Priča sa scene na kojoj je nastala i čuvena "Audicija" - Vrijedi doći na Obalu!

Hajrija Avdić
Priča sa scene na kojoj je nastala i čuvena "Audicija" - Vrijedi doći na Obalu!
U sarajevskoj ulici Obala Kulina bana, na broju 11, uvijek se čuju smijeh i aplauz.

Otvorite vrata iznad kojih piše Akademija scenskih umjetnosti Sarajevo i krenete hodnicima, stepenicama... a prate vas plakati, kao muzejski primjeri onoga što se igralo na sarajevskim pozorišnim  scenama.

Kada je ekipa portala Radiosarajevo.ba zakoračila na Otvorenu scenu Obala, znali smo da će nam domaćini prirediti odlično druženje. Sa studentima svih godina Odsjeka za glumu, koji ove godine obilježava 35 godina postojanja, čekao nas je Alen Muratović glumac, profesor Akademije i umjetnički rukovodilac Otvorene scene Obala.

Priča kreće sa scene, na kojoj je od subote 15. oktobra, ozvaničen početak nove sezone na Obali.

"Čak i u vrijeme rata Akademija je održala kontinuirani rad i izvojevala generacije koje trenutno čine okosnicu sarajevskih pozorišnih kuća. Upravo ove godine navršava se 35 godina Odsjeka za glumu a samim tim i Akademije scenskih umjetnosti (ASU). Osim glumaca, već preko 20 godina dobivamo i reditelje i dramaturge a od prije nekoliko godina i producente. Važno je istaći da pri odsjeku za režiju imamo i AV usmjerenja gdje dobivamo stručnjake u oblasti kamere i montaže", govori na početku razgovora za Radiosarajevo.ba Alen Muratović.

Otvorena scena Obala je mjesto gdje studenti ASU pred javnošću mogu prezentirati svoje uratke u proteklim i budućim godišnjim nastavnim produkcijama.

"Nova sezona donosi presjek rada studenata koji su svojim angažmanom i predanošću radili proteklu godinu. Uz neke predstave koje su igrale prošle sezone Hasanaginica, Hadersfild, Svakog trena mislim na te, zemljo moja naći će se naslovi poput August u okrugu Osage, Pijani, Gospođica Julija, Čitač", govori Muratović.

U pripremi je projekt koji bi mladi glumci trebali izvesti u saradnji s kolegama s Muzičke Akademije.

"Mladi glumci bi se trebali istači i kao sjajni pjevači u unplugged verzijama, novim aranžmanima istaknutih svjetskih muzičara. Pripremamo i projekcije filmova studenata režije, dramaturgije i produkcije. Pokušat ćemo pronaći vremena da ugostimo i neke od značajnih bh. bendova gdje bi također u nekim unplugged verzijama predstavljali svoje albume. Također imamo ideju da započnemo s programom koji bi se zvao Otvorena katedra, gdje bi bili domaćini mnogim istaknutim umjetnicima prvenstveno iz svijeta filma, pozorišta i dramske književnosti", otkriva nam Alen Muratović.

Kontinuiranim radom Otvorene scene Obala dobivamo mnogo svi, smatra Muratović, jer mladi glumci imaju mogućnost stjecati neophodno iskustvo kojem ih niko ne može naučiti.

"Oni ga samo mogu steći. Stjecat će ga upravo na ovakav način. Kada uzmu svoje diplome oni će imati zavidan broj predstava u svojim nogama. Lakše će se nositi sa zahtjevnostima profesionalnih produkcija. Manje će sumnjati u sebe. Oni sada prolaze proces koji ih čeka u profesionalnom životu. Šta znači imati živu predstavu? Koliko svojih obaveza moram isplanirati u odnosu na isto? Koliko znam da moram biti spreman i odmoran da bi odgovorio takvom zahtjevu? Koliko svoj cijeli psiho-fizički aparat moraju dovoditi u stanje spremnosti na dan kada imaju predstavu. Sve su to elementi koje mi glumci ne možemo zaobići ako se posvećeno bavimo svojom umjetnošću. Upravo ove stvari su me nagnale da se angažujem i pokušam sa svojim kolegama, profesorima omogućiti tim studentima idealnu platformu za početak njihovog profesionalnog puta", ističe Muratović.

Zauzvrat mnogo dobiva i publika koja ima priliku posjetiti Otvorenu scenu Obala i sve predstave pogledati besplatno.

