Recenzija / Viva la Mamma: Operni urnebes koji će vas nasmijati

17. 12. 2017. u 18:43:00 V.A.Z.

Shares: 222

Repertoar Opera Narodnog pozorišta Sarajevo obogaćen je novim naslovom koji pripada tipičnom žanru  talijanske komične opere - opera  buffa.

Salve smijeha i  aplauz odobravanja pratio je sinoćnju premijeru opere Viva la Mamma - Operne zgode i nezgode,    u sjajnoj izvedbi domaće solističke postave , opernog hora i orkestra Sarajevske filharmonije.

Autorska trojka iz Beograda, odranije je u sarajevskoj Operi kao kod kuće, a  ovom novom produkcijom potvrdili su opravdanost odluke rukovodstva da im se, nakon Don Giovannija, povjeri i ovaj naslov: redatelj Aleksandar Nikolić, koreograf Aleksandar Ilić i dirigentica Ana Zorana Brajović

Djelo je skladao talijanski majstor buffe  Gaetano Donizetti, ali nakon  praizvedbe 1827, Viva la Mamma ubrzo biva zaboravljena, a njene partiture spavale su u kompozitorovoj zaostavštini duže od stoljeća. Tek šezdesetihj godina 20. stoljeća  su pronađene, s opera je  ponovno postavljene na scenu. Tako je Viva la Mamma dobila svoj novi život, a sada je prvi put izvedena i u našoj zemlji. 

Njen drugi naslov, Operne zgode i nezgode,  ukazuje na tematiku libreta , zapravo to je opera o operi. Koncipirana tako da dopušta da se u predstavi nađu i arije iz  opera drugih kompozitora, što je učinjeno i u ovom slučaju. 

Radnja prikazuje propadanje jedne  "budžetske" kulturne institucije, usljed lošeg  i korumpiranog managementa. Zvuči poznato?  Intendant (odlično je ovu ulogu odigrao Marko Kalajanović)  umjesto da  odgovorno rukovodi, gleda kako će zadovoljiti svoje sitne interese.  Pjevači i pjevačice, umjesto da se bave umjetnošću,  prepuštaju se  anarhiji, spletkama, tračevima i jedni drugima podmeću klipove. Pomoćni radnici iznuđuju novac  kako bi  ambicioznoj mladoj outsiderki osigurali zaposlenje.  I na kraju, tu je  mesarka  "La Mamma" kao oličenje skorojevićke kvazi elite, koja, gazeći preko mrtvih, pokušava "srediti" glavnu ulogu svojoj kćeri. 

Uloga "La Mamme" u originalnom predšku povjerena je muškom pjevaču basu, što dodatno pojačava komediju.  A u sarajevskoj izvedbi, ovo je rola koja predstavi daje ludi energetski zamah i radi koje će i najveći skeptici  doći da  je pogledaju:   Ivan Šarić u ulozi La Mamme dovest će vas do suza, od smijeha, naravno. Ovaj solista  sarajevske Opere, kao svojevrsni  drag queen , nije samo simpatičan u svojoj korpulentnosti, teatralnosti  i gegu, već je u pjevačkom smislu bio odličan.

Pohvale za cijelu pjevačku ekipu: za tri primadone - Ademu Pljevljak Krehić, Melisu Hajrulahović i Aidu Čorbadžić;  tenore Jasmina Bašića, Amira Saračevića i Ileša Bačeja i basa Denisa Isakovića, za hor čiji je ženski dio pokazao i baletno umijeće, te sve druge umjetnike na sceni i iza nje.  

 Narodno pozorište Sarajevo ovom je operom zaokružilo jesenju premijernu "trilogiju"  započetu dramom Kralj Lear,  nastavljenu baletom Krcko Oraščić . Ova tri naslova, njihov  umjetnički značaj  i  produkcijski  kvalitet pokazuju da nisu sve "budžetske kuće kulture" nalik na onu koja je satirično prikazana u dotičnoj operi.  Sreća za nas, publiku. 

Prvu reprizu opere Viva la Mamma  možete pogledati u ponedjeljak 18. decembra 2017.  


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA