Balet "Omer i Merima": Muzika Đele Jusića opčinila izvođače

V.A.Z.
Balet "Omer i Merima": Muzika Đele Jusića opčinila izvođače
FOTO: Fena / BElma Čečo, Marijela Margeta i Đelo Jusić
Kulturna baština naše zemlje u petak će postati bogatija za još jedno originalno djelo - balet nadahnut baladom o Omeru i Merimi.

Koreografkinja Belma Bakrač Čečo postavila je na scenu ovu novu predstavu, smatrajući da je odabir naslova važan i potreban za krovnu teatarsku kuću u BiH. 

Muziku za Omera i Merimu potpisuje Đelo Jusić, legendarni dubrovački muzičar bosanskohercegovčkih korijena, kojeg je publika upoznala kroz muziku za Srebrenički inferno i balet Katarina - bosanska kraljica. Libreto potpisuje Gradimir Gojer, a u glavnim ulogama Merime i Omera nastupaju Tamara Ljubičić i gost iz Beograda Milan Rus.

Na konferenciji za medije, upriličenoj nekoliko dana uoči premijere, koreografkinja Bakrač Čečo pojasnila je stilsko određenje:

"Vođena idejom da se radi o klasičnoj priči o ljubavi, stilski sam je bazirala na klasičnom baletu. Ipak, da bih ispoštovala dramaturgiju izraza, koristila sam i elemente modernog baleta", rekla je. 

S ovim korespondira i autorsko viđenje kostima, s obzirom na to da je Amna Kunovac Zekić, kako kaže, pokušala reproducirati nošnju kakva se nosila u vrijeme kada je nastajala balada Omer i Merima (u 19. stoljeću) i njenu specifičnu likovnost.   

S obzirom na bogatstvo muzičkog izraza, te klasičnost pokreta i kostima, u scenografskom smislu su mnogi elementi uklonjeni, istaknuo je scenograf Emir Geljo, smatrajući da bi svaki višak na sceni bio nepotreban.

Libretista Gojer u svom obraćanju na konferenciji za medije opisao je muziku Đele Jusića kao "glazbu koja ima bazu u zavičajnom, ali to u značajnoj mjeri nadilazi i postaje svjetska".    

Uz orkestar Sarajevske filharmonije, koja svojim dosadašnjim radom dokazuje visoki umjenički nivo izvedbe, ovaj balet će na scenu iznijeti ansambl obogaćen novim plesačima. Belma Čečo ističe posebno mlade ljude kojima su povjereni važni solistički zadaci. Nosioci glavnih uloga, Ljubičić i Rus ne skriavju opčinjenost muzikom Đele Jusića koja im je, kako kažu, dala posebnu inspiraciju za uloge Merime i Omera.   

Direktor Sarajevske filharmonije Samir Lokvančić  prenosi utiske s probe, uz konstataciju da ovaj orkestar voli raditi s Jusićem koji uvijek donosi dobru atmosferu. Ističe važnu ulogu koju u procesu nastajanja, orkestracije, pripreme i produkcije ovog djela ima Aida Jažić kao asistentica kompozitora i dirigenta. Njoj će, nakon premijerne izvedbe koju će dirigirati autor, pripasti dirigentski pult i zadatak da  ovo djelo u muzičkom smislu vodi kroz buduće repertoarske termine.  

Rasprodana premijera i velik interes za prvu reprizu koja je zakazana za 2. decembar, ukazuju na veliki interes publike prema jednoj ovakvoj temi. 

Direktorica Narodnog pozorišta u Sarajevu Marijela Margeta Hašimbegović ima razloga za zadovoljstvo -  kao jedna od tri praizvedbe u ovoj umjetničkoj sezoni (nakon dramske predstave Otkrivanje žene, te uoči praizvedbe opere Zmaj od Bosne) balet Omer i Merima  zasigurno će predstavljati repertoarsku konstantu za mnoge naredne sezone i značajan reprezent domaćeg stvaralaštva u produkciji Kuće na obali. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije