Reakcija / Akademija nauka i umjetnosti BiH o PISA-i: Odraz stanja obrazovanja

10. 12. 2019. u 11:13:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 0

Akademija nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine je komentarisala rezultate PISA istraživanja koji su objavljeni prošle sedmice.

Kako je saopšteno, izrazili su veliku zabrinutost, ali ne i iznenađenje rezultatima.

Istakli su da se PISA istraživanje, kako su naveli, nerijetko nađe na meti  kritičara. Ocijenili su da to ne treba zanemarivati, ali:

"Godinama se potvrđuje kao pravilo da PISA testiranja kritikuju samo one zemlje koje nisu zadovoljne postignućima svojih učenika. Važnije od toga za nas bi trebala biti činjenica da se učenici iz ekonomski razvijenih zemalja u pravilu nalaze pri vrhu rang ljestvice dok se na dnu nalaze učenici iz ekonomski nerazvijenih zemalja.Veze između kvalitete obrazovanja i ukupnog društvenog razvoja i napretka sui ovdje više nego očigledne."

OECD objavio rang listu zemalja po PISA istraživanju

Tvrde da su članovi Odbora za pedagoške nauke Akademije nauka i umjetnosti još od kraja 1990-ih godina do danas, na osnovu vlastitih istraživanja i analiza, ukazivali na slabosti obrazovnog (obrazovnih) sistema i prognozirali loše posljedice obrazovne politike i prakse u Bosni i Hercegovini dodavši:

"Nažalost, takva upozorenja vrlo dokumentovana i naučno utemeljena ne samo da nisu potaknula kreatore obrazovne politike da rade na poboljšanju obrazovnih sistema nego je stanje svake godine postajalo sve gore."

PISA: Svaki drugi učenik u BiH funkcionalno nepismen, neophodna hitna reforma

Poručili su da istraživanja, kako je saopšteno, pokazuju da Bosna i Hercegovina ima jedan od najsloženijih sistema obrazovanja podijeljen na 14 administrativnih upravnih jedinica, sistem u kojem se učenici dijele prema entitetskoj i etničkoj pripadnosti, školuju prema tri nacionalna nastavna plana i programa, uče iz nedovoljno kvalitetnihnacionalno usmjerenih udžbenika, u kojima su podjele i etno-ekskluzivnost važnije od znanja, gdje u 54 slučaja djeluju "dvije škole pod jednim krovom" i mnoštvo drugih slabosti koje čine ovaj sistem jednim od naskupljih sistema obrazovanja u svijetu (kad se uporedi sa izdvajanjem za obrazovanje iz BNP per capita).

Iz Akademije tvrde da su spremni da zajedno sa drugim naučnim i stručnim institucijama i pojedincima koji su motivirani za progresivne promjene, nakon pažljivog proučavanja i interpretiranja učeničkih postignuća i drugih pokazatelja koji se mogu iščitati iz PISA izvještaja o našem obrazovnom sistemu, budu pokretači i organizatori ozbiljnih naučno utemeljenih rasprava i istraživanja o svakom uočenom problemu i nedostatku na koje redovno ukazuje PISA za svaku zemlju.

"Tek na osnovu tako dobivenih istraživačkih nalaza bit će moguće je predlagati odgovarajuće puteve kratkoročnih i dugoročnih poboljšanja našeg školskog i odgojno-obrazovnog sistema", mišljenja su.

Podsjetili da kod PISA istraživanja nije u pitanju, kako je navedeno, znanje znanja, tu se ne propituje reproduktivno znanje nego funkcionalno, upotrebljivo znanje kojeg nema bez istinski shvaćene suštine svake nove informacije, novog znanja i njegove upotrebljivosti.

Estonija je među najbolje rangiranim u PISA istraživanju, evo i zašto

"Zato nije važno što će naš učenik znati Pitagorin poučak izdeklamovati naizust, nego za šta mu to znanje može koristiti, ili nije važno koliko učenik tečno čita nego šta mu poručuje pročitani tekst. Članovi Odbora smatraju da što prije preusmjerimo snage sa podjela i indoktrinirajućih informacija na kvalitetno i funkcionalno poučavanje koje omogućava učeniku samostalno istraživanje, slobodno izražavanje vlastitih stavova i ideja, razvoj kreativnih i inovativnih praksi - to ćemo ubuduće biti zadovoljniji učeničkim postignućima i bez ovakvih i sličnih propitivanja", saopšteno je iz Akademije nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA