Cilj projekta: Pozitivna klima u razredima i veća saradnja učenika

Radiosarajevo.ba
Cilj projekta: Pozitivna klima u razredima i veća saradnja učenika
Fondacija Krila nade i ove godine, uz podršku In fondacije – fondacije za unapređenje socijalne uključenosti djece i mladih u BiH nastavlja projekat ”Kognitivno-bihevioralni tretman nasilnog ponašanja za školsku djecu”.

Ovaj projekat je dio šireg programa usmjerenog ka prevenciji vršnjačkog nasilja u osnovnim školama BiH.

Cilj projekta je bio povećanje svijesti među svim sudionicima školskog procesa o problemu vršnjačkog nasilja, njegovim uzrocima, i negativnim posljedicama, kao i rana identifikacija i tretman nasilnih oblika ponašanja, i pružanje psihološke podrške žrtvama nasilja.

Pored individualnog rada sa djecom i roditeljima, projekat je ove godine uključivao i dodatne aktivnosti koje su podrazumijevale uključivanje šireg školskog konkteksta u rješavanje ovog problema.

“Studije o vršnjačkom nasilju u školama skoro dosljedno pokazuju da škole u kojima se djeca osjećaju prihvaćeno i cijenjeno, imaju manji rizik od šire pojave nasilničkog ponašanja među djecom. Stoga je važan  dio aktivnosti usmjeren upravo na kreiranje okruženja koje će biti suportivno  i podržavajuće za sve njegove učenike.” Navodi Maja Alihodžić, koordinator projekta.

Jednim dijelom, ova aktivnost se može realizirati kroz dodatnu edukaciju za nastavnike o važnosti razvoja pozitivne klime u razredima i veće kohezivnosti među učenicima. Kao i važnosti ponovnog uključivanja razvoja socijalno-emocionalnih kompetencija djeteta kao neizostavnog odgojno-obrazovnog cilja.

Pozitivno i sigurno okruženje za djecu

Druga aktivnost koja je usmjerena ka kreiranju pozitivnijeg i sigurnijeg okruženja za djecu jeste organiziranje tzv. vršnjačkih grupa podrške. Vršnjačke  grupe podrške za cilj imaju obezbjeđivanje direktne podrške žrtvama vršnjačkog nasilja, skretanje pažnje cijele školske zajednice na problem nasilja među djecom i mladima, kao i organiziranje školskih događaja i radionica koje će promovisati pozitivne vrijednosti i kreirati klimu ”brige” unutar školske zajednice koja  ne toleriše nasilje i  koja je sigurno okruženje za sve u nju uključene. Svi članovi grupe vršnjačke podrške, njih 56 je prošlo 15 edukativnih radionica, u toku kojih su imali priliku  da se detaljnije upoznaju sa problemom nasilja među djecom i mladima, faktorima koji doprinose njegovom javljanju, kao i mogućnostima direktne i indirektne intervencije  u pojedinačnim slučajevima. Također su prošli edukacije vezane za unapređenje vlastitih komunikacijskih vještina i medijacije odnosno vještine uspješnog rješavanja konflikata.

“Uključenost mladih i zajednički rad sa nastavnicima u rješavanju ovakvih problema,  u očima učenika daje veći značaj istima, direktno ih potičući na stvarne promjene  i doprinoseći  stvaranju integrisanijeg školskog okruženja koja će pružiti siguran okvir za razvoj mladih ljudi”, ističe Maja Alihodžić, koordinator projekta.

U projektu učestvuju četiri škole iz Kantona Sarajevo, koje su poznate po aktivnom zalaganju za stalno unapređenje odgojno-obrazovnog procesa. To su škole OŠ ”Džemaludin Čaušević”, OŠ ”Čengic vila I”, OŠ’ ‘Avdo Smajlović i OŠ ”Fatima Gunić”.

Projekat je podržala i In fondacija – fondacija za unapređenje socijalne uključenosti djece i mladih u BiH.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije