Na Venecijanskom bijenalu sutra otvaranje bh. paviljona
Na 58. međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti, Venecijanskom bijenalu, sutra se u 18 sati otvara bosanskohercegovački paviljon.
"Zenica trilogija" umjetnice Danice Dakić, kustosica Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, komesarke Senka Ibrišimbegović, u organizaciji Ars Aevi danas je zapravo dostupan profesionalcima iz oblasti savremene umjetnosti, koji imaju priliku prije otvaranja za publiku, pogledati sve nacionalne paviljone I centralnu izložbu.
Paviljon Bosne i Hercegovine smješten je u Palači Francesco Molon Ca’ Bernardo. Bijenalu savremene umjetnosti u Veneciji će biti otvorena od 11. maja do 24. novembra 2019.
Umjetnicu Danicu Dakić je pozvao internacionalni kustoski tim u sastavu Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, koji je imenovala Javna ustanova “Muzej savremene umjetnosti ARS AEVI Sarajevo”, kao organizator ovogodišnjeg paviljona BiH.
Zenica–Trilogija će predstaviti tri videorada: "Čistač", "Zgrada" i "Scena", kao i grafičku mapu "Zenica-Mapa / The Portfolio", osvrćući se na savremenu posttranzicijsku stvarnost u bosanskohercegovačkom gradu Zenici. Urbanizaciju i demografski razvoj takozvanog grada od 'blata i čelika' vodila je Željezara, koja je predstavljala jedan od najvećih i najznačajnijih industrijskih i modernističkih projekata u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji. U postratnom razdoblju Zenica se suočava s visokom stopom nezaposlenosti, ekstremnim zagađenjem zraka, kao i općim osjećajem rezignacije među stanovništvom.
Nova filmska instalacija Zenica–Trilogija realizirana je s protagonistima iz Zenice Adilom Safiće, Izetom Safićem, Zoranom Glogovcem, sa glumicom Amilom Terzimehić iz Sarajeva, a u saradnji s fotografom Egbertom Trogemanom, producenticom Amrom Bakšić Čamo i kompozitorom Bojanom Vuletićem.
“Recentni projekt Danice Dakić, s kojim će predstaviti paviljon BiH na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu, propituje naslijeđe modernizma od Bauhausa do utopijskih paradigmi međunarodnog i jugoslovenskog socijalističkog modernizma. Uspostavljanjem poetičnog odnosa prema bosanskohercegovačkoj poslijeratnoj stvarnosti, umjetnica teži reaktivaciji utopijskih potencijala koristeći koncept totalnog teatra Waltera Gropiusa (1926./27.) kao metaforu za društvenu aktivaciju; zamagljujući krhke granice između pozornice i publike, stvarnog i zamišljenog grada. U dijalogu s impresivnom arhitekturom izložbenog prostora Palazzo Francesco Molon Ca 'Bernardo, Zenica–Trilogija će proizvesti nova značenja i omogućiti 'neočekivane susrete',” kazale su članice kustoskog tima.
Odlazak bosanskohercegovačkog tima na 58. Bijenale savremene umjetnosti u Veneciji podržali su: Ministarstvo kulture i sporta Federacije Bosne i Hercegovine, čija je stručna komisija donijela odluku o izboru kulturne institucije Muzeja savremene umjetnosti ARS AEVI, koja će predstavljati BiH u Veneciji 2019. godine. Projekt su podržali i Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Grad Sarajevo, Centar za savremenu umjetnost / pro.ba, Klassik Stiftung Weimar / Muzej Bauhaus, Fondacija za kinematografiju Sarajevo, Kanton Sarajevo, BH Pošta, Kulturamt Düsseldorf, Festival Asphalt, Audio-Technica i Martin Audio.
Radovi Danice Dakić odražavaju poetiku ljudske egzistencije, i zasnivaju se na intenzivnoj saradnji s protagonistima koji često dolaze iz nevidljivih slojeva društva. Koristeći medij fotografije, videa i instalacije, njen rad se temelji na performativnim i saradničkim procesima koji istražuju koncepte kulturnog pamćenja, jezika i identiteta, kao i njihove promjene i utopijske potencijale. Uzimajući kao polazište arhitekturu, historijsko mjesto, ili slike iz historije umjetnosti, Dakić zajedno s akterima stvara pozornice na kojima se pojavljuju pojedinačne slike i naracije koje su oslobođene od političkih, društvenih i ekonomskih prerogativa.
“Zenica–Trilogija govori o društvenoj i individualnoj odgovornosti u kontekstu savremene Bosne i Hercegovine. Na mojem maternjem jeziku riječ “Zenica“ priziva sliku zjenice oka – metafora za nešto dragocjeno, kao i za 'žarište'. Zajedno s protagonistima nastojala sam istražiti mogućnosti i nemogućnosti tranzicije između utopije i distopije, između prošlosti i budućnosti,” kazala je Danica Dakić o svom novom radu.
Danica Dakić rođena je u Sarajevu. U proteklih dvadeset godina radovi Danice Dakić izlagani su na brojnim međunarodnim izložbama. Jedno od svojih najpoznatijih djela El Dorado izložila je na documenta 12 u Kasselu (2007.). Izlagala je na Istanbulskom bijenalu (2003. i 2009.), na Bijenalu u Sidneju (2010.), na Bijenalu u Liverpoolu (2010.), na Bijenalu u Kijevu (2012.), Bijenalu u Sao Paulo (2014.) i Bijenalu u Cuenci (2016.). Njene samostalne izložbe organizirane su u vodećim umjetničkim institucijama, uključujući Kunsthalle Düsseldorf (2009.), Generali Foundation, Beč (2010.), Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (2010.), Hammer muzej, Los Angeles (2011.), MMK – Museum für Moderne Kunst, Frankfurt na Majni (2013.), Muzej Lehmbruck, Duisburg (2017.). Radovi Danice Dakić nalaze se u kolekcijama Centra Pompidou (Pariz), Generali fondacije (Salzburg), Muzeja savremene umjetnosti MACBA (Barselona), Novog nacionalnog muzeja u Monaku NMNM i Klassik Stiftung Weimar i drugim. Dakić je profesorica na Bauhaus Univerzitetu (Bauhaus-Universität) u Weimaru. Živi u Düsseldorfu, Weimaru i Sarajevu.
Izložbu Zenica–Trilogija prati katalog za koji su pisale Ulrike Bestgen, Dunja Blažević, Anja Bogojević, Senka Ibrišimbegović, Ana Janevski, Amila Puzić i Claudia Zini.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.