Tucaković: BiH nema mehanizam da se suprotstavi propagandi protiv nje
"Propaganda je jedno sredstvo ratovanja koja uvijek prethodi oružanom ratu. Imamo činjenicu da se nastavlja onaj proces ratovanja iz onog što zovemo agresija na BiH. Postoje centri iz kojih dolaze ideje za ratovanje, imamo medije koji su uključeni u te ratne procese, a ti centri su kao i u vremenu agresije, po meni, u Beogradu i Zagrebu. Ovo što imamo u BiH djeluje u stilu poruka iz Beograda i Zagreba su ustvari izvršioci propagandnih poruka", izjavio je Tucaković na redovnoj sesiji Asocijacije nezavisnih intelektualaca "Krug 99" na temu "Eskalira propagandni rat protiv Bosne i Hercegovine!".
Tucaković smatra da se u metodologiji i sredstvima propagande ništa nije izmijenilo u odnosu na ratni period.
"To primjećuju i strani centri informisanja i propagiranja koji, možete čuti, nagovještavaju neke ratne, oružane procese u BiH i kažu da je BiH najnelogičnija tačka u Evropi i svijetu baš zbog propagandnog djelovanja koje ima sve karakteristike propagandnog rata. Ta propaganda razara svijest, razara multietničko biće BiH, difamira BiH kao državu, kao poseban kulturni i geografski entitet, a nemamo odgavarajuća sredstva, odgovarajuće centre za kontrapropagandu, za suprotstavljanje propagandi", kazao je Tucaković.
Prema njegovim riječima cilj propagandnih centara je da se "BiH rasturi, da se ostvare osvajački ciljevi koji su postojali za vrijeme agresije na BiH i prije toga".
"Metode i sredstva su isti kao u vremenu agresije. Ovo je aktuelna tema i njoj treba posvetiti pažnju. Treba je teorijski razraditi. Treba je staviti u centar medijskog djelovanja i očekujem od naših medija da se suprotstavljaju propagandnom djelovanju koje je evidentno", poručio je Tucaković istakavši da je svaki doprinos u tom smislu, doprinos BiH.
Psiholog Ismet Dizdarević govorio je o psihološkoj dimenziji propagande i psihološkom ratu.
"Psihološki rat podrazumijeva sve one postupke, metode, tehnike i principe od kojih se polazi u propagandi. Psihološki govoreći, cilj propagande je da promijeni stavove, a stavove promijeniti znači da promijenimo nečije znanje o nečem, odnosno da ga emotivno uvjerimo da je to ispravno i da na kraju od njega tražimo da poduzme aktivnost u tom pravcu", objasnio je Dizdarević.
Govoreći o propagandi u BiH, Dizdarević je istakao da je cilj propagande od potpisivanja Dejtonskog sporazuma do danas rastakanje države BiH.
"Čitavi sistemi u tom pravcu su išli da se pokaže da država BiH ne može da opstane kao država. Otuda propagandni sistemi, dolazeći iz naših susjednih država, a i šire, koristili su one sisteme koje mi smatramo da imaju psihološke osnove, počevši od glavnog cilja. Propaganda ima dva cilja, a to je da obećanjima ili prijetnjama postigne efekte. Prema tome, svi apeli koje propaganda koristi bazirani su na principu da se propagandista ponaša kao onaj koji obezbeđuje sigurnost, neku biološku zaštitu, socijalna prava... S druge strane, pozivaju se na zaštitu. Vidimo da se entičke skupine u BiH posebno zaštićuju kao da su ugrožene, nemoćne s ciljem da se na neki način princip država rasturi", kazao je sarajevski profesor.
Istakao je da je i masovni pristup propagandi vrlo naglašen, a istovremeno su naglašene takoznave "prećutne glasine" koje su, kako je kazao, postale oblici djelovanja i u BiH.
"Stereotipi o nama, koji su iz rata doneseni, ostali su. Često nas doživljavaju kao primitivne, zaostale, nekulturne, manje obrazovne, što nije tačno. Mi mormo svijetu pokazati ko smo i šta smo. To je jedan princip, odbrambeni mehanizam, koji moramo koristiti kao narod BiH koji voli ovu zemlju", poručio je Dizdarević.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.