Sve spremno za premijeru predstave Hedda Gabler: Život među staklenim zidovima
Šesta po redu premijera u sezoni 2021/22 Narodnog pozorišta Sarajevo je predstava Hedda Gabler, velikog dramskog pisca Henrika Ibsena.
U ovom djelu, napisanom 1890, Henrik Ibzen portretira jedan od najslojevitijih ženskih likova u literaturi, Heddu Gabler, ženu koja živi prividno lijep život, a u svarnosti je zatočena u društvnim normama, kući i braku kakav nije željela.
Ovaj kompleksan lik koji i danas iznenađuje svojom nepredvidivošću, utjelotvoruje glumica Mona Muratović.
Shamso 69 iz Brkova: Bilo je gadno biti Hercegovac u Zagrebu. Muzičari su populisti kao političari
"Radeći na liku, shvatila sam da je sila destrukcije Hedde Gabler jednaka njenoj potencijalnoj energiji. Da su joj društvene normne dozvolile da se ostvari, ona bi možda bila čuvena umjetnica ili uspješna direktorica. Iz njenog lika uviđamo koliko je važno ženi dati mogućnost da se ostvari, što u njenom slučaju nije bilo moguće. Ona je idealist, a kada bude izdana, odluči se na radikalne poteze" pojasnila je Mona Muratović na konferenciji za novinare uoči premijere.
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Press konferencija za predstavu Hedda Gabler
Vedrana Božinović, direktorica Drame Narodnog pozorišta Sarajevo, dodaje kako Ibzena često smatraju feministričkim piscem jer žene u njegovim predstavama imaju glas i stav. Predstava Hedda Gabler je u to vrijeme doživljena kao napad na buržoaziju, ali iznutra. Nažalost, malograđanština i društvene norme iz tadašnjeg vremena prisutne su i danas, ali samo malo bolje upakovani.
"Hedda Gabler u čitanju Nermina Hamzagića i Asje Krsmanović živi u kući od stakla, u kojoj sagledavamo svu njenu intimu i prljav veš. Jedini izlaz iz konvencije je razbiti staklo i posjeći se na njega", pojasnila je Božinović, najavivši da će se i u budućnosti Drama NPS baviti onim predstavama u kojima se "demontiraju stakleni zidovi".
Na čelu autorskog tima ove predstave stoji Nermin Hamzagić, redatelj kojeg publika poznaje po filmskom i teatarskom stvaralašvu.
"Za mene je u ovoj predstavi centralno pitanje slobode i koliko je sloboda privilegija. U procesu rada na ovoj predstavi desila se agresija na Ukrajinu. U takvim trenucima imaginarna ideja slobode postaje konkretna. Šta je individualna sloboda, a šta sloboda društva i gdje se one dotiču. Živimo pandemiju, rat, konstantno smo na rubu, i veoma je teško održati fokus, a ova intimna drama od svakoga zahtijeva introspekciju", rekao je redatelj.
"Terminologijom Netflixa, ovdje se radi o psihološkoj drami 'slow burning' tipa, koja zahtijeva jedan drugačiji angažman gledalaca", pojasnila je drmaturginja Asja Krsmanović.
Velija Hasanbegović: Scena iz predstave Hedda Gabler
Savremeno čitanje klasičnih tekstova jedna je od tendencija u Narodnom pozorištu Sarajevo koja karakterizira ovu sezonu, ali i naredne, podvukao je Dino Mustafić, direktor teatra.
"Hedda Gabler korespondira s našim vremenom, vibrira aktuelnošsu, približava se onome čemu u NPS težimo, a to je stvaranje jednog otvorenog prostora socijalnog dijaloga s publikom, s temama koje su u fokusu društva. Mi živimo u nesigurno i mučno vrijeme u kojem teme kao što je ova moraju biti prisutne", zaključio je Mustafić.
Drama Henrika Ibsena Hedda Gabler premijerno će biti izvedena u petak, 18. marta u 19.30 sati. Prva repriza je na repertoaru u subotu, 19. marta u istom terminu.
Scenografiju za ovu predstavu potpisuje Mirna Ler. Kostimografska rješenja povjerena su Irmi Saje i Vanji Ciraj, a na scenskom pokretu radi Thomas Steyaert, koji potpisuje i muziku.
U predstavi, osim Mone Muratović igraju: Aldin Omerović, Jasna Diklić, Belma Salkunić, Vedran Đekić i Ermin Sijamija.
Velija Hasanbegović: Scena iz predstave Hedda Gabler
Rezervaciju ulaznica možete izvršiti putem e-maila: boxoffice.nps@gmail.com ili web stranice.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.