Novi BMW Serije 7 prvo dolazi na struju, pa poslije dizel
Već neko vrijeme očekuje se službeno predstavljanje nove Serije 7, a poznato je bilo i da će najveća bavarska limuzina odmah dobiti i električnu verziju i7. Sada je konačno i službeno prikazana, a u Europi i kreće prvo kao električni i7, a kasnije će doći i klasični motori.
Izgled je očekivano kontroverzan i nastavlja sa stilom koji obilježava ogromna prednja maska. Nova Sedmica ima i svjetla u dvije razine, kao i nedavno osvježeni X7, ali to je obilježje rezervirano samo za najveće BMW-ove modele i neće biti upotrijebljeno na svim budućim modelima.
Ideja s tim svjetlima je da gornji par definira “lice” automobila, dok je donji par, gdje su zapravo glavna svjetla, tamniji i značajno manje primjetan, posebno kod tamnijih boja karoserije. Prednja svjetla serijski su LED matrična, a uz doplatu vlasnik može dobiti i osvijetljen rub velike maske, kao i gornja svjetla sa Swarovski kristalima. Verzije M imaju velike crne dijelove ispod svjetala.
Ko je Mirza Hadžibegić: Menadžer sa velikim iskustvom na čelu Željeznica FBiH
Linija krova nije pomodno “kupeovska”, već prilično vodoravna. Tu je i obavezan ‘Hofmeister-kink’ koji dodatno naglašava veliki kromirani element. Straga se ističu svjetlosni sklopovi koji nisu povezani nikakvim trakama, a registarska pločica smještena je odbojnik što je rijetkost kod BMW-ovih limuzina.
Prijašnje generacije, kao i glavni konkurenti, uvijek su bile dostupne u osnovnoj i u dužoj verziji. BMW sada odustaje od toga i nova Serija 7 dostupna je u jednoj dužini. Sa svojih 5,39 metara duža je punih 13 centimetara od produžene verzije modela koji nasljeđuje, a duža je i za 10 cm od produženog Mercedesa S-klase.
Dobila je i gotovo pet centimetara u širinu, pa je sada široka 1,95 metara. Ipak, ne izgleda toliko široko jer je i u visinu narasla i to za više od pet centimetara. Međuosovinski razmak je ostao praktično jednak – 3215 mm, što je tek pet milimetara više nego prije. Kotači su, naravno, pozamašni – od 19 do 22 cola.
Zahvaljujući povećanim vanjskim dimenzijama i visokoj liniji krova u unutrašnjosti je više prostora, prije svega za putnike straga. Narastao je i prtljažnik. Klasične benzinske i dizelske verzije imaju 540 litara, plug-in hibridi 525 litara, a potpuno električni i7 raspolaže sa 500 litara.
Putnici na stražnjim sjedalima mogu svoju udobnost obogatiti brojnim paketima opreme, a vrhunac je Theater Screen, ogroman ekran dijagonale 31,3 inča koji zauzima gotovo čitavu širinu iza prednjih sjedala. Kada se ne koristi podignut je uz stakleni krov, a na dodir tipke na vratima spušta se u položaj za gledanje. Sa zatamnjenim staklima i prigušenim osvjetljenjem stvara se ugođaj kina, s boljim sjedalima i zvukom.
Stražnja se vrata otvaraju automatski na pritisak tipke, a ta je opcija dostupna i za prednji par vrata. Iza njih je elegantno uređena unutrašnjost kojom dominiraju dva vizualno spojena “plutajuća” ekrana iza kojih je BMW-ov najnoviji operativni sistem. Sve je jednostavno uređeno, ali s dosta lijepih detalja. Praktički nema fizičkih tipki, a većina postojećih grupirana je oko okretnog prekidača iDrivea na središnjem naslonu za ruku.
Volan, osim na verzijama M, ima dva kraka i nije posve okrugao. Kao i kod modela iX, sjedala se podešavaju tipkama nalik na kristal. Jednaka je i traka koja se proteže punom širinom armature – BMW Interaction Bar. Osim što je obojena prema vašem izboru u sebi ima i na dodir osjetljive tipke za dio funkcija klima-uređaja, sva četiri žmigavca i otvaranje pretinca ispred suvozača.
Novi BMW Serije 7 u Europi kreće prvo u električnoj verziji i7. Izvana se razlikuje tek po zatvorenoj prednjoj masci, a niti to nije jako upadljivo. Tu su i plavi detalji, ali njih kupac može ukloniti u konfiguratoru. BMW i7 za početak dolazi kao xDrive60. Pokreću ga dva elektromotora. Prednji razvija 258 KS, a stražnji 313 KS.
Ukupna snaga sistema je 544 KS što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi i najvišu brzinu od 240 km/h. Baterije su ukupnog kapaciteta 101,7 kWh i omogućuju doseg od oko 600 kilometara. Brzo punjenje moguće je s najviše 195 kW.
Oni kojima ovo nije dovoljno morat će pričekati na i7 M70. To neće biti samo vrhunac električne, već i ukupne ponude Serije 7. BMW obećava kako će to biti njegov najsnažniji automobil u povijesti. Nisu objavljene točne specifikacije, ali možemo očekivati 660 KS i 1000 Nm.
Puno, ali ne i u svijetu električnih automobila. Primjerice, Mercedes-AMG EQS 53 u verziji Dynamic Plus raspolaže sa 761 KS i 1020 Nm. Svejedno, BMW i7 M70 iz mjesta će do 100 km/h stizati za manje od četiri sekunde.
Na proljeće sljedeće godine ponuda će biti proširena s dva plug-in hibrida i dizelašem. Dizelski motor nosi oznaku 740d, a pokreće ga šestocilindarski motor od 300 KS opremljen sistemom blagog hibrida. Zasad je dostupan samo s pogonom na sve kotače xDrive i još uvijek ostaje najbolja opcija za one koji dnevno prevaljuju puno kilometara.
Plug-in hibride pokreće kombinacija šestocilindarskog benzinca i elektromotora koji crpi struju iz baterije od 18,7 kWh. Slabiji 750e xDrive razvija 490 KS i 700 Nm, a snažniji M760e xDrive 571 KS i 800 Nm.
Oba modela samo na struju mogu prevaliti između 80 i 90 kilometara, a budući da elektromotor u obje verzije razvija 200 KS i tada su prilično živahni. Što se tiče ponude motora koje, barem zasad, nećemo vidjeti u Europi tu su 735i sa 286 KS, 740i sa 380 KS te jedini V8 u ponudi 760i xDrive do 544 KS. Svi imaju sistem blagog hibrida.
Početak prodaje nove BMW Serije 7 u Europi planiran je za studeni ove godine. Kao što smo spomenuli, prvo stiže i7, a ostali sljedeće godine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.