! / Milioni potrošeni, stajališta nema na vidiku, a građani mjesecima trpe nesnosne gužv...

04. 06. 2020. u 08:24:00 B. T.

Shares: 54

„Ministarstvo saobraćaja KS krenulo je u realizaciju projekta izgradnje novih tramvajskih stajališta. Radovi su danas počeli na stajalištu na Otoci, a kako je istakao ministar Adnan Šteta izgradnja novih stajališta dio je projekta koji će sadržavati saobraćajni centar iz kojeg će se voditi kompletna kontrola svih linija i reda vožnji u KS. Nakon stajališta na Otoci, slijede radovi na stajalištu u Nedžarićima, a u planu je da do kraja 2020. godine budu izgrađena sva 22 nova tramvajska stajališta“.

Vijest je to iz februara ove godine.

Danas, tri mjeseca poslije, na Otoci, mjestu gdje su ozvaničeni radovi slika je gotovo ista kao i prvog dana. S radovima se nije odmaklo dalje od uklanjanja starog stajališta, koje je premješteno na prostor prije raskrsnice.

Iako na gradilištu nema radnika niti je novo stajalište na vidiku, Sarajlije već mjesecima svjedoče ogromnim gužvama na ovoj, inače prometnoj raskrsnici. Naime, zbog postavljanja privremenog stajališta zatvorena je jedna saobraćajna traka, što svakodnevno, pogotovo u popodnevnim satima, stvara saobraćajni čep u ovom dijelu grada.

Za to vrijeme, stiže informacija da su pripadnici Federalne uprave policije jučer, po nalogu Tužilaštva KS, iz prostorija KJKP GRAS izuzeli određenu dokumentaciju. Iz Tužiteljstva u ovom trenutku ne mogu govoriti o detaljima vezanim za poduzete aktivnosti, a i iz FUP-a je stigla također štura informacija „da će aktivnosti na tom planu biti nastavljene“.

Kako je poznato, GRAS je bio predmet interesovanja i Tužilaštva BiH, a posljednji put kada se radilo o akciji kodnog naziva "Tender", pokrenutoj u vezi s navodnim malverzacijama pri kupovini polovnih trolejbusa.

Iako za sada nema potvrde da je upravo to predmet interesovanja istražiteljia, mediji su ranije, pišući o sumnjivim milionskim ugovorima, spominjali kako je avansno isplaćeno 4,6 miliona maraka „BS Telecom Solutionu“ za neizgrađena tramvajska stajališta.

Osim pitanjem bavili su se nevano i predstavnici zakonodavne i izvršne vlasti u Kantonu.

Tako je Vlada Kantona Sarajevo na 25. vanrednoj sjednici održanoj 13. maja ove godine prmila je na Informaciju o utrošku sredstava za projekat “Izgradnja i opremanje tramvajskih stajališta za kontrolisanu naplatu karata i uvođenje elektronskog sistema naplat te” ju je dostavila Skupštini KS, koja ju je također, primila k znanju na nastavku radne sjednice održane 21. maja. 

Prethodno, Kluba SDA uputio je zahtjev da se dostavi informacija o utrošku sredstva tramvajskih stajališta koji su trebali biti utrošeni za tu namjenu.

U toj Informaciji, koju je potpisuje ministar saobraćaja KS Adi Kalem, navodi se da su to Ministarsvo i konzorcij firmi BS Telecom Solution d.o.o. i Euroasfalt 19.10.2018. godine potpisali Okvirni sporazum za projekat “Izgradnja i opremanje tramvajskih stajališta za kontrolisanu naplatu karata i uvođenje elektronskog sistema naplate” u iznosu od 12.164.330,38 KM sa uključenim PDV-om.

„Na osnovu potpisanog Okvirnog sporazuma potpisan je Ugovor za I fazu radova izgradnja i opremanje tramvajskih stajališta za kontrolisanu naplatu karata i uvođenje elektronskog sistema naplate u iznosu od 7.115.064,41 KM sa uključenim PDV-om. Ukupan iznos sredstva potrošenih iz Budžeta Kantona Sarajevo za 2019. godinu iznosi 4.611.287,77 КМ. Utrošena sredstva su se uglavnom odnosili na opremanje centra za upravljanje javni prevozom, isporuku opreme za elektronski sistem naplate karata i opreme za poboljšanje sigurnosti u vozilima javnog prevoza. Ugovorom za I fazu radova predviđena je izgradnja dva tramvajska stajališta“, navedeno je i Informaciji.

Navedeno je i da sistem elektronske naplate ubrzava procese javnog gradskog prijevoza, smanjuje troškove za operatere, povećava profit operatera kao i nivo usluge za korisnike, te omogućava razne druge pogodnosti.

Jedinstveni sistem bezkontaktne elektronske naplate, kako je objašnjeno u Informaciji, ubrzava ulazak i izlazak putnika u vozila javnog gradskog prijevoza, omogućava prikupljanje raznih vrsta informacija o korisnicima usluga javnog gradskog prijevoza kao što su mjesto polaska i mjesto dolaska do krajnjeg odredišta, starosnu strukturu putnika, duljinu putovanja koju koriste pojedine grupe putnika itd.

Navodi se i da će novoizgrađena tramvajska stajališta povećati sigurnost putnika i osigurati kontrolisanu naplatu, što će povećati stepen naplate i pomoći javnom prijevozu da unaprijedi ukupan kvalitet usluge...

KOMENTARI (2)