Predstava Feničanke: Priča o problemima koji su i danas aktuelni

L. K.
Predstava Feničanke: Priča o problemima koji su i danas aktuelni
Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba /

Adaptacija antičke drame Feničanke (Euripid) Lade Kaštelan korespondira sa današnjim vremenom, bavi se temama koje su univerzalne i aktuelne. Savremeni pristup antičkoj tragediji govori, zapravo, o tome kako se dosta stvari kroz historiju promijenilo, ali kako se, ustvari, jedino nije promijenio čovjek. Predstava Feničanke će svoju premijeru doživjeti u petak, 8. juna, te je povodom toga danas u Narodnom pozorištu Sarajevo održana pres-konferencija.

Direktorica Narodnog pozorišta Marijela Margeta Hašimbegović je izrazila zadovoljstvo zbog treće premijere Narodnog pozorišta u okviru jedne sezone na velikoj pozornici Narodnog pozorišta, kao i samo zadovoljstvo zbog premijere Feničanki.

„Feničanke, u rukopisu Lade Kaštelan, su u neku ruku osavremenile ovo djelo i dale akcent na sve one teme koje su vrlo aktuelne i univerzalne. Poseban akcent je dala na feministički pristup ovom djelu. U centru pažnje je žena i energija koja dolazi i koja ispunjava strepnjom i iščekivanjem. Djeluje vam kao da ste u nekoj čekaonici i gledate kako život prolazi pored vas, a vi na činite ništa, i ako činite, činite to jako kasno“, navela je direktorica Hašimbegović.

Izudin Bajrović, v. d. umjetnički direktor Drame Narodnog pozorišta, napomenuo je da je iza njih jedna uspješna sezona iako su optrećeni i da imaju tešku kadrovsku situaciju: „Ponosni smo što je naša sala ispunjena do posljednjeg mjesta i sretni smo što, usprkos svim problemima koje imamo, mi uvećavamo našu produkciju.“

O Feničankama je rekao da se s ovom predstavom vraćaju na izvor drame i da je osjetna podudarnost radnje s vremenom i situacijom u kojoj živimo. Antička drama jeste osnov, najvjerniji prikaz historije ljudskog roda, napominje Bajrović.

Ozren Prohić, reditelj Feničanki, iza kojeg je već niz uspješnih projekata u Narodnom pozorištu Sarajevo, navodi da je Euripid specifičan pisac unutar same antičke tragedije i da je tragičar koji individualizira situaciju u antičkoj tragediji. Navodi da smo svjedoci da se događa sve ono što mislimo da se ne bi moglo više desiti.

„Historija je učiteljica života, ovom predstavom ćemo uvidjeti da ništa nismo naučili. Feničanke su grupa žena koja je na proputovanju, a zatekle su se potpuno bez razloga u previranju i ratu“, naveo je Prohić, napominjući da je historija muška izmišljotina.

Prohić je rekao da je Lada Kaštelan adaptirala dramu na taj način da drama ima i humora i ironije i groteske.

Kompozitor Asim Horozić je rekao da je odlično sarađivao sa mladim Tonijem Toplanom, govoreći da je bilo užitak raditi na ovoj drami i da se nada će je publika toplo primiti. Prisutnim se obratila se i mlada dramaturginja Džejna Hodžić koja je, oduševljena saradnjom sa svima, a posebno s redateljem Prohićem koji je, prema njenom mišljenju, jedan od rijetkih redatelja koji je imao odgovor na svako pitanje koje je postavila te da takav redatelj ne može postaviti predstavu koja nije dobra.

Likovno oblikovanje predstave je rješenje Vedrana Hrustanovića, koji je rekao da je za njega ovo bio napor kada je u pitanju vremenska realizacija, no da je zadovoljan krajnjim ishodom.

Direktorica Hašimbegović je napomenula i da Narodno pozorište, kao i uvijek, pa i u ovoj drami, daje mogućnost mladima da nadopunjavaju svoje znanje.  Na kraju konferencije, prisutnim su se obratile glumice ove predstave - Anja Drljević i Mona Muratović koje se nadaju da će predstava ispuniti očekivanja.

 Plakat za predstavu Feničanke - undefined

Narodno pozorište Sarajevo:  Plakat za predstavu Feničanke

EURIPID / LADA KAŠTELAN

FENIČANKE

reditelj: OZREN PROHIĆ

scenograf: VEDRAN HRUSTANOVIĆ
kostimografkinja: LEJLA HODŽIĆ
koreografkinja: ZRINKA LUKČEC-KIKO
muzika: ASIM HOROZIĆ I TONI TOPLAN
dramaturginja: DŽEJNA HODŽIĆ
dizajn svjetla: MOAMER ŠAKOVIĆ
dizajn plakata: MILA MELANK
inspicijent: NIHAD KAPIĆ
suflerka: ESMERALDA ABDIJEVIĆ

LICA / CAST

Feničanke – SANELA PEPELJAK, AMRA KAPIDŽIĆ, MONA MURATOVIĆ
Jokasta – MEDIHA MUSLIOVIĆ
Polinik – ALDIN OMEROVIĆ
Eteoklo – VEDRAN ĐEKIĆ
Kreont – ERMIN SIJAMIJA
Tiresija – EMINA MUFTIĆ
Menekej – NERMAN MAHMUTOVIĆ
Antigona – ANJA DRLJEVIĆ
Edip – SLAVEN VIDAK

OZREN PROHIĆ, reditelj

Rođen je 1968. u Zagrebu, gdje je završio Klasičnu gimnaziju, te diplomirao režiju na Akademiji dramske umjetnosti i književnost na Filozofskom fakultetu, gdje je i magistrirao temom o Miroslavu Krleži.
Režirao je u svim važnijim kazalištima u Hrvatskoj, te na scenama Sarajeva, Novog Sada, Rige i Koblenza.

U Narodnom pozorištu Sarajevo režirao je Nathana mudrog G. E. Lessinga, Ptičice F. Šovagovića i opere Aska i vuk i Zmaj od Bosne A. Horozića, Figarov pir W. A. Mozarta, Seviljski berberin G. Rossinija, Nikola Šubić Zrinjski I. pl. Zajca. Za svoj rad dobio je više nagrada i priznanja.

Redovni je profesor na Odsjeku za kazališnu režiju i radiofoniju Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije