Poražavajuće: Mreža javnih puteva u dijelu BiH među najgorim u Europi

Fena
Poražavajuće: Mreža javnih puteva u dijelu BiH među najgorim u Europi
Iako su u proteklom periodu učinjeni značajni napori na unapređivanju kvaliteta mreže javnih puteva u Republici Srpskoj, trenutno stanje putne mreže nije zadovoljavajuće i među najlošijim je u Europi.

"Da bi se kvalitet javnih puteva što više približio onom u zemljama u okruženju, potrebno je unaprijediti samo upravljanje putnom infrastrukturom i uspostaviti održiv sistem finansiranja", navedeno je u Prijedlogu strategije transporta RS-a za period 2016. – 2030. godina, koji će na narednoj sjednici entitetskog parlamenta razmatrati poslanici Narodne skupštine RS-a.

„Mreža autoputeva“ u RS-u duga je svega 68 km i trenutno je čini autoput Gradiška – Banja Luka, koji je u upotrebi od 2011. godine i dionica autoputa Prnjavor–Doboj, koji je u upotrebi od septembra 2016. godine.

U predloženoj strategiji se precizira da magistralni i regionalni putevi čine 4.132,2 km mreže puteva, od čega je 87,35 posto sa asfaltnim zastorom, dok preostalih 522,6 km čine makadamski putevi (12,65 posto).

Ni željeznička mreža u RS nije na zadovoljavajućem nivou, a neophodna su velika sredstva kako bi se stanje popravilo.

"U periodu od proteklih 20 godina, nije bilo značajnijih ulaganja na unapređenju kvaliteta mreže željezničkih pruga u RS. Trenutno stanje mreže nije zadovoljavajuće i potrebna su ogromna ulaganja u infrastrukturu, vozna i vučna sredstva da bi se postigli standardi EU", navodi se u dokumentu koji je izradilo Ministarstvo saobraćaja i veza RS-a.

Vodni saobraćaj također traži ulaganja, kao što je slučaj i u zračnom prometu, koji je u RS-u odvija samo preko jednog aerodroma. Banjalučki aerodrom radi s mnogo problema koji se reflektuju u nedostatku redovnih linija, malom broju letova i putnika.

Pomoćnica ministra saobraćaja i veza RS-a Nataša Kostić rekla je da je usvajanje ove strategije osnova za naredno planiranje i projektovanje u vezi s investicijama u tom bh. entitetu, ne samo u oblasti transporta, nego i u oblasti privrede uopšte.

Ona je dodala da su, što se tiče finansijskog dijela, predviđena finansijska sredstva s kojima raspolažu javna preduzeća koja upravljaju transportnom infrastrurom u RS-u, ali i da postoji mogućnost da se putem kredita, koncesija ili javno-privatnog partnerstva dođe do razvoja transportne infrastrukture u RS i realizacije projekata.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije