Obrazovanje / Šta je to STEM?

30. 10. 2019. u 12:44:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 62

STEM je riječ koju u zadnje vrijeme sve češće čujemo u medijima: „STEM zanimanja sve traženija“, „STEM obrazovanje osnova za dobar posao i bogatije društvo“, „STEM kurs za djecu“, ....

Ali šta to „STEM“ uopšte znači?

Sama riječ STEM je engleski akronim (Science, Technology, Engineering, Mathematics) za Prirodne nauke, Tehnologiju, Inženjerstvo i Matematiku, ali ključno značenje pojma STEM-a nije fokus na pojedine ove oblasti, već integracija ovih oblasti prilikom učenja i konkretna i jasna primjena naučenog putem rješavanja realnih problema.

Dok se u klasičnom obrazovanju svaki predmet uči zasebno, bez značajnijeg dodira sa ostalim predmetima, STEM obrazovanje je fokusirano na rješavanje konkretnog problema uz integrisanu primjenu znanja iz svih ovih područja. STEM pristup je fokusiran na to kako kritički razmišljati, kako istraživati i kako primijeniti naučeno u svrhu rješavanja problema.

Na primjer, u klasičnom obrazovanju učenici uče posebno o ekologiji i značaju čistog zraka, posebno se radi nastava iz programiranja, uopšteno i teoretski se uči o tome šta su senzori, a  strujni krugovi se uglavnom crtaju na tabli. STEM pristup je drugačiji. Na primjer, kroz praktičnu izradu jeftinog i jednostavnog uredjaja za mjerenje lebdećih čestica u zraku koje predstavljaju veliki rizik za zdravlje stanovništva, učenici bi izvršili spajanja svih elektroničkih dijelova i pri tome vidjeli svrhu i izgled svakog od njih, uradili jednostavan program u Arduinu za senzor za mjerenje lebdećih čestica, te projektovali, izrezali i zalijepili kućište za uredjaj. Na taj način bi se naučila, integrisala i primijenila znanja iz biologije, elektronike, informatike i tehničkog obrazovanja, a sve to na mnogo atraktivniji način za mlade generacije.

Potrebno je i naglasiti da preduslov za STEM edukaciju nije posjedovanje skupih informatičkih, elektroničkih ili robotičkih setova (mada ih je svakako poželjno imati). STEM pristup : inovativnost, timski rad, fokus na rješavanju problema, kreativnost i kritičko mišljenje, omogućava da se i bez posjedovanja skupe opreme primjenjuje STEM filozofija učenja.

Bezbrojni su STEM edukativni primjeri koji ne zahtijevaju skupu opremu. Recimo, uz malo papira i plastike se može napraviti vjetrenjača, te objasniti djeci rotaciono kretanje, vidovi energije i njihovo transformisanje, statika vjetrenjače, te vjetar kao obnovljiv izvor energije.

U današnje doba STEM edukacija je itekako važna na tržištu rada i društvu u cjelini, a sve većim razvojem i primjenom  pametnih uređaja STEM svakim danom  postaje još važniji i važniji, a o nadolazećem dobu umjetne inteligencije da ni ne govorimo.

NEMA KOMENTARA