Građani drugačije odlučuju na lokalnim u odnosu na opšte izbore: "Na lokalu ipak znaju ko šta radi"
Pozitivna kampanja i slogani odnijeli su više uspjeha na lokalnim izborima od uopštenih parola i negativne retorike usmjerene na političke protivnike, zaključuju analitičari nakon izbora, uočavajući da je primjetno drugačiji odnos građana prema političkim subjektima i njihovim porukama na lokalnim u odnosu na opšte izbore.
Neki su se fokusirali na ljude, neki na čast i povjerenje, neki na djela. Drugi nisu odmicali od provjerenih nacionalnih parola. Treći su bili poetski raspoloženi. Slogani političkih partija ni ovoga puta nisu bili pretjerano maštoviti, čast izuzecima, piše BHRT.
Savjetnica za medije i političko komuniciranje Marija Milić kaže da su građani bolje reagovali na teme lokalnih zajednica i na pozitivne kampanje. Političkim partijama poslali su poruku da moraju mijenjati način komunikacije.
Upozorenje za vozače: Poledica na cestama, obustavljen saobraćaj na magistralnom putu
"Čini mi se da ovo što se u Banjoj Luci desilo zapravo prava poruka da je vrijeme da se promijeni ne politika, politički programi su svi sjajni, nego vrijeme da se promijeni način komunikacije prema građanima. Da se stvara neka vrsta povjerenja da kad biramo lokalnu vlast da će se zaista baviti lokalnim temama", smatra Milić.
Da građani različito odlučuju kome dati glas kada je riječ o lokalnim izborima u odnosu na opšte, vjeruje i politička analitičarka Ivana Marić.
"Na lokalu ipak znaju ko šta radi. Znaju jako dobro koji je načelnik dobar, koji vijećnici su bili, tako da na to ne djeluje toliko politika sa viših nivoa", ističe Marić.
Sagovornica za BHRT iz Banje Luke smatra da su i na ovim izborima dominantniji bili slogani nacionalnog karaktera. Uticalo je to da u fokusu kampanje često budu teme višeg nivoa. Razlog tome su sigurni glasovi velikih stranaka, vjeruje urednik magazina Buka Aleksandar Trifunović.
"Oni su sigurni već i prije nego što su izbori objavljeni u nekih 70-80 posto glasova koje sigurno dobijaju. Oni se svi bore za onih plutajućih nekih 20-30 posto glasova. To su oni glasovi koji nas ponekad iznenade pa neka partija pobijedi koji se preliju. To su glasovi ljudi koji razmišljaju", kaže Trifunović.
Iz CIK-a su saopštili da politički subjekti imaju rok od 15 dana da uklone sve plakate, slogane i druge materijale korištene u izbornoj kampanji, u protivnom će se suočiti sa kaznama od 3 do 30 hiljada KM.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.