Evo šta trebate izbrisati iz poslovne biografije – zauvijek
Zamislite - Pojavljuje se oglas za posao iz vaših snova. Odlučujete se odmah prijaviti. Pogledate svoj CV i odjednom vam je savršeno jasno šta poslodavac želi i vi na baš takav način organizirate svoju radnu biografiju.
Poslodavac uzima vaš rezime i momentalno vas poziva telefonom i kaže da je konkurs završen jer – vi ste taj! Sve je idealno, sem činjenice da se ovo nikada nije zaista i desilo. Zato je neophodno poslovnu biografiju djelimično ili potpuno promjeniti pri svakom novom prijavljivanju za određenu poziciju. Šta to znači? Znači da s vremenom određeni podaci gube na značaju i da treba da ih izbacite. Ali kako kada su vam svi podjednako dragi? Krenite redom.
Cilj prijavljivanja
Zapravo, to ste već napisali, u naslovu imejla. Zašto biste ponavljali?
Nerelevantno iskustvo
Poslovi u lokalnom kafiću tokom studiranja, volontiranje na sajmu automobila… Zadržite samo ono što će vas prikazati u najboljem svjetlu ili indirektno ukazati na dodatna znanja koja imate.
Lični detalji
Bračni status, vjeroispovijest, djeca – poslodavce ovo ne bi trebalo da interesuje. Uvijek ćete imati priliku da to naknadno predstavite (ako bude potrebe).
Adresa
Nekada je ovaj podatak bio neophodan, ali danas se smatra prevaziđenim (ne zanemarujte ni
sigurnost). Ključni su broj mobilnog telefona i e-mail.
Hobiji
Iskreno, koliko god vaše slobodne aktivnosti bile zabavne, to nikoga ne zanima, u najmanju ruku, prije nego što sazna vaše sposobnosti i iskustvo.
Gnusne laži
Ne izmišljajte da ste osvojili neke nagrade ili da ste bili rukovodilac u prethodnoj kompaniji. Sve se vrlo lako provjeri.
Previše teksta
Sjetite se pravila o šest sekundi s početka.
Reference
Ako ih budući poslodavac želi, tražiće ih od vas. Nema potrebe da prostor u biografiji unaprijed trošite na to.
Loše formatiranje
Izgled CV-a je važan koliko i sadržaj. Izaberite način koji omogućava da se podaci što lakše
čitaju. I kada izaberete, budite dosljedni.
Lične zamjenice
Poslovna biografija treba pružiti objektivne podatke – činjenice – i podrazumjeva da se sve odnosi na vas. Nepotrebne riječi. Na primjer, "broj telefona" ispred broja telefona. Izbacite sve što se podrazumijeva.
Poslovni žargon prethodne kompanije
Svaka kompanija ima svoju internu, odomaćenu terminologiju – "jpeg" ili "džej-peg", "poslovnica" ili "ekspozitura" i slično. Pokažite svijest o ovome tako što ćete koristi razumljiv jezik.
Zastarjeli fontovi
Stručnjaci kažu da treba izbjegavati serifne, teške fontove i uvek se opredijeliti za modernije oblike slova, jasnih linija. Naravno, to ne znači da u svom rezimeu treba koristiti pisana slova.
Fraze
"Šira slika”, "sinergija”... Riječi i fraze poput ovih su već toliko puta viđene da njihovo korištenje gubi na vrijednosti. Nađite drugi način da kažete šta ste imali na umu.
Fotografija
Potrebna je samo ako je to naglašeno u oglasu. U protivnom nema razloga da je
priložite. A šta ako ste vrhunski programer koji dizajnira kompleksne programe koji aplicira za novi posao? Pravila su ista. Da, mnogo zavisi od vašeg portfolija realiziranih projekata i prethodnog iskustva i baš zato ne treba trošiti vrijeme potencijalnog poslodavca. Izbjegnite sve navedene greške i dođite do zaposlenja koje ste željeli.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.