"Želimo da publika zna napraviti izbor kada se odluče posjetiti pozorišnu predstavu. U našem gradu danas na raznim mjestima, dvoranama, sportskim halama, koncertnim salama, 'prostituiše' se sa pozorištem. Mediokriteti koji jako dobro plivaju u sveopštoj društveno-političkoj surovosti postavljaju sebe kao mjeru stvari. Neće im proći tako lako kada supstance sa Otvorene scene Obala počnu da se razgrađuju. Nadam se da će to publika vremenom prepoznavati i znati praviti izbor", govori Muratović i ujedno poziva sve građane Sarajeva da dođu na Obalu.

Otvorena scena Obala ima bogatu historiju. Dugogodišnji problem Obale je bio kontinuitet. Od završetka rata pa na ovamo teško se uspostavljao metod i sistem prema kojima bi scena funkcionirala.

"Kroz posljednjih dvadesetak godina imali samo povremene uzlete po principu studenata koji su imali jaku želju da repriziraju svoje predstave, ali problem je bio kontinuitet. U takvim aranžmanima imali smo Ćelavu pjevačicu, Dame biraju predstave koje su obilježile jedan mali period. Obala je u punom sjaju blistala krajem devedesetih godina kada su na repertoaru bile predstave poput Audicije, Tetoviranog pozorišta, Mriješćenja šarana itd. Sigurno je da glumcima, rediteljima, profesorima iz tog perioda Obala bila mjesto punog sazrijevanja. Poslali su vrlo jasnu poruku i ostavili svima nama na znanje da je čuvamo, gradimo i razvijamo. Mislim da smo trenutno na dobrom putu da Obali vratimo stari sjaj i kultno okupljalište mladih i kreativnih ljudi", kaže na kraju razgovora za Radiosarajevo.ba, glumac i profesor Alen Muratović, i ističe:

"Vrijedi doći na Obalu!"

U tome se slažu i svi studenti, a za njih govore četiri studentice Odsjeka za glumu. Fatima Mima Kazazić, studentica četvrte godine ističe da je Obala vid prakse koju studenti glume nemaju tako često, a koja im je jedini način da se oforme u svom pozivu.

"Nije isto kada igramo ispitnu predstavu, i kada izlazimo pred pravu publiku", govori mlada i buduća glumica Mima, s kojom su se složile i kolegica s četvrte godine Tea Šimić, ali i mlađe kolegice, s treće godine, Anja Drljević i Vanja Matović.

Tea nam je prenijela svoje oduševljenje kako je publika zainteresirana za studentsku Hasanaginicu i mnogo se o njoj govori, a Anja nam priča kako su već na prvom izvođenju predstave August u okrugu Osage morali vratiti 100 ljudi, jer nije bilo mjesta.

"Predstava je uvijek živa, živi s nama – a mi rastemo i sazrijevamo", ističe za Radiosarajevo.ba Anja.

Kako starije kolege pomažu mladim glumcima?

"Na Obali ne postoji kalkulacija, sujeta, amaterizam, neetičnost. Ispitne predstave koje možete pogledati su kruna zajedničkog rada, poštovanja jednih spram drugih. Partnerska igra i maksimalna kolegijalnost. Kada imate u jednom takvom nizu i učešće profesionalnih glumaca koji se odazivaju da besplatno rade sa studentima na njihovim predstavama, onda možete znati da je u pitanju veliko poštovanje spram mladih kolega. Odazvati se u odnosu na takve aranžmane koji pri tome ne donose ništa materijalno, gdje priprema predstave traje preko dva mjeseca svakodnevnih proba.

Gdje za potrebe kostima, scenografije, ličnim sredstvima pridonose istom, mislim da je tada riječ o istinskoj potrebi i glađu za bavljenjem umjetnošću. Potreba da se cijelim bićem predamo i progovorimo jezikom naše umjetnosti je suština. Unutrašnji glas koji osluškujemo je jači od svakog racionalnog. Upaliti mutno radno svjetlo na sceni, zatvoriti se u 'mračnu' kutiju i stvarati a da pri tome ne misliš koliko će proba trajati želja je svakoga ko za igrom kao osnovnim dramskim dejstvom teži. Akademija i Otvorena scena Obala u sadejstvu s angažmanom profesionalnih glumaca imaju tu magične formule o kojima govorim."

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije