Na Venecijanskom bijenalu sutra otvaranje bh. paviljona

Radiosarajevo.ba
Na Venecijanskom bijenalu sutra otvaranje bh. paviljona
Foto: Ars Aevi / Bh. paviljon u Veneciji

Na 58. međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti, Venecijanskom bijenalu, sutra se u 18 sati otvara bosanskohercegovački paviljon.

"Zenica trilogija" umjetnice Danice Dakić, kustosica Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, komesarke Senka Ibrišimbegović, u organizaciji Ars Aevi  danas je zapravo dostupan profesionalcima iz oblasti savremene umjetnosti, koji imaju priliku prije otvaranja za publiku, pogledati sve nacionalne paviljone I centralnu izložbu.

Paviljon Bosne i Hercegovine smješten je u Palači Francesco Molon Ca’ Bernardo. Bijenalu savremene umjetnosti u Veneciji će biti otvorena od 11. maja do 24. novembra 2019.

Umjetnicu Danicu Dakić je pozvao internacionalni kustoski tim u sastavu Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, koji je imenovala Javna ustanova “Muzej savremene umjetnosti ARS AEVI Sarajevo”, kao organizator ovogodišnjeg paviljona BiH.

ZenicaTrilogija će predstaviti tri videorada: "Čistač", "Zgrada" i "Scena", kao i grafičku mapu "Zenica-Mapa / The Portfolio", osvrćući se na savremenu posttranzicijsku stvarnost u bosanskohercegovačkom gradu Zenici. Urbanizaciju i demografski razvoj takozvanog grada od 'blata i čelika' vodila je Željezara, koja je predstavljala jedan od najvećih i najznačajnijih industrijskih i modernističkih projekata u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji.  U postratnom razdoblju Zenica se suočava s visokom stopom nezaposlenosti, ekstremnim zagađenjem zraka, kao i općim osjećajem rezignacije među stanovništvom.

Nova filmska instalacija ZenicaTrilogija realizirana je s protagonistima iz Zenice Adilom Safiće, Izetom Safićem, Zoranom Glogovcem, sa glumicom Amilom Terzimehić iz Sarajeva, a u saradnji s fotografom Egbertom Trogemanom, producenticom Amrom Bakšić Čamo i kompozitorom Bojanom Vuletićem.

“Recentni projekt Danice Dakić, s kojim će predstaviti paviljon BiH na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu, propituje naslijeđe modernizma od Bauhausa do utopijskih paradigmi međunarodnog i jugoslovenskog socijalističkog modernizma. Uspostavljanjem poetičnog odnosa prema bosanskohercegovačkoj poslijeratnoj stvarnosti, umjetnica teži reaktivaciji utopijskih potencijala koristeći koncept totalnog teatra Waltera Gropiusa (1926./27.) kao metaforu za društvenu aktivaciju; zamagljujući krhke granice između pozornice i publike, stvarnog i zamišljenog grada.  U dijalogu s impresivnom  arhitekturom izložbenog prostora Palazzo Francesco Molon Ca 'Bernardo, ZenicaTrilogija će proizvesti nova značenja i omogućiti 'neočekivane susrete',” kazale su članice kustoskog tima.

Odlazak bosanskohercegovačkog tima na 58. Bijenale savremene umjetnosti u Veneciji podržali su: Ministarstvo kulture i sporta Federacije Bosne i Hercegovine, čija je stručna komisija donijela odluku o izboru kulturne institucije Muzeja savremene umjetnosti ARS AEVI, koja će predstavljati BiH u Veneciji 2019. godine. Projekt su podržali i Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Grad Sarajevo, Centar za savremenu umjetnost / pro.ba, Klassik Stiftung Weimar / Muzej Bauhaus, Fondacija za kinematografiju Sarajevo, Kanton Sarajevo, BH Pošta, Kulturamt Düsseldorf, Festival Asphalt, Audio-Technica i Martin Audio.

Radovi Danice Dakić odražavaju poetiku ljudske egzistencije, i zasnivaju se na intenzivnoj saradnji s protagonistima koji često dolaze iz nevidljivih slojeva društva. Koristeći medij fotografije, videa i instalacije, njen rad se temelji na performativnim i saradničkim procesima koji istražuju koncepte kulturnog pamćenja, jezika i identiteta, kao i njihove promjene i utopijske potencijale. Uzimajući kao polazište arhitekturu, historijsko mjesto, ili slike iz historije umjetnosti, Dakić zajedno s akterima stvara pozornice na kojima se pojavljuju pojedinačne slike i naracije koje su oslobođene od političkih, društvenih i ekonomskih prerogativa.

ZenicaTrilogija govori o društvenoj i individualnoj odgovornosti u kontekstu savremene Bosne i Hercegovine. Na mojem maternjem jeziku riječ “Zenica“ priziva sliku zjenice  oka – metafora za nešto dragocjeno, kao i za 'žarište'. Zajedno s protagonistima nastojala sam istražiti mogućnosti i nemogućnosti tranzicije između utopije i distopije, između prošlosti i budućnosti,” kazala je Danica Dakić o svom novom radu.

 

Danica Dakić rođena je u Sarajevu. U proteklih dvadeset godina radovi Danice Dakić izlagani su na brojnim međunarodnim izložbama. Jedno od svojih najpoznatijih djela El Dorado izložila je na documenta 12 u Kasselu (2007.). Izlagala je na Istanbulskom bijenalu (2003. i 2009.), na Bijenalu u Sidneju (2010.), na Bijenalu u Liverpoolu (2010.), na Bijenalu u Kijevu (2012.),  Bijenalu u Sao Paulo (2014.) i Bijenalu u Cuenci (2016.). Njene samostalne izložbe organizirane su u vodećim umjetničkim institucijama, uključujući Kunsthalle Düsseldorf (2009.), Generali Foundation, Beč (2010.), Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (2010.), Hammer muzej, Los Angeles (2011.), MMK Museum für Moderne Kunst, Frankfurt na Majni (2013.), Muzej Lehmbruck, Duisburg (2017.). Radovi Danice Dakić  nalaze se u kolekcijama Centra Pompidou (Pariz), Generali fondacije (Salzburg), Muzeja savremene umjetnosti MACBA (Barselona), Novog nacionalnog muzeja u Monaku NMNM i Klassik Stiftung Weimar i drugim. Dakić je profesorica na Bauhaus Univerzitetu (Bauhaus-Universität) u Weimaru. Živi u Düsseldorfu, Weimaru i Sarajevu.

Izložbu ZenicaTrilogija prati katalog za koji su pisale Ulrike Bestgen, Dunja Blažević, Anja Bogojević, Senka Ibrišimbegović, Ana Janevski, Amila Puzić i Claudia Zini.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije