Direktor Al Jazeere Balkans / Đođić: Novinarima uvijek savjetujem dodatnu dozu hrabrosti

30. 04. 2018. u 19:58:00 Amina Bijelonja

Shares: 504

Mi smo već godinama na toj listi najpoželjnijih poslodavaca, a jedne godine smo bili i apsolutni pobjednik. U toj našoj niši kada tako mnogo ljudi hoće i želi raditi na Al Jazeeri, nadamo se da prepoznaju fer odnosa poslodavca prema zaposleniku. Nagrada mnogo znači kao priznanje, ali to je samo potvrda da ono što radimo, radimo na ispravan način. To u ovoj zemlji nije uvijek jednostavno koliko god se trudite, nemate mogućnosti da do kraja  vidite u kakvu bi situaciju mogli upasti. Mi ulažemo u svoje ljude i otvorena smo platforma, jer ovdje nema zapošljavanja prema rodbinskim linijama. Cijela Al Jazeera ima ukupno 250 ljudi, a naša administracija broji samo pet ljudi, uključujući i mene. Ja bih istaknuo da držimo riječ koju damo svojim ljudima, ono što je dogovoreno se poštuje i mnogo je potvrda o tome. Ljudi znaju na šta mogu računati i posljedica toga je pravi baby boom u našoj kući jer iamo oko 140 beba koje su rođene u posljednjih nekoliko godina, tako da možemo kazati da ljudi osjete određenu sigurnost.

Radiosarajevo.ba: Šta mislite da je najvažniji segment koji su gledatelji i ljudi u BiH prepoznali kao "ispravan" i drukčiji od ostalih medija na Al Jazeeri?

Tarik Đođić, direktor Al Jazeera Balkans - undefined

FOTO: Radiosarajevo.ba: Tarik Đođić, direktor Al Jazeera Balkans

Sve forme medijskog svijeta modernog pokušavamo zadovoljiti i u vrijeme kada je pravljena Al Jazeera, najviše je ulaganja u televiziju. Piokušavamo kroz sve platforme, pružiti gledateljima pravu informaciju i sadržaj.  Znam da bi ljudi voljeli i željeli raditi na Al Jazzeri jer je to poslodavac koji svojim ljudima omogućava sve transparentno.

Radiosarajevo.ba: Da li u narednom periodu planirate širiti svoje programske sadržaje, na koji način i u kojem smjeru?

Mi sada imamo ideju i početne razgovore s našom bazom u Dohi da pokušamo napraviti određenu platformu kako bismo naš sadržaj približili mlađim ljudima. Imamo ideju napraviti sadržaj koji bi bio namijenjen samo društvenim mrežama (imamo mi to i sada, ali to je sadržaj koji je pravljen za TV). Sada bismo imali originalan sadržaj samo za društvene mreže, jer je cilj Al Jazeere obrazovati i informirati.

Radiosarajevo.ba: Znamo da svakodnevno komunicirate s centralom u Dohi, da li upravo iz Qatara dobijate određene instrukcije i na čemu se one bazirane?

 Mi nemamo instrukcije iz Dohe, niti ja svojim radnicima dajem instrukcije, samo u pojedinim situacijama. Imamo uredničke standarde kojih se pridržavamo i to je jedan udžbenik novinarstva. Pravila su uvijek vijest, vijest i samo vijest - nikada komentar. Naša centrala iz Dohe na Al Jazeeru Balkans gleda kao na sastavni, mali i efikasni dio mreže. Prepoznati smo kao neko ko s relativno malim brojem ljudi i resursima, postiže uspješne rezultate. 

Radiosarajevo.ba: Koliko je Al Jazeeri Balkans važno da li je gledana u današnjem svijetu komeracijalizacije i kako gledate na taj segment bh. novinarstva?

Nama je važno da smo gledani, ali opet na neki način znamo da smo dio mreže pa će kao oni stati iza nas. Naravno da je važna gledanost, ali ne pod svaku cijenu i da spustimo svoje standarde onoga što zaista jeste vijest. Znam da nekada i i mi pogriješimo, ali nije namjerno i intencijom. Jednostavno pokušavamo biti mediji u najboljem smislu te riječi. Ono što uvijek savjetujem svojim ljudima jeste dodatna doza hrabrosti, bez straha. U Al Jazeeri nema neodgovornosti da puštamo nepotvrđene vijest, idemo na lične razračune i slično. Pretjerana je komercijalizacija te je prenaglašen broj subjekata, tako da imamo na desetine medija za koje, iskreno, ne znam kako opstaju. Sve je teže prepoznati kvalitete, a mnogo je više paženje usmjereno na kvantitet-  generalno na bh. medijskom nebu.

Tarik Đođić, direktor Al Jazeera Balkans - undefined

FOTO: Radiosarajevo.ba: Tarik Đođić, direktor Al Jazeera Balkans

Radiosarajevo.ba: Kako komentirate svakodnevnu "utrku" medija u BiH, u smislu ko će prvi objaviti i plasirati određenu informaciju?

Mislim da je stanje medija u BiH i regionu dosta slično. Ja bih odvojio javne servise koji imaju svoju zakonsku ulogu i neophodni su, ali onda imate situaciju da se javni servisi daju u utrku s nekim medijima kojima to ne bi trebali raditi. Cijelo tržište bi se trebalo konsolidariti, informacija će uvijek biti potrebna, samo ćemo mi morati mijenjati način kako pristupamo ljudima i kako ponuditi najbolji mogući sadržaj. Plašim se da smo u momentu došli do granice demokratije i prešli u anarhiju.

Radiosarajevo.ba: Na koji način planirate oformiti digitalnu platformu, kada se očekuje da će početi funkcionirati i ko vam je uzor u tom projektu?

Postoji platforma koja se zove Al Jazeera +, prihvaćena je u svijetu i vjerovatno do sada ima milijarde pregleda. Oni to rade zaista originalno i oni su nam uzor. To je kanal koji je veći od Al Jazeere Balkans, a recimo kolege iz Al Jazeere English imaju tim koji osmišlja način plasiranja vijesti na društvenim mrežama. Želimo content koji će zadovoljavati publiku i u ovoj godini planiramo oformiti tu digitalnu platformu. Ove godine bismo trebali krenuti s tim.

Al Jazeera je ubjedljivo najdistribuiraniji kanal u ovome dijelu svijeta, to su milioni kuća gdje nas se sve može gledati - od Kosova do Slovenije i prisutni smo na svim platformama. Svakako da to nije bilo jednostavno postići jer postoje zemlje kao BiH u kojima postoje desetine kablovskih operatera. Dosta smo distribuirani, jer smo niša kanal i nemamo nikakve estradne i filmske programe, osim dokumentarnih.

Radiosarajevo.ba: Mislite li da u BiH Al Jazeera ima konkurenciju i medij koji plasira sličan content?

Mislim da u BiH ne postoji slična medijska platforma kao što je Al Jazeera jer pokušavamo biti regionalni i ne biramo vijest da lokalna ne bude nužno prva. Imamo kolege koji sebe nazivaju regionalnim, ali to su tri nacionalne medijske kuće. Mi uvijek biramo vijest i to je uvijek u headu. Nama niko nije sličan jer nam je vijest uvijek na prvom mjestu. Kada smo počinjali s Al Jazeera Balkans, s Goranom Milićem sam razgovarao i ideja je bila 70 posto svijet i 30 posto lokalne. Nekako se to vremenom izjednačilo na 50-50. Ljude ne mogu zanimati vijesti iz svijeta ako im to niko ne ponudi.

Prethodnih godina smo "otvarali" nove emisije  - sportske, političke i slično. Mislim da je ova godina, uz digitalno-namijenjenih priloga, ovo će biti godina konsolidacije, da utvrdimo dostignute pozicije. Svaki dan je borba i vidite druge medije koje se utrkuju i novinari misle da treba ići tim putem. Svaki dan im ponavljamo deset etičkih principa Al Jazeera, a najvažnije da budemo odgovorni i profesionalni i naravno, da pomažemo kolegama.

NEMA KOMENTARA