Viva la Mamma: Operni urnebes koji će vas nasmijati
Repertoar Opera Narodnog pozorišta Sarajevo obogaćen je novim naslovom koji pripada tipičnom žanru talijanske komične opere - opera buffa.
Salve smijeha i aplauz odobravanja pratio je sinoćnju premijeru opere Viva la Mamma - Operne zgode i nezgode, u sjajnoj izvedbi domaće solističke postave , opernog hora i orkestra Sarajevske filharmonije.
Autorska trojka iz Beograda, odranije je u sarajevskoj Operi kao kod kuće, a ovom novom produkcijom potvrdili su opravdanost odluke rukovodstva da im se, nakon Don Giovannija, povjeri i ovaj naslov: redatelj Aleksandar Nikolić, koreograf Aleksandar Ilić i dirigentica Ana Zorana Brajović.
Djelo je skladao talijanski majstor buffe Gaetano Donizetti, ali nakon praizvedbe 1827, Viva la Mamma ubrzo biva zaboravljena, a njene partiture spavale su u kompozitorovoj zaostavštini duže od stoljeća. Tek šezdesetihj godina 20. stoljeća su pronađene, s opera je ponovno postavljene na scenu. Tako je Viva la Mamma dobila svoj novi život, a sada je prvi put izvedena i u našoj zemlji.
Njen drugi naslov, Operne zgode i nezgode, ukazuje na tematiku libreta , zapravo to je opera o operi. Koncipirana tako da dopušta da se u predstavi nađu i arije iz opera drugih kompozitora, što je učinjeno i u ovom slučaju.
Radnja prikazuje propadanje jedne "budžetske" kulturne institucije, usljed lošeg i korumpiranog managementa. Zvuči poznato? Intendant (odlično je ovu ulogu odigrao Marko Kalajanović) umjesto da odgovorno rukovodi, gleda kako će zadovoljiti svoje sitne interese. Pjevači i pjevačice, umjesto da se bave umjetnošću, prepuštaju se anarhiji, spletkama, tračevima i jedni drugima podmeću klipove. Pomoćni radnici iznuđuju novac kako bi ambicioznoj mladoj outsiderki osigurali zaposlenje. I na kraju, tu je mesarka "La Mamma" kao oličenje skorojevićke kvazi elite, koja, gazeći preko mrtvih, pokušava "srediti" glavnu ulogu svojoj kćeri.
Uloga "La Mamme" u originalnom predšku povjerena je muškom pjevaču basu, što dodatno pojačava komediju. A u sarajevskoj izvedbi, ovo je rola koja predstavi daje ludi energetski zamah i radi koje će i najveći skeptici doći da je pogledaju: Ivan Šarić u ulozi La Mamme dovest će vas do suza, od smijeha, naravno. Ovaj solista sarajevske Opere, kao svojevrsni drag queen , nije samo simpatičan u svojoj korpulentnosti, teatralnosti i gegu, već je u pjevačkom smislu bio odličan.
Pohvale za cijelu pjevačku ekipu: za tri primadone - Ademu Pljevljak Krehić, Melisu Hajrulahović i Aidu Čorbadžić; tenore Jasmina Bašića, Amira Saračevića i Ileša Bačeja i basa Denisa Isakovića, za hor čiji je ženski dio pokazao i baletno umijeće, te sve druge umjetnike na sceni i iza nje.
Narodno pozorište Sarajevo ovom je operom zaokružilo jesenju premijernu "trilogiju" započetu dramom Kralj Lear, nastavljenu baletom Krcko Oraščić . Ova tri naslova, njihov umjetnički značaj i produkcijski kvalitet pokazuju da nisu sve "budžetske kuće kulture" nalik na onu koja je satirično prikazana u dotičnoj operi. Sreća za nas, publiku.
Prvu reprizu opere Viva la Mamma možete pogledati u ponedjeljak 18. decembra 2017.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.