je Topić.
Pojasnio je da Bosna i Hercegovina i Hrvatska dijele troškove izgradnje mosta, a svako finansira pristupne puteve na svojoj teritoriji. Prema riječima Topića u Hrvatskoj je potrebna izgradnja devet i po kilometara do spoja u Okučanima, što je planirano da bude urađeno u dvije faze.
Marko Lovrić, glavni inženjer gradilišta mosta preko Save rekao je da je u toku izgradnja čelične konstrukcije, a da je trenutno izgrađeno 2.050 tona od predviđenih 4.800, odnosno nešto više od 40 posto.
"Proizvodnja čelične konstrukcije koju vrši 'Đuro Đaković' montaža u Slavonskom Brodu je gotovo pri kraju", izjavio je Lovrić.Predviđeno je da će 420 metara čelične konstrukcije činiti most, odnosno 4.800 tona, a vrijednost radova je 19,6 miliona eura bez PDV-a.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.