Plesna predstava Omma odvela nas je na početke ljudskog postojanja

Radiosarajevo.ba
Plesna predstava Omma odvela nas je na početke ljudskog postojanja
FOTO: Nikola Blagojević / Predstava Omma u režiji Jozefa Nadja

Davne 1980. je Jozef Nadj, rođeni Vojvođanin, nakon studija u Budimpešti odlučio da ode u Pariz kako bi istražio najsavremenije teatarske trendove.

Tada je započela njegova fascinacija tijelom kao materijalom za teatarski izraz. To opredjeljenje nije ga napustilo do danas, kada smo imali privilegiju u Sarajevu vidjeti njegovu najnoviju predstavu 'Omma', ovogodišnji hit teatarskih festivala u Fancuskoj. Jozef Nadj danas spada među najuzbudljivije evropske redatelje/koreografe, autorski potpisujući preko 40 komada koji su igrali u preko 50 zemalja svijeta... a poznat jei kao plesač, pantomimičar, vizualni umejtnik i muzičar.  

Mnogo godina je prošlo od prvog Nadjovog gostovanja na Messu 1997. kada se predstavio svojim viđenje Woyzecka, a nakon toga još jednom kada je publika mogla vidjeti njegovu posvetu Becketu kroz predstavu 'Vjetar u torbi'. Ovo što smo vidjeli na 61. MESS-u je drugačije od njegovih prethodnih radova - po mnogo čemu.

Bećiragić nakon poraza od Hrvatske: "Razlika od 13 koševa ništa ne znači u ludnici u Skenderiji"

Bećiragić nakon poraza od Hrvatske: "Razlika od 13 koševa ništa ne znači u ludnici u Skenderiji"

Kako je rekao i sam autor, ovo je prvi put da radi s plesačima iz crne Afrike, a ideja se rodila dok je boravio u Maliju i družio se s lokalnim plesačima. Deset godina je ideja tinjala u autoru, da bi prerasla u predstavu koja istražuje najranije korijene plesa.     

 Predstava Omma u režiji Jozefa Nadja - undefined

FOTO: Nikola Blagojević:  Predstava Omma u režiji Jozefa Nadja

Od početka je znao da će ovu priču izvoditi osam tamnoputih igrača. Ali nije bilo izvijesno kako će predstava izgledati. 

"Nakon što sam na audiciji odabrao osmoricu igrača, rekao sam im da zaborave sve što su do sada znali o plesu, sve matrice i kretne obrasce, a to sam zahtijevao i od sebe. Na prvoj probi sam ih pitao kako oni zamišljaju da je nastao ples, kako zamišljaju taj prvi trenutak. Na toj probi smo zaključili da je sve krenulo od udisaja i izdisaja i čivjekovih kretnji koje prate ovu radnju. Na udisaj se čovjekovo tijelo diže, a na izdisaj spušta". Ovako je autor opisao prvu probu za predstavu Omma.

Upravo tako predstava i počinje, naizmjeničnim udisanjem i izdisanjem osmorice aktera koji nas  svojim tijelima-skulpturama, pokretom i koreografskim formacijama vode ka samim počecima ljudskig postojanja. 

Predstava Omma je zahtjevan i kompleksan fizički teatar koji protiče u kontinuiranoj dinamici punih sat vremena. Iako je režijski i koreografski Omma postavljena matematički precizno i proračunato, kroz savršeno složene formacije plesnog ansambla, ovo je istovremeno i veoma emotivan komad koji nam otkrica samu suštinu ljudskog bića.

Virtuozna izvedba plesnog ansambla, maštovita koreografija, te upečatljiva vizualnost predstave izvedene na praznoj sceni, samo su neki od razloga što je publika i ovaj put Jozefa Nadja i njegov teatar nagradila ovacijama.  

 Predstava Omma u režiji Jozefa Nadja - undefined

FOTO: Nikola Blagojević:  Predstava Omma u režiji Jozefa Nadja

      

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije