Irma Puškarević, Endi Pošković i Nikola Đurek: Predavači Pop-up festivala govore o tipografiji

0
V.A.Z.
Irma Puškarević, Endi Pošković i Nikola Đurek: Predavači Pop-up festivala govore o tipografiji
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba / Nikola Đurek, Irma Puškarević i Endi Pošković,

Studentski festival dizajna i vizualnih komunikacija POPUP! 2023. TIPOGRAFIKA završava se u subotu 13. maja 2023. godine predavanjima na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu koja će održati likovni umjetnici i dizajneri Endi Pošković i Feđa Vukić. 

Predavanje Endija Poškovića počinje u 11,00 sati a svi zainteresirani imat će priliku da pobliže upoznaju ovog umjetnika koji je rođen u Sarajevu gdje je stekao i svoju zvaničnu naobrazbu, nakon čega je ostvario svjetsku karijeru. 

Feđa Vukić održat će svoje predavanje s početkom u 12,45. 

Iz OHR-a poručuju: Preimenovanje ulica u Srebrenici ne gradi povjerenje u društvu

Iz OHR-a poručuju: Preimenovanje ulica u Srebrenici ne gradi povjerenje u društvu

Centralna tema ovogodišnjeg PopUp festivala je Tipografika. O ovoj temi za Radiosarajevo.ba govorili su predavači PopUpa. Profesor Nikola Đurek kaže: 

"Moje predavanje je o type designu, znači o oblikovanju slova i oblikovanju sa slovima. To su alati koje grafički dizajneri koriste skoro u pravilu. Slova su još uvijek jedini direktan prenosilac poruke. Postoje fotografije ili ilustracije, ali kad trebate napisati konkretnu poruku, ona se piše slovima", naglasio je Đurek. 

Njegova Kolegica Irma Puškarević, dizajnerica rodom iz Sarajeva koja danas predaje na Univerzitetu Wichita ističe kako se tipografija vezuje za tipsku reprodukciju slova. 

"To se desilo sa izumom štampe, sa Gutenbergom, iako je taj proces u Kini postojao i ranije. Meni je zanimljivo da se vratim na organski dio koji je postojao i prije tipografije, na taktilni momenat. Način na koji biološki procesiramo informacije, kako se kognitivno usvajaju informacije. Vraćam se tome kroz pedagoški i dizajnerski rad u nastojanju da organsku supstancu suprotstavim digitalnoj. 

Primijetila sam da postoji veliki strah mladih studenata da koriste svoj rukopis, jer su navikli da kuckaju. Tehnologija daje privid da slova izgledaju lijepo, što oni svojim rukopisom ne mogu postići u tolikoj mjeri. Pokušavam da nađem načine kako da ih ohrabrim da se vrate rukopisu", kaže dizajnerica Puškarević u razgovoru za Radiosarajevo.ba.

Irma Puškarević
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Irma Puškarević

Endi Pošković primjećuje da je spoj teksta i slike uvijek bio dio njegovog umjetničkog bića: "Mene zanima ta kontradikcija između čitanja slike i čitanja teksta. Najpoznatiji rad koji to pokazuje, po mom mišljenju, je serija Užasi rata Francisca Goye iz koje se može vidjeti ta kontradikcija između slike i teksta", primjećuje Pošković. 

Kao profesor, on je danas u prilici da studente podučava i manuelnim tehnikama, kao što je npr. ručna proizvodnje papira, zatim drvovrez, linorez, te spajanje ovih tehnika sa digitalnim izrazom. 

"Mislim da su mladi izuzetno fascinirani tim 'izgubljenim znanjima' i otvoreni su da prihvate te perspektive, ali moramo im se prilagoditi i naći načine koji će ih voditi do razumijevanja. To vidim kao neku vrstu izazova, mogućnosti i obaveze", zaključuje Pošković.  

PopUp festival je manifestacija namijenjenu prvenstveno studentima vizualnih umjetnosti, ali i svima zainteresiranima za različite oblike grafičke komunikacije i dizajna. Festival organizuju sudenti Grafičkog dizajna Akademije likovnih umjetnosti Sarajevo.

Predavanja su otvorena za javnost, a ulaz je besplatan. 

Endi Pošković
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Endi Pošković

Biografije predavača

Endi Pošković je rođen u Sarajevu 1969. godine. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu u klasi profesora Dževada Hoze. Godine 1990. Pošković odlazi iz Sarajeva na studije u Norvešku, gdje 1991. godine završava postdiplomske studije slikarstva u klasi profesora Jona Arnea Mogstada sa Akademije likovnih umjetnosti u Trondheimu. Pošković odlazi u SAD 1991. godine na post-diplomske studije gdje je 1993. godine magistrirao grafiku na Državnom univerzitetu u Njujorku u klasi profesora Harvija Brevermana i profesorke Adele Henderson. Pošković je profesor umjetnosti i dizajna na Penny W. Stamps School of Art & Design Univerztetu u Mičigenu. Na Univerzitetu u Mičigenu, Pošković takođe predaje kao suradnik pri Kopernikus Centru za poljske studije, Centru za evropske studije, Centru za japanske studije, Centru za ruske, istočnoevropske i evroazijske studije i Vajzerovom centru za nove demokratije, svi koji su dio cjeline Univerziteta u Mičigenu. Prije nego što se pridružio Univerzitetu u Mičigenu 2008. godine, Pošković je bio profesor na Columbia College Chicago, Ball State University u Indijani, California State University-Long Beach, Univerzitet Sjeverne Karoline-Chapel Hill, Daemen College u Njujorku i Whittier College u Kaliforniji. Držao je opsežna predavanja i učestvovao je na brojnim međunarodnim konferencijama na univerzitetima i muzejima istočne Azije, Evrope, Bliskog istoka i Sjeverne Amerike. Njegovi radovi izlagani su širom svijeta na brojnim međunarodnim bijenalima i trijenalima, a donijeli su mu značajne nagrade i priznanja.

Irma Puškarević je predavačica, istraživačica i grafička dizajnerica porijeklom iz Sarajeva. Radi na Univerzitetu u Vičiti kao docentkinja
i koordinatorka smjera za grafički dizajn. Završila je osnovne, master i interdisciplinarne doktorske studije na Univerzitetu u Novom Sadu, sa težištem u teorijskom i praktičnom okviru semiotike tipografije. Interesovanje za jezike i pismo, kao i afinitet ka pedagoškom radu, razvija u srednjoj filozofskoj školi, Karlovačkoj gimnaziji. Profesionalnu karijeru započela je radom na Exit Festivalu 2005-2010 kada se pridružila dizajn i foto timu. Tokom svoje, još uvijek skromne karijere, Irma je izlagala na mnogobrojnim naučnim i dizajn skupovima, objavila radove u naučnim časopisima, izlagala radove na regionalnim i internacionalnim izložbama. Članica je globalne mreže 'Alphabettes' koja podržava žene i osobe sa nebinarnim identitetom kroz mentorski rad u oblasti pisma i tipografije. Sa koleginicom Dženifer Rej ilustrovala je dvojezičnu dječju knjigu u tehnici fotograma za koju su obje dobile univerzitetsku nagradu za istraživačku izvrsnost u oblasti umjetnosti. Aktuelno polje fokusa u njenom istraživačkom radu je dokumentovanje i mapiranje tipografskog kulturnog naslijeđa južnoslovenskog regiona.

Nikola Đurek je tipograf i grafički dizajner porijeklom iz Hrvatske. Član je holandske kompanije za dizajn fontova 'Typotheque', koja razvija moderne i autentične fontove za većinu jezika. Predaje na Umjetničkoj akademiji - DVK, Univerzitetu u Splitu i Zagrebu, Fakultetu dizajna.

Feđa Vukić, historičar umjetnosti, doktorirao je u području teorije dizajna na Univerzitetu u Ljubljani. Od 1994. godine predaje teoriju i historiju dizajna, na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, trenutno u zvanju redovitog profesora. Objavio je veći broj izvornih znanstvenih članaka u Hrvatskoj i stranoj periodici, kao i desetak knjiga na temu moderne arhitekture, dizajna i vizuelnih komunikacija. Član je Savjetodavnog odbora znanstvenog časopisa "Journal of Design History" i uredništva znanstvenog časopisa "New Design Ideas". Član je znanstvenog odbora ICDHS - International Conferences on Design History and Studies.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije