Velika izložba “Titov bunker” postavljena u Stuttgartu  

Radiosarajevo.ba
Velika izložba “Titov bunker” postavljena u Stuttgartu   
Od 2011 godine Titov bunker u Konjicu služi i kao jedinstveni galerijski prostor za savremenu umjetnost.

Paralelno sa četvrtim ciklusom Projekta Bijenale savremene umetnosti D-0 ARK Underground koje se održava u bunkeru,  u Muzeju Wurttembergischer Kunsteverein u Stuttgartu postavljena je izložba na ovu temu.

Izložba “Titov bunker” predstavlja  radove više od 20 umjetnika i umjetničkih grupa koji fenomenu nekadašnjeg atomskog skloništa u Konjicu prilaze sa distance i u njegovom odsustvu – kao prema svojevrsnom fantomu.

Izložba je izazvala veliki interes njemačke javnosti.

Milomir Kovačević Strašni, sarajevski umjetnik i učesnik izložbe u Stuttgartu kaže: “Nevjerovatno je koliki interes svijet pokazuje za Titovo ime, ali i interes za promišljanje Hladnog rata kroz savremenu umjetnost. Impresioniran sam ovim izložbenim prostorom i angažmanom organizatora da postave ovakvu izložbu. Drago mi je da upoznam umjetnike iz Evrope i nadam se da ćemo u budućnosti saradjivati”.

Koordinator Projekta D-0 ARK Underground, Sandra Mljević Hozić podvlači značaj medjunarodne saradnje sa njemačkim kolegama: “Do ovog dogadaja, predstavljali smo Projekat u Veneciji, Firenci, Istanbulu, Beču, Zagrebu, Strazguru, Splitu, Tirani, Milanu… Prezentacije Projekta prilika su da skrenemo pažnju svjetske javnosti na vrijednost naše kolekcije, ali i na Konjic i našu državu”.

Kustosi četvrtog ciklusa Projekta Bijenale u Konjicu, Iris Dressler i Hans D. Christ iz Stuttgarta, odabrali su video radove, fotografije, instalacije i objekte, koji su producirani za Titov bunker i dodatno razvijeni ili reprodukovani za izložbu u Njemačkoj. Bave se infrastrukturom bunkera, kao i njegovom transformacijom od atomskog skloništa u umetnički i vojni muzej.

Na izložbi u Württembergischer Kunstverein učestvuje sedmoro umetnika koji su se predstavili i u Konjicu – Jan Peter E.R. Sonntag (Berlin), Jan Peter Hammer (Berlin), Jorge Ribalta (Barselona), Annalisa Cannito (Aqua Terra), Dan Perjovschi (Sibiu), Lia Perjovschi (Sibiu) i Milomir Kovačević Strašni (Sarajevo/Pariz).

Umjetnici koji takodje učestvuju u izložbi: Taysir Batniji, Bernd Behr, David Brognon / Stéphanie Rollin, Olga Chernysheva, Edith Dekyndt, James T. Hong, Susanne Kriemann, Dorit Margreiter, Eduardo Paolozzi, Vesna Pavlović, Alexander Sokurow, The Errorists (Hilary Koob-Sassen, Andreas Köhler & collaborators), Sandra Vitaljić i drugi

Dok je četvrti ciklus Projekta Bijenale u Konjicu ograničeno na produkciju svega šest novih umjetničkih intervencija, cilj izložbe u Stuttgartu je da prikaže širi spektar umjetničkih radova, zasnovanih na različitim referentnim linijama i asocijacijama, počev od Drugog svjetskog rata do opsade Sarajeva 90-ih; od nuklearne prijetnje do “duha” Hladnog rata i prijetnje ekološkim kolapsom u današnjici; od bunkera kao “žive mašine” za preživljavanje do propalog eksperimenta “Biosfera 2” koji je 90-ih zamišljen kao način bijega sa Zemlje na Mars.

Uporedo sa radovima dvadesetak pozvanih umjetnika, izložba obuhvata i određeni broj istorijskih i savremenih referentnih materijala, uključujući kultni film “Atomic Café” iz 1982. (režija Jayne Loader i drugi, preko različitih magazina, kao što je bila “Galaksija”).

Prateći program izložbe obuhvata filmske projekcije, predavanja, vođenja i druge događaje. Među filmovima koji će biti prikazani su “Veillées d'Armes” (Marcel Ophül, 1994) o opsadi Sarajeva i “Journalism in Times of War”, te Murakamijev potresan animirani film “When the Wind Blows” (1984) o nuklearnom naoružanju.

 Izložba u Stuttgartu bit će otvorena do 6. avgusta.

Titov bunker, koji je poslužio za koncept izložbe kao konkretna lokacija i metafora, izgrađen je po nalogu predsjednika Jugoslavije i vrhovnog komandanta Josipa Broza Tita kao tajno atomsko sklonište površine 6.500 kvadratnih metara. Izgradnja bunkera, koja je koštala 4,6 milijardi dolara, završena je 1979. godine – samo godinu dana prije Titove smrti. Sve do 90-ih postojanje bunkera u Konjicu bilo je tajna. Do tada se, srećom, nije dogodio nuklearni rat, ali je nacija, odnosno elita koju je trebalo spasiti nestala, odnosno atomizirana.  Edo i Sandra Hozić su 2011. godine uspjeli da pokrenu “Projekat Bijenale D-0 ARK” u Titovom bunkeru. Od samog početka, cilj je bio da se kroz bijenalno održavanje izložbe formira kolekcija koja će biti baza za hibridni muzej u atomskom skloništu. Za sada je u bunkeru već više od 130 radova.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije